تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803018677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه گذاري ايران براي تولید 52 ميليون تن فولاد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرمايه گذاري ايران براي تولید 52 ميليون تن فولاد
رييس هيأت عامل ايميدرو گفت: ايران تا سال 1404 ظرفيت توليد فولاد خام را به بيش از 52 ميليون تن افزايش خواهد داد.
کد خبر: ۵۳۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 21 September 2015


رييس هيأت عامل ايميدرو گفت: ايران تا سال 1404 ظرفيت توليد فولاد خام را به بيش از 52 ميليون تن افزايش خواهد داد.


مهدي کرباسيان که در مرکز همايش هاي جزيره کيش و در مراسم افتتاحيه نخستين همايش بين المللي آهن و فولاد متال بولتن در ايران سخن مي گفت تصريح کرد: در بخش کنسانتره سنگ آهن نيز برنامه دستيابي به ظرفيت توليد 66.2 ميليون تن و گندله سنگ آهن 82.8 ميليون تن پيش رو قرار دارد.


وي ايران را يکي از امن ترين کشورهاي حوزه خاورميانه و شمال افريقا (MENA) ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ظرفيت توليد فولاد خام ايران 16 ميليون تن (به روش احياي مستقيم)، سنگ  آهن کنسانتره 36.8 ميليون تن، گندله سنگ آهن 22 ميليون تن و احياي مستقيم آهن 16 ميليون تن است.


وي با بيان اينکه در 6 ماه آينده ظرفيت توليد کنسانتره و گندله سنگ آهن به ترتيب 4 و 2.5 ميليون تن افزايش مي يابد اظهار داشت: ايران در هفت ماه ابتداي سال 2015 ميلادي بيش از 9.6 ميليون تن فولاد توليد کرد که اين رقم 46درصد از مجموع توليد اين محصول در منطقه منا محسوب مي شود.


به گفته معاون وزير صنعت معدن و تجارت ايران در حالي که در ماه جولاي(تير-مرداد) جاري بيش از 1.2 ميليون تن فولاد خام توليد کرد، کشورهاي اين منطقه همچون عربستان با توليد 560هزار تن و مصر با 465 هزار تن در جايگاه دوم و سوم حوزه منا قرار گرفتند.


وي درباره جايگاه ايران در ذخاير منابع طبيعي و هچنين نيروي انساني ماهر در بخش سنگ آهن و فولاد گفت: ايران در 5 سال آتي براي کشف ذخاير جديد سنگ آهن 500 ميليون دلار سرمايه گذاري خواهد کرد.


به گفته کرباسيان برنامه اکتشاف 200هزار کيلومتر مربعي در ايران که از زمستان دو سال گذشته آغاز شده ميزان ذخاير معدني ايران از جمله سنگ آهن را بيش از پيش افزايش خواهد داد.


کرباسيان ميزان ذخاير قطعي سنگ آهن ايران با اکتشافات فعلي را 2.7 ميليارد تن اعلام و در عين حال تأکيد کرد: در اين ميان معادن سنگ آهن سنگان 1.2 ميليارد تن،  گل گهر يک ميليارد تن و چادرملو 200 ميليون تن ذخيره دارند.


رييس هيأت عامل ايميدرو از پوشش سرمايه گذاري هاي بخش معدن و صنايع معدني ايران از سوي سازمان سرمايه گذاري خارجي و کمکهاي فني و اقتصادي ايران خبر داد و گفت: در بخش زغال سنگ  به عنوان پشتوانه توليد فولاد به روش کوره بلند نيز 224 ميليون يورو سرمايه گذاري مورد نياز است.


رييس هيأت عامل ايميدرو به سرمايه گذاريهاي جديد ايميدرو در سواحل جنوبي ايران اشاره کرد و گفت: 6.8 ميليارد يورو در اين مناطق سرمايه گذاري خواهد شد که سهم چابهار 3.1 ميليارد دلار، سهم بندرعباس 3 ميليارد دلار و سهم منطقه ويژه صنايع انرژي بر پارسيان 800 ميليون دلار است.


به گفته وي براي طرح هاي نيروگاه هاي بندرعباس و منطقه صنايع انرژي بر پارسيان و الکترود گرافيتي در مجموع يک ميليارد و 50 ميليون دلار سرمايه جذب مي شود .


معاون وزير صنعت معدن و تجارت با مقايسه نرخ انرژي بين کشورهاي امريکا، ترکيه و ايران اظهار داشت: نرخ بنزين در ايران 29 سنت است که اين رقم 55درصد کمتر از امريکا و 81درصد کمتر از ترکيه است. علاوه بر اين گاز طبيعي در ايران با نرخ 4سنت عرضه مي شود که 58درصد کمتر از امريکا و 89درصد کمتر از ترکيه محسوب مي شود.


به گفته وي هزينه برق (هر کيلو وات ساعت)در ايران 3سنت است که 28درصد کمتر از امريکا و 75درصد کمتر از ترکيه است.


رييس هيأت عامل ايميدرو با رشد 1.2 ميليارد نفري در جمعيت شهرنشيني دنيا تا سال 2030، مصرف مواد معدني و محصولات آن از جمله فولاد افزيش بيش از پيش خواهد يافت که کشور چين همچنان بزرگ ترين توليدکننده فولاد خواهد ماند.


وي ادامه داد: کشورهاي چين، هند و خاورميانه از جمله پيشروهاي توليد فولاد به شمار مي آيند. 


رييس هيأت عامل ايميدرو رقم سرمايه گذاري ايران تا افق سال 2020ميلادي براي حوزه هاي معدن و صنايع معدني را 26 ميليارد دلار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 9 ميليارد دلار طرح در دست اجرا قرار دارد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن