تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص کيفيت هواي تهران در هفته گذشته در شرايط سالم قرار داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۹ب.ظ)
شاخص کيفيت هواي تهران در هفته گذشته در شرايط سالم قرار داشت موج- بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا، شاخص کيفيت هواي تهران در تمامي روزهاي هفته گذشته (21 تا 27 شهريور) در شرايط سالم قرار داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي شرکت کنترل کيفيت هوا، مريم نادري، مدير واحد پايش و پيش‌بيني اين شرکت گفت: ميانگين تغييرات ساعتي غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5.2 ميکرون اندازه‌گيري شده در ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران و پارامترهاي هواشناسي (سرعت و جهت باد، رطوبت نسبي و عمق ميدان ديد) طي هفته گذشته در ايستگاه مهرآباد نشان مي‌دهد، ورود سامانه هواي ناپايدار جوي و موج هواي سرد همراه با سامانه بارشي (طي اواخر هفته)،کيفيت هواي تهران را تحت تأثير قرار داده است.
به گفته وي، همان‌گونه که در نمودار تغييرات غلظت آلاينده‌هاي ذرات معلق همراه با تغييرات پارامترهاي جوي نمايان است، تقريبا در تمامي روزهاي هفته گذشته شاهد افزايش سرعت باد و به دنبال آن افزايش غلظت ذرات معلق به‌ويژه PM10 در ساعات پاياني روز بوده‌ايم و اين افزايش غلظت رابطه معکوس با عمق ميدان ديد داشته است.
وي ادامه داد: در بعد از ظهر روز دوشنبه و چهارشنبه، همراه با افزايش سرعت باد (بيش از 7متر بر ثانيه) و وقوع پديده گرد و خاک کوتاه مدت، عمق ميدان ديد به کمتر از 4000 متر رسيده است، جهت باد در زمان افزايش غلظت آلاينده‌ها متفاوت بوده، ولي؛ به‌طور کلي از سوي جنوب شرق وزيده است. با اين وجود شرايط ناپايدار جوي، افزايش کوتاه مدت غلظت آلاينده‌ها را جبران نموده و شرايط کيفيت هوا در تمامي روزهاي هفته گذشته به بيش از حد مجاز نرسيده است.
بر اساس گزارش واحد پايش و پيش‌بيني، از چهارشنبه تا پايان هفته به‌ويژه در ساعات بعد از ظهر و اوايل شب به سبب ناپايداري‌هاي همرفتي، رشد ابرهاي جوششي، بارش نسبتاً شديد باران (به‌ويژه در روز جمعه) رطوبت نسبي به بيش از 70 درصد افزايش يافته و در ساعات باراني شاهد کاهش شديد غلظت آلاينده‌ها بوده‌ايم.
اطلاعات غلظت آلاينده‌ها بر اساس داده ايستگاه‌هاي شرکت کنترل کيفيت هوا و اطلاعات هواشناسي اندازه‌گيري شده در ايستگاه مهرآباد از پايگاه اطلاعات دانشگاه وايومينگ تهيه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن