تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814786319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود يك بازار مالي كارآمد از پيش نيازهاي بنيادي توسعه بخش كشاورزي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۰ب.ظ)
دکتر شهيدزاده: وجود يك بازار مالي كارآمد از پيش نيازهاي بنيادي توسعه بخش كشاورزي است موج - جلسه كارگروه نظام مالي و تامين و تجهيز منابع در بخش كشاورزي و منابع طبيعي روز يكشنبه، 29 شهريور، به ميزباني بانك كشاورزي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين جلسه دكتر مرتضي شهيدزاده، رئيس هيات مديره و مدير عامل بانك كشاورزي، با اشاره به جايگاه مهم و نقش كليدي بخش كشاورزي در توسعه پايدار اقتصادي، امنيت غذايي، فقرزدايي، رفع چالش هاي اجتماعي، اقتصادي، محيط زيستي و ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري در اين بخش را ضرورت توسعه كشور دانست و دسترسي آسان و سريع به منابع مالي را از الزامات سرمايه گذاري در بخش كشاورزي اعلام كرد.
دکتر شهيد زاده دربخش ديگري از سخنان خود توسعه نيافتگي بازارهاي مالي كشاورزي و ريسک بالاي سرمايه گذاري را عامل كاهش سودآوري فعاليت هاي اين بخش و کاهش رغبت سرمايه گذاران دانست و افزود: تجربه کشورهاي موفق نشان مي دهد که به كارگيري تجهيزات سرمايه اي در بخش هاي مختلف توليد به افزايش بهره وري عوامل توليد از جمله مديريت، نيروي کار و زمين منجر مي شود و اين امر علاوه بر پوشش هزينه نهاده هاي توليد و ايجاد بازده مناسب براي سرمايه گذاري ها، مازاد عرضه داخلي و توسعه صادرات محصولات کشاورزي را به همراه دارد.
وي ادامه داد: بازار مالي کشاورزي به سبب نقش موثري که در تامين منابع مالي و سرمايه مورد نياز براي سرمايه گذاري و توسعه بخش کشاورزي دارد از اهميت بالايي برخوردار است و وجود يك بازار مالي كارآمد كه نيازهاي مالي كشاورزان را با هزينه مبادله اي نسبتا پايين فراهم كند از پيش نيازهاي بنيادي توسعه بخش كشاورزي است.
دکتر شهيدزاده تصريح كرد: در برنامه ششم بايستي به ويژگي ها و چالش هاي بازار ها و نهاده هاي مالي کشاورزي در کشور پرداخته و شرايط حاكم بر بازارهاي مالي كشاورزي و روستايي بررسي شود. سپس يک بازار مالي کشاورزي توسعه يافته و نحوه تامين مالي آن معرفي شود.
وي گفت: بانك كشاورزي با ايجاد صندوق يكم سرمايه گذاري در بازار بورس تا کنون حدود 50 هزار ميليارد سرمايه جذب و به بخش کشاورزي تزريق كرده است.
بر اساس اين گزارش، مدير عامل و رئيس هيات مديره بانک کشاورزي در اين کارگروه براي ساماندهي بازارهاي مالي کشور پيشنهاداتي مطرح کرد که از آن جمله مي توان پبشنهاد به كارگيري مكانيزم هاي بازار سرمايه در تنظيم بازار كالاي كشاورزي، به كارگيري منابع بازار سرمايه براي توسعه زيرساخت هاي كشاورزي، ايجاد شرکت تامين سرمايه در بازار سرمايه براي بخش کشاورزي، به كارگيري سرمايه هاي خارجي به منظور توسعه زيرساخت ها و توليد اقتصادي و استاندارد به منظور صادرات محصولات کشاورزي، استفاده از ظرفيت قانون رفع موانع توليد براي توسعه سرمايه گذاري در بخش کشاورزي، استفاده كامل از ظرفيت صندوق توسعه ملي و توانمند سازي تشكل هاي توليدي به منظور ايجاد و تقويت زنجيره ارزش در بخش کشاورزي را نام برد.
گفتني است تاکيد بر اهميت افزايش حجم پول در بخش کشاورزي، تلاش براي سازماندهي منابع پراکنده و در اختيار گرفتن نظام مند آن ها به منظور توسعه بخش کشاورزي از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسه بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن