تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت مردم لازمه کاهش مصرف سوخت و مواد مخرب لايه ازن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۱ب.ظ)
مشارکت مردم لازمه کاهش مصرف سوخت و مواد مخرب لايه ازن است موج - معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اگر بخواهيم محيط زيست حفظ شود بايد مصرف سوخت و مواد مخرب در لايه ازن را کاهش دهيم زيرا کاهش مصرف موجب کاهش آلودگي، کاهش اثرات ناشي از آلودگي و در نتيجه حفظ منابع و محيط زيست مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد متصدي در مراسم سي امين سالگرد کنوانسيون وين و بيست و هشتمين سالگرد پروتکل مونترال و روز جهاني ازون گفت: براساس برنامه زمان‌ بندي شده تحت پروتکل مونترال مواد مخرب محيط زيست از چرخه مصرف بر بخش هاي مختلف صنعت و خدمات حذف شدند.
وي اظهار کرد: در اين راستا 10 درصد از واردات هيدرو کلرو فلورو کربن‌ها تا اول ژانويه 2015 طبق برنامه زمان‌ بندي پروتکل مونترال کاهش يافته و ميزان واردات اين مواد از چهار هزار 4945 تن در سال 2013 به چهار هزار و 443 تن با اعمال قوانين و مقررات کنترلي و اجراي برنامه‌هاي مرتبط درچارچوب پروژه‌هاي مصوب کاهش يافته است.
متصدي افزود: امروز 26 سال از تاريخ تصويب کنوانسيون وين و پروتکل مونترال در مجلس شوراي اسلامي مي‌گذرد که دراين مدت اقدامات ارزنده اي انجام شده است؛ تلاش کارگروهي براي حذف بخش عمده اي از مواد مخرب لايه ازن منجر به حذف 9500 تن از گازهاي مخرب لايه ازن شده است.
وي گفت: در ادامه اين تلاش‌ها حذف حدود هزار و 270 تن از مواد مخرب لايه ازن در فاز اول و حذف آخرين سري از اين مواد مخرب تا سال 2030، گام موفقي در اين زمينه است.
به گفته متصدي، سند مرحله دوم برنامه مديريت حذف هيدرو کلرو فلورو کربن‌ها درحال تدوين است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در سطح جهاني با اجراي پروتکل مونترال توسط اعضاي آن تخمين زده شده که حدود 98 درصد از مواد مخرب لايه ازون حذف شده که اين مقدار حدود 5/2 ميليون تن است، بنابراين باقيمانده آن؛ يعني حدود 2 درصد از مواد مخرب لايه ازن عمدتاً هيدرو کلرو فلورو کربن‌ها هستند که بايد طبق برنامه زمان‌بندي حذف شوند و اين مقدار معادل 649 هزار تن تخمين زده شده است.
وي ادامه داد: اگرچه به نظر مي آيد مقدار موادي که بايد حذف شود در قياس مقادير حذف شده ناچيز است اما اين امر همچنان به عنوان چالشي بزرگ براي کشورها محسوب مي‌شود از اين رو بايد اقدامات کنترلي براي حذف تسريع شود.
به گفته معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست، تغيير اقليم و گرمايش جهاني چالش ديگر کشورها در اين مسير است که ضروري است از تجربيات اجراي پروتکل مونترال با يک همگرايي، همسويي و نگرشي جامع نسبت به اقدامات مرتبط با کاهش تهديد تغييرات اقليم و گرمايش جهاني اقدام شود.
متصدي تصريح کرد: از ديگر چالش‌هاي موجود کنترل تجارت مواد مخرب لايه ازن و کالاهاي حاوي آن است که چيره شدن بر اين موضوع لزوم همکاري‌هاي نزديک تر سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط را مي‌طلبد.
وي تاکيد کرد: اميدواريم تا سال 2030 به حذف کامل گازهاي مخرب لايه ازن برسيم که با توجه به فناوري موجود در کشور اين هدف دور از ذهن نيست، لذا انتظار داريم فناوري‌هاي نوين و دوستدار محيط زيست وارد کشور شود.
متصدي خاطرنشان کرد: نکته اساسي در اين زمينه فعاليت صنعتگران و بخش‌هاي صنعتي در استفاده از فناوري‌هاي سازگار با محيط زيست است که قطعاً با حمايت آژانس‌هاي بين المللي اين مسير زودتر طي مي‌شود.
وي افزود: نکته ديگر که شعار اساسي در دنيا است کاهش مصرف است.
البته تکنولوژي‌هاي جديد استفاده شده در ايران، مصرف سوخت را به‌ طور قابل توجه اي کاهش داده است. اگر بخواهيم محيط زيست حفظ شود بايد مصرف سوخت و مواد مخرب در لايه ازن را کاهش دهيم؛ زيرا کاهش مصرف موجب کاهش آلودگي، کاهش اثرات ناشي از آلودگي و در نتيجه حفظ منابع و محيط زيست مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن