تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815207538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف 98 درصدی مواد مخرب لایه ازن/ تدوین سند مرحله دوم حذف گازهای مخرب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون ابتکار خبر داد؛ حذف 98 درصدی مواد مخرب لایه ازن/ تدوین سند مرحله دوم حذف گازهای مخرب خبرگزاری پانا: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از حذف 98 درصدی مواد مخرب لایه اوزون خبر داد و گفت: 2 درصد باقی مانده از مواد مخرب لایه اوزن باید طبق برنامه زمان بندی حذف شوند و این مقدار حدودا معادل 640 هزار تن تخمین زده شده است.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور ساعت 12:17

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا؛ سعید متصدی صبح امروز در مراسم بیست و هشتمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی اوزن با اشاره به هدف برگزاری این مراسم اظهار داشت: از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم فرصت آفرینی برای گردهمایی تمامی دست اندرکاران سطوح مختلف برای یادآوری دست آوردهای حاصل و بازخوانی تعهداتمان در قبال حل بحران های زیست محیطی و ایجاد فضا برای تقویت همکاریها و تشویق مشارکت های بیشتر در راستای رسیدن به اهداف پیش بینی شده است.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: حیات همه ما بدون توجه به تفاوت های جغرافیایی، نژادی، فرهنگی، جنسی و قومی در گرو تلاش و مشارکت فراگیر همه برای حفاظت از طبیعت و منابع آن است.
وی با اشاره به روز جهانی اوزن اظهار داشت: این روز از مناسبتهایی است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت و بهسازی محیط زیست و هماهنگ کننده ملی اجرای برنامه های پروتکل مونترال در کشور همه ساله هم راستا با جامعه جهانی عهده دار برگزاری مراسم ویژه ای برای این روز است.
متصدی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی اوزن «لایه اوزن تنها سپر حفاظتی بین شما و پرتو زیان بار فرابنفش خورشید» افزود: این یعنی وظیفه ای همگانی برای مشارکت و حفاظت از لایه اوزن داشته باشیم و با مروری بر دستاوردهای خود و بازخوانی آنچه تا کنون برای توقف یا کاهش روند تخریب لایه حیاتی اوزن انجام داده ایم بیشتر به پیش ببریم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: حاصل تمامی تلاش ها و اقدامات انجام شده هم اکنون اطمینان خاطری در ما به وجود آورده تا با به کار گیری مجموعه توانمندیهای و خودباوری ایجاد شده گام هایی محکم و استوار در جهت حفاظت از لایه اوزن برای نسل حاضر و نسلهای آینده برداریم.
وی تصریح کرد: کشور ایران همگام با جامعه جهانی تا تاریخ 1ژانویه 2015 موفق به حذف کامل واردات فریونها، هالون ها، تتراکلریدکربن، متیل کروفرم و متیل بروماید (دربخش آفات غیرقرنطینه ای، محصولات کشاورزی) بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده تحت پروتکل مونترال از چرخه مصرف این مواد در بخشهای مختلف صنعت و خدمات شده است.
متصدی اضافه کرد: همچنین در این راستا 10 درصد از واردات هیدروکلروفلورو کربن ها تا تاریخ 1 ژانویه 2015 طبق برنامه زمان بندی پروتکل مونترال کاهش یافته و میزان واردات این مواد از 4 هزار و 945 تن در سال 2013 به 4 هزار و 443 تن با اعمال قوانین و مقررات کنترلی و اجرای برنامه های مرتبط در چارچوب پروژه های مصوب کاهش یافته است.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت 26 سال از تاریخ تصویب کنوانسیون وین و پروتکل مونترال در مجلس شورای اسلامی و تلاش برای حذف مصرف بخش عمده ای از مواد مخرب لایه اوزن بالغ بر 9 هزارو 500 تن تحت پروژه های مصوب در کشور و انتقال تکنولوژی های سازگار با لایه اوزن و در ادامه با اجرای مرحله اول برنامه مدیریت حذف گازهای مخرب به منظور حذف حدود یک هزار و 270 تن از این مواد به تعهدات کشور در قبال پروتکل مونترال و حذف آخرین سری از مواد مخرب لایه اوزن تا 2030 میلادی به تدوین سند مرحله دو برنامه مدیریت حذف گازهای مخرب لایه اوزن اقدام کرده ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سطح جهانی با اجرای پروتکل مونترال توسط اعضای آن تخمین زده شده که تا کنون در حدود 98 درصد مواد مخرب لایه اوزن حذف شده است که این مقدار حدود 2.5 میلیون تن است. بنابراین باقی مانده آن یعنی 2 درصد از مواد مخرب لایه اوزن باید طبق برنامه زمان بندی حذف شوند و این مقدار حدودا معادل 640 هزار تن تخمین زده شده است.
متصدی با اشاره به چالش های پیش رو برای لایه اوزن گفت: یکی دیگر از چالش هایی که پیش رو داریم می توان به موضوعات تغییر اقلیم و گرمایش جهانی اشاره کرد به طوریکه اجرای اقدامات مرتب با پروتکل مونترال از طرفی با توجه به این امر که اکثر مواد مخرب لایه اوزن دارای پتانسیل گرمایشی بالایی هستند حذف آنها اثرات مثبتی در مبارزه با تغییر اقلیم دارد و از آنجا که تغییرات اقلیمی در سراسر جهان جوامع، اقتصاد و اکوسیستم ها را تحت تاثیر قرار داده ضروری است تا از تجربیات اجرایی پروتکل مونترال استفاده کرده و نسبت به اقدامات مرتبط با کاهش تهدید تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی اقدام کنیم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان بیان کرد: یکی دیگر از چالش های موجود لایه اوزن کنترل تجارت مواد مخرب لایه اوزن و کالاهای حاوی آن است که جلوگیری از آن لزوم همکاریهای نزدیک تر سازمان ها و ارگان های زیربط را نیاز دارد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن