تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806701086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم خطرات رودخانه ها را باور نکردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مردم خطرات رودخانه ها را باور نکردند
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، ضمن تشریح جزئیات وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق مختلف کشور، نسبت به حادثه ساز بودن حاشیه رودخانه ها هشدار داد.
مهر: دکتر ناصر چرخساز درباره حادثه اخیر سیل و آبگرفتگی در شرق پایتخت و علت تلفاتی که با وجود دادن هشدارهای لازم، در این اتفاق شاهد آن بوده‌ایم، گفت: باید به حادثه‌هایی که پیش از این رخ داده است، کمی دقت کرد؛ کما اینکه اکنون مدت زمان زیادی از طغیان رودخانه سیجان در استان البرز و رودخانه کن نمی‌گذرد و آن زمان هم همین بحث مهم فرهنگ‌سازی مطرح شد مبنی بر اینکه مردم باید کاملاً مطلع باشند که در زمان حادثه چگونه برخورد کرده تا چه اندازه آمادگی داشته و چه کنند تا از صحنه حادثه دور شوند.

وی افزود: متأسفانه با بررسی حادثه دو روز اخیر به این نتیجه رسیدیم که با وجود اینکه در حادثه اخیر اطلاع‌رسانی بسیار خوب بوده و سازمان هواشناسی هم به‌ موقع هشدار داده و رسانه ملی هم هشدارهای خوبی را از طریق خبر و زیرنویس‌های خبری ارائه کرد، اما مردم با وجود همه این هشدارها وارد مسیل رودخانه‌ها شده و باور نکردند که آب می‌تواند جان آنها را به خطر بیندازد و لذا در محل‌های پرخطر برای تفریح استقرار پیدا کرده بودند که این امر از علل اصلی تلفات اخیر بود.

چرخساز درباره آمار فوت‌شدگان سیل و آبگرفتگی شب گذشته در شرق استان تهران، عنوان کرد: هلال‌احمر بسیاری از مصدومان دارای مشکل را به مناطق امن و بیمارستان‌ها منتقل می‌کند و لذا آمار قطعی فوت‌شدگان را به‌ ویژه آنهایی که در بیمارستان‌ها بستری شدند، پزشکی قانونی اعلام می‌کند، اما تاکنون هلال‌احمر در سر صحنه ۱۲ نفر را که جان خود را از دست داده بودند پیدا کرده که ۵ تن آنها در روستای توچال پاکدشت استان تهران و به عبارتی ۴ تن در صحنه و یک تن پس از انتقال به بیمارستان، یک تن در بجنورد، ۴ تن در بندرعباس و ۲ تن هم در آذربایجان جان خود را از دست دادند.

وی اعلام کرد: با توجه به اعلام ادامه بارندگی‌ها در ۱۲ استان کشور، احتمال ایجاد مشکل برای استان‌های درگیر وجود دارد، اما تاکنون گزارشی از مفقودین نداشته‌ایم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه حادثه اخیر بیشتر طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر بوده است، اظهار کرد: همه فوت‌شدگان این حادثه در کنار رودخانه‌های فصلی حضور داشتند و به‌ هرحال طبیعی است که رودخانه‌های فصلی با بارش طغیان کرده و پر آب شوند، اما متأسفانه عده‌ای بدون توجه به هشدارهایی که سابق بر این درباره حادثه‌آفرین بودن رودخانه‌های فصلی داده شد، در کنار رودخانه‌ها به تفریح می‌پرداختند که این مهم نیز به بحث آموزش فرهنگ ایمنی مرتبط می‌شود.

چرخساز با اشاره به اینکه بسیاری از مردم هنوز تصور نمی‌کنند برخی رودخانه‌ها ممکن است برای آنها حادثه‌ساز باشد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که رودخانه‌ای چون قم رود و حتی رودخانه تجریش سابقه گرفتن جان افراد را در پرونده خود داشته‌ و به‌واقع ممکن است این رودخانه‌ها مشکل‌ساز شود؛ لذا باید اقدامی جدی انجام داده و از ساخت‌وسازهای نامتعارف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل آنها جلوگیری کرد؛ چراکه همین رودخانه‌ها با بارندگی کوچک، پرآب شده و حادثه‌آفرین می‌شوند.

وی اظهار کرد: سابق بر این‌که رودخانه قم رود پارکینگ خودجوش بود، برای عده‌ای خطرآفرین شد و امروز نیز با وجود این سابقه، شاهدیم در این رودخانه پارکینگ رسمی راه‌اندازی شده است، لذا باید فرهنگ‌سازی لازم همانند آنچه درباره بستن کمربند ایمنی در کشور رخ داد، در این زمینه نیز با همکاری همه دستگاه‌های دخیل چون آموزش و پرورش و وزارت علوم شکل بگیرد.

چرخساز تصریح کرد: همه تلاش هلال‌احمر در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی جلب همکاری جدی همه دستگاه‌ها در آموزش همگانی بوده است تا همانند موضوع زلزله، آموزش و ارتقای فرهنگ ایمنی هم به مطالبه‌ای همگانی تبدیل شود.





تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن