تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804875529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسناد خزانه اسلامي در فرابورس ايران پذيرش شد/ آغاز معاملات ثانويه به زودي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۳۲ب.ظ)
مديرعامل فرابورس ايران: اسناد خزانه اسلامي در فرابورس ايران پذيرش شد/ آغاز معاملات ثانويه به زودي موج- مديرعامل فرابورس ايران از پذيرش اسناد خزانه اسلامي در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس خبر داد و گفت: پيمانکاران دارنده اوراق به زودي مي‌توانند اوراق خود را در فرابورس ايران معامله کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، امير هاموني با اعلام پذيرش اسناد خزانه اسلامي در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران در هفته گذشته، افزود: اسناد خزانه اسلامي، نوعي از اوراق بدهي است که پذيره نويسي ندارد و دولت با در نظر گرفتن الزامات شرعي، هيچ وجهي بابت انتشار آن از طلبکاران خود نمي‌گيرد و با توجه به اينکه اوراق را بابت تسويه دين يا بدهي عمليات يا پروژه اي که انجام شده به پيمانکار واگذار مي‌کند، صفت اسلامي بودن به آن اطلاق شده است.
وي با بيان اين که حجم مطالبات پيمانکاران از دولت در سال‌هاي اخير به دليل تنگناي بودجه افزايش يافته و اين مسئله موجب کندي در اجراي پروژه‌هاي عمراني دولت شده است، افزود: اسناد خزانه اسلامي قطعاً مي‌تواند ابزار مناسبي براي تسويه بدهي دولت باشد و با ورود اين ابزار به بازار سرمايه، تأمين مالي دولت تنوع بيشتري پيدا کرده و روان تر خواهد شد ضمن آنکه از اين طريق، نرخ بازده مورد انتظار دارايي بدون ريسک در بازار کشف مي‌شود.
به گفته وي، اين اوراق با سررسيد 23 اسفند 94 و به ارزش اسمي يک ميليون ريال از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي منتشر و به منظور تسويه بخشي از بدهي‌هاي دولت به طلبکاران غيردولتي از طريق بانک ملي ايران به عنوان بانک عامل امسال به متقاضيان واگذار شده است.
وي اظهار داشت: در اين دوره بر اساس تکليف قانون بودجه سال 93 کل کشور، 10 هزار ميليارد ريال اسناد خزانه اسلامي منتشر شده است.
هاموني با بيان اينکه اين اوراق، سود پرداختي طي دوره ندارد و تنها مبلغ اسمي اوراق در سررسيد قابل پرداخت است، افزود: پيمانکاراني که معادل بدهي خود از بانک ملي اوراق دريافت کرده‌اند مي‌توانند در صورت تمايل و براي وصول طلب خود قبل از سررسيد يک ساله، اين اوراق را از طريق کارگزاران عضو فرابورس ايران و با قيمت بازار به فروش برسانند.
مديرعامل فرابورس ايران در ادامه از آغاز معاملات ثانويه اسناد خزانه اسلامي در آينده نزديک از طريق بازار ابزارهاي نوين مالي خبر داد و تصريح کرد: دارندگان و متقاضيان خريد مي‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس اقدام به خريد و فروش اوراق کنند؛ البته قيمت اوراق در بازار و با مکانيزم عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود به طوري که با نزديک شدن به زمان سررسيد، قيمت آن به قيمت اسمي نزديک تر خواهد شد.
وي، قابليت توثيق اسناد خزانه اسلامي را به عنوان يکي از مزاياي آن برشمرد و گفت: دارندگان اوراق مي‌توانند آن را در هريک از بانک‌ها، مؤسسات مالي معتبر يا سازمان‌ها و نهادهاي دولتي به وثيقه بگذارند.
هاموني با يادآوري تفاوت بين اسناد خزانه اسلامي را به عنوان يک ابزار نوين مالي و سهام خزانه تاکيد کرد: همزماني مطرح شدن اين دو مقوله در رسانه‌ها موجب شد برخي اين دو مساله را يکي تلقي کنند در حالي که هيچ ارتباطي بين اين دو ابزار مالي وجود ندارد و هريک بخشي از نيازهاي بازار مالي کشور را برطرف خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن