تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804339538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت ۴۱ انجمن علمي و ۳۷۰ هسته پژوهشي در حوزه خواهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۸ق.ظ)
مدير حوزه هاي علميه خواهران تشريح کرد؛ فعاليت ۴۱ انجمن علمي و ۳۷۰ هسته پژوهشي در حوزه خواهران موج - قم - مدير حوزه هاي علميه خواهران گفت: حوزه هاي علميه خواهران تبديل به يک قطب علمي، پژوهشي و تبليغي در کشور شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي امروز در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه خواهران، با بيان اين که تحصيل در حوزه هاي علميه هرگز تعطيل بردار نيست، اظهار داشت: تبليغ، تحقيق و تفحص فعاليت هميشه طلاب است؛ زيرا آنها در مسير انبيا (ع) گام بر مي دارند و اين حرکت تعطيل بردار نيست.
وي افزود: طلاب با حضرت ولي عصر (ع) هم عهد و پيمان هستند و در راه حرکت در راستاي وظايف روحانيت و حوزه علميه قدم مي گذارند.
مدير حوزه هاي علميه خواهران سپس به آمار فعاليت هاي حوزه علميه خواهران اشاره کرد و بيان داشت: امروز بيش از 75هزار طلبه در 420 مدرسه علميه در حال تحصيل هستند که 19 مدرسه در رديف تحصيلات تکميلي و اصلي قرار دارند که از ميان آنها، 12 مدرسه در سطح 2، 4 مدرسه در سطح 3 و 3 مدرسه در سطح 4 پذيراي طلاب خواهر مي باشند.
حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي با اشاره به اين که خواهران طلبه در 13رشته تحصيلي مشغول به تحصيل هستند، گفت: اين رشته ها در 4 سطح علمي قرار دارد که از اين ميان 55 هزار نفر طلبه خواهر در سطح 2 و 6 هزار نفر در سطح 3 و به شکل رسمي 11نفر در سطح 4 مشغول به تحصيل هستند.
رئيس حوزه علميه خواهران با تاکيد بر اينکه 700 نفر خواهر طلبه در سطح کشور مشغول تحصيل غير رسمي در دروس خارج حوزه هستند، بيان داشت: امروز 28 شوراي علمي پژوهشي در 28 استان وجود دارد که به حرکت هاي علمي و پژوهشي خواهران طلبه اشراف دارند و 129 کانون پژوهشي براي شاغلين به تحصيل در سطح 2 فعال مي باشد.
وي در ادامه گفت: 41 انجمن علمي براي شاغلين به تحصيل و فارغ التحصيلان سطح 3 مشغول فعاليت هستند و در 370 هسته پژوهشي، 2500 محقق پژوهشگر ساماندهي شده اند.

حوزه خواهران پيشرو در فناوري اطلاعات
حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي به فعاليت گسترده شبکه اطلاع رساني کوثر نت در مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران اشاره کرد و بيان کرد: مرکز مديريت حوزه علميه خواهران، امروز به يکي از نهادهاي پيشرو در فناوري اطلاعات کشور تبديل شده و نه تنها قابليت پشتيباني کل حوزه هاي علميه خواهران و برادران، بلکه توانايي پشتيباني از شبکه هاي درون استاني و برون استاني را نيز داريم.
مدير حوزه هاي علميه خواهران خاطر نشان کرد: 52هزار خواهر طلبه در اين شبکه اطلاع رساني فعال هستند و 6 هزار نفر از طريق درگاه امن "کوثر بلاگ" در فضاي مجازي حضور فعال دارند.

برگزاري 530 نشست علمي در طي سه سال
وي سپس از برگزاري نشست هاي علمي حوزه هاي علميه خواهران خبر داد و بيان داشت: برگزاري 530 نشست علمي تحت عنوان "کرسي هاي آزاد انديشي" در طي 3سال از فعاليت هاي اثرگذار اين نهاد است و اميدواريم با توسعه سطح 4 و گسترش اين مقطع آموزشي در استان هاي داراي قابليت بتوانيم حرکت رو به رشدي داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي بيان داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي جامعه الزهرا با هيئت امناي بسيار قوي آغاز به کار کرد و هم اکنون 30 هزار نفر طلبه در آموزش و پرورش مشغول به فعاليت هستند.

فعاليت 470 نهاد آموزشي و پژوهشي
مدير حوزه هاي علميه خواهران وجود 470 نهاد آموزشي پژوهشي و تبليغي را از ديگر فعاليت هاي حوزه هاي علميه خواهران برشمرد و اظهار داشت: هر مدرسه علميه خواهران، تبديل به يک قطب علمي، پژوهشي و تبليغي در کشور شده است.
وي افزود: 68 مدرسه در مناطقي وجود قرار دارند که فرقه ها و مذاهب مختلفي در آنجا هستند و در بعضي از استان ها از فرقه ها و مذاهب خاص هم طلبه داشته ايم و در طول سال تحصيلي طلاب غير شيعي در دوره هاي مختلف و حلقه هاي فرهنگي شرکت کرده اند و پس از اتمام تحصيل، مستبصر شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي مشکلات مالي خواهران طلبه را از مسائل مهم اين قشر خواند و گفت: خواهران طلبه از کمترين امکانات برخوردارند و بدون داشتن شهريه و در نهايت با حداقل شهريه مشغول به تحصيل هستند و بسياري از آنها به دليل نداشتن هزينه رفت و آمد، مدت زمان زيادي از ديدار خانواده محروم مي مانند.
مدير حوزه علميه خواهران، سپس به کسب رتبه هاي برتر علمي از سوي خواهران طلبه اشاره کرد و بيان داشت: بسياري از حائزين رتبه هاي برتر حوزه هاي علميه، از مناطق محروم هستند و بايد گفت آنچه تا امروز جايگاه حوزه هاي علميه را به اينجا رسانده توان روزافزون شما خواهران طلبه بوده است.
وي در پايان از حضور 95 درصدي اساتيد خواهر در مدارس علميه خواهران خبر داد و افزود: با وجود پيشرفت هاي فراوان در بخش حوزه علميه خواهران، کمتر از 5 درصد مدارس علميه کشور در بخش خواهران واجد مکان مناسب بودند و امروز 351 مدرسه علميه در دست احداث است و از اين ميان، 165 مدرسه علميه در کشور بهره برداري شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن