تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816880255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسياري از مديران امروز ما از دل جهاد سازندگي بيرون آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۱۳ق.ظ)
وزير بهداشت: بسياري از مديران امروز ما از دل جهاد سازندگي بيرون آمدند موج - وزير بهداشت در بيست و هفتمين گردهمايي فرماندهان مهندسي رزمي دوران دفاع مقدس به تشريح فرهنگ جهادي و انقلابي پرداخت که به گفته وي بسياري از مديران امروز از دل همان جهاد سازندگي مشغول خدمت‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، هاشمي در بيست و هفتمين گردهمايي فرماندهان مهندسي رزمي دوران دفاع مقدس با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس روزهاي پايان شهريور را براي همه ايرانيان يادآور خاطرات فراوان دانست و گفت: اين روزها يادآور رشادت‌هاي دوران دفاع مقدس است.
وزير بهداشت با بزرگداشت ياد شهيدان دوران جهاد گفت: خاطرات خوبي از آن روزها براي ما مانده است و در عين حال غصه‌هايي است که بايد فرو خورد و بر زبان نياورد. دوستان ما اين افتخار را داشتند که در حالي آخرين جرعه‌هاي حيات را بنوشند که همه وجودشان در راه اسلام و انقلاب وقف بود.
هاشمي افزود: شما فرماندهان جواني بوديد که سر از پا نمي‌شناختيد و اميدواري‌هاي زيادي داشتيد که بخشي از آن‌ها محقق شد و بخش ديگري از انتظارات برآورده نشد.
وي با اشاره به دوران انقلاب يادآور شد: دانشجويان در اوايل انقلاب دو گروه شدند، عده اي سپاه را تشکيل دادند و گروهي جهاد سازندگي را ساختند. البته تا قبل از فرمان امام کميته‌هاي فوق برنامه‌اي وجود داشت که براي آباداني به روستاها مي‌رفتند و کمک مي‌کردند اما وقتي که امام فرمودند، سازمان يافته شد و به يک ستاد انقلابي تبديل شد.
جهاد سازندگي با هدف فقرزدايي و محروميت زدايي اقدامات فراواني انجام داد
وزير بهداشت گفت: جهاد سازندگي با هدف فقرزدايي و محروميت زدايي اقدامات فراواني انجام داد و در شرايطي که در آن زمان آب و برق و جاده نبود، به همت شما و دوستان شما در حالي که در دوران دفاع مقدس بوديم شگفتي آفريده شد.
وزير بهداشت با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: نيروهاي مردمي به کمک سپاه آمدند و سپاه و بسيج توانستند خلأ نظامي کشور را پر کنند اما در مهندسي رزمي اين نيروهاي جهاد سازندگي بودند که روزها و شب‌ها کار مي‌کردند تا براي حفاظت از جان رزمندگان همه امکانات مهندسي را ايجاد کنند.
وي افزود: در کنار اين تلاش جهادي بود که جهادگران در سايه حمايت امام و مسوولين نظام توانستند آن تحول جدي را در بخش دفاعي کشور ايجاد کنند که هنوز هم نظام از آن سود مي‌برد.
هاشمي با اشاره به اينکه بسياري از مديران امروز ما از دل جهاد سازندگي بيرون آمدند گفت: برخي فکر مي‌کردند دولتي کردن جهاد موثرتر خواهد بود و مسئولين دچار ترديد شدند که از جهاد حمايت کنند يا آن را در دولت ادغام کنند که دومي اتفاق افتاد و آن تحولي که بعد از اين ادغام، نياز بخش اجرايي کشور بود رخ نداد.

فرهنگ انقلابي و جهادي نقطه مقابل طاغوت بود
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: پيش از انقلاب برخي کار مردم را راه نمي‌انداختند و حلال و حرام برايشان فرقي نداشت و به بيت المال دست درازي مي‌کردند، آن‌ها را به عنوان فرهنگ طاغوتي مي‌شناختيم و در مقابل آن فرهنگ انقلابي قرار داشت که وقتي در سيستم اجرايي قرار مي‌گرفت فرهنگ جهادي ناميده مي‌شد.
وي افزود: امروز هم اگر از مديران جهادي نام مي‌بريم بايد بگوييم همه به فکر مردم و محرومين باشيم و همه بايد در دفاع از آرمان‌هاي شهداي انقلاب فعال باشيم. اين افراد هر کجاي اين کشور که خدمت کنند، مديران جهادي ناميده مي‌شوند.
ما معترضيم
هاشمي گفت: ما معترضيم به اينکه با آنچه به عنوان فرهنگ جهادي و انقلابي انتظار داشتيم فاصله داريم. اميدوارم در ادامه ميسر در جهتي حرکت کنيم که ديگر شاهد محروميت نباشيم. شاهد اين نباشيم که مردم به خاطر نداري درمان نشوند و شاهد آن نباشيم که مردم به خاطر بيکاري به آسيب‌هاي اجتماعي دچار شوند.

پيشرفت کشور در گرو عقلانيت و تدبير بدون افراط است
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: واقعيت آن است که اگر با ميراث ارزشمندي که در اختيار ما است، با عقلانيت و تدبير و بدون افراط به سمت بهبود وضعيت معيشت مردم حرکت کنيم به طوري که کرامت و احترام مردم حفظ شود، پيشرفت خواهيم کرد. معتقدم امکان ندارد حکومتي موفق باشد مگر آنکه مردمش در رفاه و آسايش باشند. اين معنايش دنياپرستي نيست بلکه اقتدار يک کشور در اين است که مردمش در رفاه نسبي باشند.
وي افزود: اين مهم ميسر نمي‌شود مگر با همدلي عملي و پرهيز از خودخواهي و دسته بازي و پارتي‌بازي. اميدوارم اين امر محقق شود؛ وگرنه پاسخگويي به شهدا و خانوادهٔ شهدا کار دشواري خواهد بود.
هاشمي با اشاره به مشکلات دولت گفت: در شرايط سختي که از نظر اقتصادي براي دولت وجود داشت خوشبختانه موفقيت‌هاي ارزشمندي به دست آمد. اينکه به فرموده رهبر بزرگوار آرامشي در نتيجه ثبات نسبي در اقتصاد در جامعه ايجاد شده است خوب است. البته کامل نيست و بايد رونق اقتصادي رخ دهد و اشتغال ايجاد شود.

نبايد توافق هسته‌اي در آستانه انتخابات باعث دودستگي شود
وزير بهداشت تاکيد کرد: نبايد موفقيت‌هاي دولت در بحث هسته‌اي در آستانه انتخابات باعث دودستگي شود. اين در فرمايشات رهبر معظم انقلاب هم در عيد فطر بود که نه پشيمان بشويم و نه اينکه تصور کنيم اتفاق خاصي افتاده است که فردا مردم از مسئولين توقعات سطح بالايي داشته باشند و فکر کنند معيشتشان به سرعت دگرگون خواهد شد.
وي افزود: بايد از فرصت ايجاد شده نهايت بهره را برد و با عقلانيت و تکيه بر استعدادهاي کشور و نيروي انساني و دانشمندان ايران در جهت خلق ثروت و کاهش وابستگي حرکت کنيم.
هاشمي گفت: همه کشورها به دنبال نفوذ هستند و اگر ما هوشيار باشيم از آن بخش‌هايي که باعث آسيب خواهد شد جلوگيري مي‌کنيم. معتقدم سلطه اقتصادي باعث سلطه سياسي و فرهنگي خواهد شد و هدف در واقع همين سلطه فرهنگي ست.
هاشمي با اشاره به اينکه بايد واقع بين بود گفت: ما در سال گذشته به دليل تحريم، با تلاش فراوان و با کمک وزارت نفت توانستيم پول منابع تحقيقات الکترونيک را که 500 مرکز علمي ما از آن‌ها استفاده مي‌کنند به مراجع بين المللي پرداخت کنيم تا اين منابع قطع نشود. منابعي که نزديک به سه سال قطع بود. بايد اين مسائل هم ديده شود و از فرصت‌هاي پيش آمده در جهت منافع مردم استفاده کنيم.
وزير بهداشت گفت: بايد بدون احساسات و سو استفاده در جهتي حرکت کنيم که به تقويت وحدت ملي بيانجامد نه اينکه در انتخابات با دوقطبي کردن فضا در جهت منافع دشمنان حرکت کنيم.
هاشمي گفت: مردم با انتظاراتي در روز 24 خرداد به پاي صندوق رفتند اميدوارم که بتوانيم به آن‌ها خدمت کنيم تا شرمنده مردم، خانواده شهدا و شما همکاران جهاديمان نباشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن