تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818854962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمرو موسي آمادگي حماس براي پذيرش ميانجيگري در فلسطين را اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "عمرو موسي" آمادگي "حماس" براي پذيرش ميانجيگري در فلسطين را اعلام كرد
خارجي. سياسي. حماس. اعراب
"عمرو موسي" دبير كل اتحاديه عرب گفت: جنبش مقاومت اسلامي فلسطيني "حماس" از ميانجيگري اعراب براي حل‌وفصل مناقشه حماس با "فتح" استقبال مي- كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از دبي، موسي در گفت‌وگو با "الشرق الاوسط" افزود كه "خالد مشعل" يكي از رهبران حماس در تماس تلفني با وي براي تبريك توافق حاصل شده بين جناح‌هاي رقيب لبنان، ديدگاه حماس در اين مورد را اعلام كرده است.

دبير كل اتحاديه عرب گفت: برادر خالد مشعل در تماس با من، براي ايجاد روندي با همين ماهيت به منظور پايان دادن به اختلافات بين حماس و فتح ابراز تمايل كرد.

قطر، پيشتاز ابتكار اتحاديه عرب، صلح بين رهبران لبناني براي رفع بن‌بست ‪ ۱۸‬ماهه سياسي در اين كشور را كه به درگيري‌هاي اخير منجر شد، ميانجيگري كرد.

موسي ادامه داد: اكنون درخواست‌هاي بسياري وجود دارد كه ايفاي نقش اتحاديه عرب و تداوم اين روند در حل مشكلات و در راس آن دستيابي به موضع واحد سياسي فلسطيني را مطالبه مي‌كند.

مقامت اسلامي فلسطيني حماس، ژوئن گذشته با غلبه بر نيروهاي فتح، كنترل نوار غزه را به دست گرفتند. در پي اين اقدام، "محمود عباس" رييس حكومت خودگردان فلسطين، دولت مردمي حماس را منحل كرد و كابينه جديدي به حمايت غرب در كرانه باختري اشغال‌شده منصوب كرد.

فتح اغلب اعلام كرده كه واگذاري كنترل نوار غزه توسط حماس را شرط توافق مي‌داند.

ميانجيگري يمن در مارس (فروردين) در پايان دادن به اين مناقشه ناكام ماند.

عمرو موسي در بخشي از اين گفت وگو ، ضمن ابراز شگفتي از اينكه "جرج بوش" رييس جمهوري آمريكا فرصت بهبود وجهه اين كشور در منطقه را ضايع كرده است، جديت واشنگتن درخصوص صلح خاورميانه را به زير سوال برد.

دبير كل اتحاديه متشكل از ‪ ۲۲‬كشور عربي همچنين گفت: مايه شگفتي است كه ديدار بوش از منطقه هيچ پيشرفتي براي دو طرف دربر نداشته و بدون عمل به وعده‌هاي رسمي مبني بر ايجاد دو كشور مستقل پايان يافته است.

اقدام بوش در تمجيد فراوان از اسراييل در جريان سفر ماه جاري به منطقه و عدم اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي براي توجه به درخواست وي براي راه حل مبني بر ايجاد دو كشور، خشم اعراب را در پي داشته است.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 433]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن