تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگي روسيه براي ارتقاي سانتريفيوژهاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۵۰ب.ظ)
اعلام آمادگي روسيه براي ارتقاي سانتريفيوژهاي ايران موج - ساير رسانه ها؛ رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام کرد: روسيه براي کمک به ارتقاي ماشين‌هاي سانتريفيوژ کنوني در ايران جهت توليد ايزوتوپ‌هاي پايدار اعلام آمادگي کرد.
ايرنا نوشت:
علي اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، پس از ديدار با «سرگئي کرينکو»، رئيس شرکت روس اتم روسيه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين ديدار با طرف روس درباره همکاري‌ها در يک چارچوب مشخص و محدوده برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) گفت و گو کرديم.
صالحي با بيان اين که روابط ايران با روسيه بخصوص در اين برهه بسيار ويژه است، تاکيد کرد: روسيه به عنوان يکي از اعضاي بسيار مؤثر 1+5 جانبداري و حمايت خوبي از موضع ايران کرد و پيشنهادهاي روسيه براي رسيدن به يک نتيجه که نهايتاً عنوان «برجام» را گرفت، بسيار سازنده بود.
وي درباره مسووليت‌هاي روسيه در چارچوب برجام افزود: در بين گروه 1+5 تفاهم شد که روسيه در ارتباط با خريد سوخت غني شده و دادن سوخت طبيعي به ما کمک کند و از اين رو ما درباره اين موضوع صحبت کرديم که چه زماني، چگونه و با چه شيوه اي اورانيوم غني شده را به آن‌ها بدهيم و چگونه و با چه شيوه اي اورانيوم طبيعي بگيريم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران درباره تکليف روسيه در قبال ارتقاي طراحي ماشين‌هاي سانتريفيوژ موجود در کشور گفت: از ديگر تعهدات روس‌ها، توليد ايزوتوپ‌هاي پايدار است. آن‌ها در اين زمينه خيلي قوي و پيشتاز هستند و آمادگي خود را براي همکاري و ارتقاي سانتريفيوژهاي ايران به منظور توليد ايزوتوپ‌هاي پايدار اعلام کرده‌اند.
صالحي همچنين درباره قرارداد اخير با روس‌ها جهت ساخت دو واحد نيروگاه ديگر در بوشهر خاطرنشان کرد: روس‌ها قبول کردند تأمين مالي نيروگاه‌ها را هم تا آنجا که ممکن است، عهده دار شوند.
وي گفت: نزديک چهار سال است که نيروگاه بوشهر به خوبي کار مي‌کند و به شرايطي رسيده‌ايم که کارشناسان ايراني مي‌توانند به طور کامل عهده دار مسووليت اين نيروگاه و بهره برداري از آن شوند.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اعلام کرد که از کرينکو براي شروع ساخت نيروگاه‌هاي جديد 2 و 3 در بوشهر به منظور سفر به ايران دعوت کرده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن