تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821355283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي راهکارهاي همکاري کشاورزي توسط تجار ايراني و پرتغالي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۸ب.ظ)
بررسي راهکارهاي همکاري کشاورزي توسط تجار ايراني و پرتغالي موج - هيات تجاري ايران و پرتغال، امروز در نشستي راهکارهاي توسعه همکاري در بخش کشاورزي را بررسي کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست که در محل وزارت جهاد کشاورزي برگزار شد، عليرضا شافعي‌نيا، مدير عامل شرکت جهاد استقلال، گفت: به نظر مي‌رسد با توافق هسته اي، زمينه براي گسترش روابط و همکاري‌هاي اقتصادي با کشورهاي جهان به خصوص پرتغال در زمينه غذا و کشاورزي مهيا شود.
وي با اذعان به اين شرکت‌هاي تجاري ايران و پرتغال با ايجاد بازار مشترک مي‌توانند سطح روابط بازرگاني خود را افزايش دهند، اظهار داشت: ايران دروازه ارتباط اقتصادي و صادرات اروپا با کشورهاي منطقه خاورميانه است.
شافعي نيا افزود: کشورهاي منطقه مي‌توانند از محصولاتي که به صورت مشترک ميان ايران و پرتغال توليد مي‌شود، استفاده کنند.
وي با اشاره به توانمندي و ظرفيت‌هاي کشاورزي کشورمان تصريح کرد: ايران در توليد محصولات باغي جزو 10 کشور اول جهان است.
مدير عامل شرکت جهاد استقلال ادامه داد: ايران در زمينه توليد پسته مقام نخست و در توليد خرما و انار جزو سه کشور نخست دنيا است.
وي همچنين به توليد زعفران نيز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: 94 درصد زعفران دنيا در ايران توليد مي‌شود.
شافعي نيا ايران را يکي از بزرگ‌ترين کشورها در توليد و صادرات ميگو به اروپا معرفي کرد و گفت: در توليد گوشت سفيد و تخم مرغ نيز بزرگ‌ترين توليدکننده در منطقه هستيم و بخشي از صادرات اين توليدات را به کشورهاي همسايه داريم.
دراين نشست، کاميبز عباسي، رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي، نيز نسبت به شناخت ماشين‌هاي کشاورزي در حوزه باغات پرتغال ابراز تمايل کرد.
وي افزود: با توجه به ظرفيت‌هاي خوب در حوزه باغباني پرتغال، مايليم بدانيم مکانيزاسيون باغي شما چگونه طراحي و کار مي‌کنند.

صادرات 4 ميليارد دلاري خشکبار با لغو تحريم‌ها
در ادامه نشست، محمدحسن شمس فرد، رئيس اتحاديه صادرکنندگان خشکبار ايران، به صادرات اين محصول به تمام کشورهاي دنيا به جز آمريکا و اسرائيل اشاره کرد و گفت: ميزان صادرات خشکبار ايران سالانه 3 ميليارد و 200 ميليون دلار است.
وي در همين حال ابراز اميدواري کرد با لغو تحريم‌ها، ميزان صادرات خشکبار ايران به 4 ميليارد دلار برسد.
شمس فرد اذعان داشت: رقم عمده صادرات خشکبار ايران شامل پسته، خرما و کشمش مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: خشکبار، بزرگ‌ترين رقم صادرات کالاهاي سنتي در ايران را به خود اختصاص داده است.

تجار پرتغالي به دنبال شرکاي ايراني در حوزه کشاورزي
در اين نشست پدرو ارتگا کورآ، رئيس سازمان سرمايه‌گذاري پرتغال، بر توسعه همکاري‌هاي مشترک ميان تجار اين کشور و تجار ايراني در حوزه کشاورزي تآکيد کرد و گفت: يکي از بخش‌هاي اقتصادي پرتغال که درچند سال اخير رشد سريع را تجربه کرده، بخش کشاورزي است.
وي افزود: بخش کشاورزي پرتغال رشد معادل 10 درصد را در سال‌هاي اخير به خود اختصاص داده و هر چند که در اين بخش خودکفا نشده‌ايم، اما تراز بازرگاني را به صفر رسانده‌ايم.
ارتگا کورآ ادامه داد: دولت پرتغال، تلاش‌هاي جدي را در عرصه کشاورزي، ايمني غذا، سرمايه گذاري و تحقيقات کشاورزي طي چندسال اخير انجام داده است.
وي هدف از سفر هيات تجاري پرتغال به ايران را پيداکردن فرصت‌هاي همکاري و شرکاي تجاري در بخش کشاورزي عنوان کرد.
نايب رئيس سازمان سرمايه گذاري پرتغال درباره مکانيزاسيون باغات اين کشورتصريح کرد: بسياري از باغات ما، مکانيزه هستند و به طور متراکم کشت مي‌شود و با توجه به کشت متراکم و بالا، مي‌توانيم نوآوري‌ها و تجارب خود را در قالب همکاري مشترک به ايران منتقل کنيم.
طي اين نشست، هيات تجاري پرتغال نسبت به همکاري در زمينه ميوه، گوشت گوساله و لبنيات ابراز تمايل کرد و خواستار همکاري مشترک و يافتن شرکاي ايراني براي تبادلات محصولات کشاورزي شد.
تجار ايراني نيز نسبت به صادرات خشکبار، ميوه، تجهيزات آبياري تحت فشار و نهاده‌هاي کشاورزي اعلام آمادگي کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن