تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جدید دولت برای ایجاد مشاغل دائم در روستاها و حمایت کارآفرینان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
شغل. کار طرح جدید دولت برای ایجاد مشاغل دائم در روستاها و حمایت کارآفرینان

معاون رئیس‌جمهور خبر داد؛
طرح جدید دولت برای ایجاد مشاغل دائم در روستاها و حمایت کارآفرینان
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری از اجرای طرح ایجاد مشاغل دائم در روستاها با حمایت دولت و با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با هدف ایجاد شغل در روستا ها خبر داد.



  به گزارش سرویس اقتصادی"جام نیوز"، سید ابوالفضل رضوی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان و نخبگان روستاها و عشایر کشور با اشاره به طرحی در جهت ایجاد مشاغل دائم و مطمئن در روستاها گفت: در این طرح یک میلیارد تومان هزینه اولیه نیاز است که اگر ۵۰ خانوار روستایی و یا عشایری با یکدیگر متحد شده و هر خانوار ۷ میلیون تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کند جمعاً ۳۵۰ میلیون تومان می‌شود و دولت نیز ۶۵۰ میلیون تومان به این گروه برای راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص و یا تعاونی روستایی کمک خواهد کرد و هر چه تعداد این خانوارها بیشتر باشد حمایت مالی دولت بیشتر و میزان سرمایه‌گذاری خانوارها نیز کمتر خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه مدت بازپرداخت وام دولت به روستاییان از دو سال تا پنج سال است، ابراز کرد: نرخ سود این کمک برای روستاهای مرزی کشور صفر درصد است.

وی بابیان اینکه در این طرح نهادهای دیگری همچون جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان جنگل‌داری و مراتع نیز همکاری خواهند داشت، افزود: ما معتقدیم با همکاری و همفکری یکدیگر می‌توانیم در توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی روستاها نقش بسزایی داشته باشیم.

وی با تأکید بر رونق روستاها با توجه به اینکه روستانشینان در جامعه مظلوم واقع‌شده و نیازهای آنان مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای وجود ندارد که روستاهای توسعه‌یافته نداشته باشد و برای دست یافتن به توسعه ملی در درجه اول باید به فکر توسعه همه‌جانبه روستاها بود.

حل مشکلات حاشیه‌نشینی درگرو حل مشکلات روستائیان

رضوی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به خراسان رضوی و توجه ویژه ایشان به حل معضلات حاشیه‌نشینی تأکید کرد: حل مشکلات حاشیه‌نشینی درگرو حل مشکلات روستائیان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد کارتن‌خواب‌ها در تهران روستاییان هستند، تصریح کرد: این آمار بدان معناست که روستاییان از درد فقر و بیکاری به شهرها که سرابی بیش نیست پا به فرار می‌گذارند و نمی‌دانند که در شهرها مشکلات آنان دوچندان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری گفت: وقتی به روستاییان پیشنهاد تجمیع روستاها را می‌دهیم می‌گویند نمی‌خواهیم از زادگاهمان که محل دفن اجدادمان است جدا شویم، چه عاملی باعث می‌شود که این روستاییان این پیشنهاد را نمی‌پذیرند حال‌آنکه حاضر می‌شوند کیلومترها از زادگاه خود دور شوند و این مسئله تنها به دلیل فقر و بیکاری به وجود می‌آید.

وی بابیان اینکه از پیامبر اکرم(ص) سؤال شد که آزادترین مردم چه کسانی هستند، ایشان پاسخ دادند بی‌نیازترین مردم، افزود: مادامی‌که درآمد مردم روستا ۶۰ درصد درآمد مردم شهرها باشد امکان حل مشکلات روستائیان و در درجه بعدی حل مشکلات حاشیه‌نشینی شهرها وجود نخواهد داشت.

رضوی با تأکید بااینکه توسعه پایدار با حضور و نقش پررنگ مردم اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل برای حفظ انقلاب اسلامی ایران حضور مردم و سهیم بودن آنان در همه عرصه‌های جامعه بوده است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی که باید از سوی دولت و مردم صورت گیرد، اظهار کرد: مسئله اقتصاد مسئله‌ای تعیین‌کننده در برابر همه ابرقدرت‌ها و زورگویان است که خواستگاه این مهم از روستاها و عشایر سرچشمه می‌گیرد.

روستائیان فقط تولیدکننده گندم نیستند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این غلط است که تصور کنیم روستائیان فقط در تولید گندم و بحث دام‌پروری فعالیت دارند بلکه بسیاری از صنایع‌دستی کشور در روستاها تولید می‌شود و امروزه که بازار صنایع کشور را محصولات چینی اشباع کرده است می‌توان با جهت‌دهی به صنایع‌دستی روستایی این بازار  را از دست محصولات بی‌کیفیت چینی باز پس گیریم.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاهای کشور با ۲۸ درصد جمعیت کشور هستند، اظهار کرد: ۵۲ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جمعیت ۷۲ درصد کشور در شهرها واقع است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری ادامه داد: این بدان معناست که به توسعه فرهنگی و توسعه اجتماعی و سیاسی روستاها و روستائیان توجه بسیار زیادی شده است.

وی افزود: نرخ مشارکت مردم روستاها در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از ۹۰ درصد است و این در حالی است که نرخ مشارکت مردم شهرها در انتخابات بسیار پایین است و این مسئله نشان می‌دهد که روستائیان و عشایر برخلاف آنچه گفته می‌شود هم مشارکت پذیر تر بوده و هم در اداره کشور متعهدتر هستند.

رضوی تأکید کرد: متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر و تحولی در نظام برنامه‌ریزی کشور همچون نظام‌های سیاسی و اجتماعی ما به وجود نیامد و عمده نگاه‌ها به سمت توسعه شهرها بود و از روستاها غفلت‌های بسیاری صورت گرفت و این مسئله اکنون مشکلات فراوان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در روستاها به وجود آورده است.

وی روستاها را واحدهای تولیدی مؤثر در جوامع دانست و تصریح کرد: روستا علاوه بر آنکه گهواره تمدن شهرهاست، زادگاه فرهنگ و تمدن جوامع نیز بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری بابیان اینکه بیشتر علما و بزرگان و دانشمندان بزرگ کشور روستازاده بوده‌اند، گفت: اگر در احوالات علما و اساتید دانشگاه‌ها توجهی شود درخواهیم یافت که قریب به‌اتفاق بزرگان دانشگاه‌ها در روستاها متولد و رشد یافته‌اند./مهر/110



۲۴/۰۶/۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن