تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803722913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم نامه همکاري صندوق اعتباري هنر و بانک سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۵۴ب.ظ)
امضاي تفاهم نامه همکاري صندوق اعتباري هنر و بانک سرمايه موج - تفاهم نامه همکاري هاي مشترک صندوق اعتباري هنر و بانک سرمايه روزسه شنبه بيست و چهارم شهريور ماه توسط غلامرضا خليل ارجمندي مديرعامل صندوق اعتباري هنر و خيراله بيرانوند مدير عامل بانک سرمايه منعقد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر غلامرضا خليل ارجمندي مشاور اقتصادي وزير ارشاد و مديرعامل صندوق اعتباري هنر و خيراله بيرانوند مدير عامل بانک سرمايه به منظور گسترش همکاري هاي في مابين در زمينه هاي بانکي، بيمه اي، فنآوري اطلاعات و برنامه هاي مرتبط با حمايت از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران و تقويت اقتصاد خلاق و نيز همکاري و سرمايه گذاري مشترک در پروژه هاي اقتصادي، تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
مديرعامل صندوق اعتباري هنر در ابتداي مراسم امضاي تفاهم‌نامه كه در صندوق اعتباري هنر برگزار شد گفت: در سال 82 بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، باتصويب هيأت وزيران صندوق حمايت از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران تشکيل شد که اساساً چند کار برعهده داشت: بيمه تأمين اجتماعي، بيمه تکميلي، اعطاي تسهيلات قرض الحسنه، طرح تکريم و کمک مستمري. اين رويه تا سال 1392 ادامه يافت. با روي کارآمدن دولت تدبير و اميد و با توجه به اينکه براساس اساسنامه، صندوق موسسه اي اعتباري بود آقاي جنتي وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي هيأتي متشکل از مسوولان بانکي را در رأس هيأت امناء صندوق برگزيد و به بنده نيز مسئوليت اجرايي مجموعه محول کرد.
مديرعامل صندوق تصريح کرد: صندوق در فصل نوين خود در قالب "صندوق اعتباري هنر" با شکل گيري و رويکرد فعاليت هاي اقتصادي، به فعاليت خود ادامه داد تا بتوانيم آهسته آهسته هنرمندان و فعاليت هاي هنري آنان را سود آور و اقتصادي کنيم. عليرغم حجم مبادلات زيادي که مجموعه فرهنگ و هنر کشور داشته و دارد، ما در وزارت ارشاد معاونت اقتصادي نداشتيم که بتواند در اين حوزه فعاليت کند، از اين رو مسئوليت ساماندهي اقتصادي حوزه وزارت ارشاد از سوي وزير به اينجانب محول شد. در اين راستا با تلاش هايي که انجام شد مجموعه "اقتصاد خلاق" در دولت شکل گرفت که دبيري آن نيز بعهده اينجانب گذاشته شد و ما اميدواريم با هماهنگي ها و جلسات فشرده کاري که داريم بتوانيم "اقتصاد فرهنگ و هنر" را که مزيت¬هاي فراواني براي کشور دارد، جان داده و چرخ هاي آن را پر سرعت کنيم. اقتصاد خلاق امروزه به عنوان زيربناي اقتصادي در کشورهاي پيشرفته مطرح است.
خليل ارجمندي افزود: بنا به فرمايش مقام معظم رهبري درخصوص اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در کشور، ما در دولت بررسي کرديم و متوجه شديم اقتصاد خلاق مي تواند اين بخش را بر عهده گيرد، زيرا اقتصاد مقاومتي هم درونزا و هم برون گرا و ثروت آفرين است.
مديرعامل صندوق اعتباري بيان داشت: براي شکل گيري اقتصاد خلاق نيازمند شکل گيري نهادهاي جديد، بازار و ابزار هستيم. متاسفانه در فضاي فرهنگ و هنر، ابزارهاي مالي کاربرد خاصي ندارد بطور مثال؛ در حوزه فيلم سازي و سينما از منظر اسپانسري به موضوع نگاه مي شود در حاليکه از لحاظ اقتصادي توجيه ندارد ما به دنبال ورود بازارهاي پول و سرمايه با ابزارهاي نوين مالي در خدمت فرهنگ و هنر هستم.
خليل ارجمندي با اشاره به تاسيس "صندوق نيکوکاري هنر" گفت: به تازگي صندوق نيکوکاري هنر را در بورس ثبت کرده-ايم، اين صندوق فعاليت خود را آغاز و هيات موسس آن از مديران چهار بانک هستند.
وي در ادامه گفت: با اقبال مدير عامل محترم بانک سرمايه و به منظور توسعه کارها در اين حوزه همکاري خود را با اين بانک شروع کرديم. بانک سرمايه از نظر من بانک فرهنگي و هنري است که صندوق اعتباري هنر مي تواند با همکاري آن در اين حوزه همکاري¬هاي خوبي داشته باشد.
مشاور اقتصادي وزير ارشاد با اشاره به برگزاري حراج هاي هنري در کشور افزود: گردش هاي مالي خوبي در کشور در بخش فرهنگ و هنر اتفاق مي افتد. در دوره فعاليت ما دو حراج برگزار شد که در حراج اول 13 ميليارد تومان و در حراج دوم 21 ميليارد تومان بدست آمد. تابلو سهراب سپهري به مبلغ دوميليارد تومان به فروش رسيد در حاليکه بعضي از شرکت¬هاي توليدي ما امروزه خالص سرمايه گذاري آنها به دو ميليارد تومان نمي رسد.
مديرعامل صندوق اعتباري هنر اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر مباني اقتصادي زيادي وجود دارد بطور مثال يکي از شاخص هاي دارايي، فيزيک و استهلاک پذير بودن است در حاليکه در حوزه فرهنگ و هنر نه تنها دارايي استهلاک ندارد بلکه استعلا دارد يعني؛ با گذشت زمان قيمت آن کم نشده بلکه افزايش پيدا مي کند که اين موضوع خود، سرمايه گذاري را تضمين مي کند.
وي افزود: اساس تفاهمنامه با بانک سرمايه در سه بخش پيش بيني شده است يک بخش آن خدمات بانک داري است که طبيعتا شبکه بانکداري بر مبناي دستورات بانک مرکزي در حال ارائه آن است. کليه مبادلات پولي، ريالي مالي و ارزي که صندوق به عنوان يکي از مشتريان از اين خدمات بهره خواهد برد. در حوزه فناوري اطلاعات با همکاري بانک سرمايه که در حوزه فناوري اطلاعات رشد خوبي داشته "کارت هنر" را به عنوان اولين شناسه هنري هنرمندان کشور اجرايي خواهيم کرد.
مشاور اقتصادي وزير ارشاد با اشاره به پالايش هنرمندان در صندوق اعتباري هنر گفت: صندوق اساسا با خانه ها و اصناف تفاوت دارد زيرا اين صندوق ابزار دولت در خدمات دهي به اهالي فرهنگ و هنر است و افراد متقاضي خدمات ملزم به عضويت در اين صندوق هستند، پوشش صندوق اعتباري هنر جامع است وتنها شامل هنرمندان يک رشته نيست بلکه قشر عظيمي از هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران و نيز تمامي شاخه هاي فرهنگي و هنري کشور را در بر مي گيرد. با پالايش انجام گرفته امروز در حدود 45000 نفر عضو صندوق اعتباري هنر هستند که توسط معاونت هاي تخصصي وزارت ارشاد مورد تأييد قرار گرفته اند.
خليل ارجمندي تاکيد کرد: صندوق اعتباري هنر صندوقي صرفا حمايتي است که در چارچوب قانون تشکيل و در چارچوب قانون فعاليت خود را ادامه خواهد داد و از همکاري بانک ها در خدمات دهي به جامعه فرهنگ و هنر بهره خواهد برد.
وي ادامه داد: در سومين بخش تفاهمنامه علاقمند هستيم علاوه بر بحث بانکداري و فناوري اطلاعات، در حوزه فرهنگ و هنر، "بانک سرمايه" بطور جدي ورود پيدا کند و اميدواريم رابطه خود را با بانک سرمايه بيش از پيش توسعه دهيم.
در اين مراسم دکتر بيرانوند، مدير عامل بانک سرمايه گفت: هنرمندان عزيز سرمايه هاي اجتماعي و معنوي ما هستند و اهالي فرهنگ و هنر مبين شادي و نشاط و پيام رسان هاي فرهنگي جامعه هستند و ما از مشکلات رفاهي آنها مطلع هستيم.
وي افزود: ايمان داريم در سايه تلاش ها در صندوق اعتباري هنر مسائل معيشتي هنرمندان به نحو مطلوب رفع خواهد شد.
بيرانوند تصريح کرد: اميدواريم صندوق اعتباري هنر بزودي به هلدينگ سرمايه گذاري بزرگي تبديل شود و هنرمندان ما به عنوان سهامداران اين هلدينگ از ثمرات آن بهره مند شوند.
مدير عامل بانک سرمايه گفت: بانک سرمايه در چارچوب ضوابط حاکم بر اداره بانک ها و با توجه به علاقه اين بانک بعنوان بانک فرهنگي کشور در تعامل با جامعه هنرمندان کشور اميدوار است با همکاري با صندوق اعتباري هنر در قالب اين تفاهم-نامه و در چارچوب برنامه راهبردي بلند مدت موجبات هم افزايي دوموسسه فراهم شود.
وي افزود: ما بعنوان بانک در بخش هاي عملکردي در کنار صندوق خواهيم بود و در کنار بحث هاي تسهيلاتي در چارچوب تفاهمنامه، در بخش فناوري اطلاعات مثل بحث کارت هنرمندان و... در کنار اهالي فرهنگ و هنر کشور خواهيم بود.
همکاري و سرمايه گذاري مشترک در پروژه هاي اقتصادي صندوق اعتباري هنر و ساير مراکز وابسته در کل کشور، از جمله مفاد تفاهم نامه و همکاري في مابين است.
بسترسازي لازم جهت توسعه بانکداري شرکتي و تاسيس واحد بانکي الکترونيکي( کيوسک هاي الکترونيک) در محل هاي مورد تقاضاي صندوق اعتباري هنر و ساير مراکز وابسته نيز مورد تاکيد اين تفاهم نامه است.
پرداخت تسهيلات به هنرمندان، نويسندگان و روزنامه نگاران در قالب عقود اسلامي از طريق معرفي نامه صندوق اعتباري هنر به اعضا از ديگر مفاد اين تفاهم نامه و همکاري است.
به منظور تحقق مفاد تفاهم نامه ياد شده، نمايندگان تام الاختيار طرفين چگونگي اجرايي شدن موضوعات آن را بررسي و از طريق کارگروه هاي مرتبط، رايزني وپيگيري خواهند کرد.
اين تفاهم نامه مشتمل بر 8 ماده براي مدت دو سال بين اين دو نهاد منعقد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن