تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816207809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاره چیدن به سبک «خندوانه»


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ستاره چیدن به سبک «خندوانه»
ستاره چیدن به سبک «خندوانه» برنامه «خندوانه» از همان ابتدا تکلیف خود را با بینندگانش روشن کرد چراکه یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تلویزیون و سینما را به‌عنوان مجری معرفی کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، مدیران صدا و سیما هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردند شبکه‌ تلویزیونی‌ای که قرار بود بیشتر برنامه‌های آن آرشیوی و تکرار پاره پاره فیلم‌ها و سریال‌ها باشد، کمتر از یک سال از افتتاح رسمی آن به یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌ها تبدیل شود. شبکه نسیم اما موفق شد شروعی توفانی داشته باشد و مسؤولان این شبکه جمع و جور و کم‌هزینه نیز می‌دانند که بخش اعظمی از این موفقیت را مرهون برنامه «خندوانه» هستند، برنامه‌ای که در یک سال و 2 ماه اخیر 2 فصل را تجربه کرده است. به طور کلی می‌توان 10 دلیل را در موفقیت خندوانه برشمرد که مختصرا به آن اشاره می‌کنیم:1- رامبد جوان: برنامه «خندوانه» از همان ابتدا تکلیف خود را با بینندگانش روشن کرد چراکه یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تلویزیون و سینما را به‌عنوان مجری معرفی کرد. رامبد جوان که خود یکی از اضلاع اصلی اتاق فکر خندوانه محسوب می‌شود در اجرا با تمام توان پای کار آمد و نتیجه آن را هم خیلی زود گرفت. آنهایی که پشت صحنه‌های خندوانه را دیده‌اند می‌دانند جوان برای کارگردانی خندوانه خیلی مایه می‌گذارد و برای ساختن یک برنامه خیلی حرص می‌خورد. وابستگی شدید خندوانه به رامبد جوان موجب شده جدایی این دو مضحک، احمقانه و غیرممکن به نظر برسد.

2- اتاق فکر و ایده: همین که در یک برنامه تلویزیونی اتاق فکر وجود دارد و این اتاق فکر با تحلیل محتوای بازخوردها، درصدد رفع نقاط ضعف برنامه برمی‌آید و پا به پای برنامه پیش می‌رود ارزشمند است. نبودن اتاق فکر قوی در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی محتوای برنامه را پوچ می‌کند اما خندوانه از ابتدا تاکنون این اتاق فکر و ایده را حفظ کرده و تا زمانی که این گروه ایده‌پردازی وجود دارد می‌توان امیدوار بود غافلگیری‌های جدیدی را در برنامه دید.

3- جلوگیری از تکرار: هر قسمت خندوانه دارای آیتم‌های ثابت و متغیر است. سازندگان «خندوانه» برای جلوگیری از تکراری شدن برنامه حتی اجازه نمی‌دهند آیتم‌های ثابت برنامه در زمان‌های مشخص و تکراری پخش شود و کنداکتور برنامه هر شب تغییر می‌کند. به عبارت بهتر همه چیز تحت اختیار برنامه است و برنامه تحت اختیار کنداکتور ثابتی نیست.

4- حضور مردم: خندوانه در هر برنامه حدود 100 نفر بیننده زنده دارد که برای حضور در برنامه باید تست خنده بدهند و در مصاحبه شرکت کنند. همین موضوع به نقطه قوت برنامه تبدیل شده و بارها و بارها کمدین‌ها و میهمان‌ها اعلام کرده‌اند که از حضور تماشاچیان و تشویق‌ها و خنده‌های بموقع آنها انرژی گرفته‌اند. این انرژی البته به مخاطبان هم منتقل می‌شود.

5- ایجاد رابطه دوطرفه با مخاطب: خندوانه جزو معدود برنامه‌هایی است که موفق شده به سرعت ارتباط دوطرفه با مخاطبان ایجاد کند. این ارتباط علاوه بر حضور تماشاگران در برنامه به وسیله شبکه‌های اجتماعی و اجرای ایده‌هایی مانند مسابقه‌های گوناگون ایجاد شده است.

6- گروه نمایش و کمدین‌ها: شاید رامبد جوان هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کرد که استندآپ کمدی «خندوانه» این‌قدر محبوب و ستاره‌ساز شود. در این بین عروسک جناب‌خان با هنرنمایی و صداپیشگی محمد بحرانی بیش از حد تصور محبوب شد و رامبد جوان باهوش نیز بعد از این محبوبیت، راه را برای جناب‌خان باز کرد و به آن بیشتر میدان داد.

7- تیم حرفه‌ای عوامل: به غیر نویسنده‌ها و ایده‌پردازها سایر عوامل خندوانه نیز عملکردی حرفه‌ای از خود نشان داده‌اند. از طراحی لوگو گرفته تا قاب‌بندی‌های فیلمبرداری و حتی طراحی صحنه مفرح.  

8- موضوع برنامه: یکی از نقاط قوت خندوانه موضوع ثابت برنامه یعنی «خنده» است. خندوانه تنها برنامه‌ای است که اختصاص به «خنده»- و نه طنزهای سطحی-  دارد. حتی در برنامه بارها و بارها گفته می‌شود که می‌توان بدون هیچ دلیلی خندید چرا که خنده‌های مصنوعی نیز برای بدن مفید است.

9- میهمان‌های متنوع: خیلی از برنامه‌های تلویزیونی برای جذب مخاطب سراغ میهمانان چهره و ستاره می‌روند اما در خندوانه می‌توانید یک جانباز قهرمان، یک بازیگر فراموش‌شده، یک سیاستمدار کهنه‌کار، یک مدیر دولتی، یک مدیر خصوصی و یک پزشک موفق را ببینید.

10- انعطاف مدیران: مسؤولان شبکه نسیم و به دنبال آن مدیران سازمان صدا و سیما با انعطاف و حمایت از خندوانه سهم بسزایی در موفقیت آن داشته‌اند.

 

منبع: وطن امروز


94/6/24 - 10:10 - 2015-9-15 10:10:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن