تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803149814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراي عالي آب به رياست معاون اول رئيس‌جمهور تشکيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۲ب.ظ)
شوراي عالي آب به رياست معاون اول رئيس‌جمهور تشکيل شد موج - شوراي عالي آب عصر امروز به رياست معاون اول رئيس‌جمهور تشکيل جلسه داد و وزير نيرو در اين جلسه گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي مديريت آب ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري عصر امروز در جلسه شوراي عالي آب با اشاره به مشکلات استان خوزستان از جمله ريزگردها و مسائل مرتبط با سد گتوند و آلودگي رودخانه کارون گفت: مشکلات استان خوزستان که دغدغه‌اي جدي براي مردم مقاوم و سرفراز اين استان است، دغدغه اساسي دولت نيز هست و از اهميت ويژه‌اي براي دولت برخوردار است و دولت به مردم شريف خوزستان اطمينان مي‌دهد که مشکلات فراروي اين استان را برطرف خواهد کرد به گونه‌اي که سد گتوند که امروز از مسائل جدي استان است به کانوني اطمينان بخش براي توسعه استان خوزستان تبديل شود.
معاون اول رئيس‌جمهور اظهار داشت: حل مسائل خوزستان دغدغه همه کساني است که براي سرنوشت کشور اهميت قائل هستند و دولت نسبت به حل مسائل استان خوزستان و رودخانه کارون توجه ويژه دارد و آنچه در مقطع فعلي اهميت دارد اين است که وضعيت فعلي رودخانه کارون حتما بايد ساماندهي شود.
وي با بيان اين که مسائل زيست محيطي يکي از موضوعات محوري در برنامه ششم توسعه خواهد بود، افزود: مشکلات استان خوزستان در اين ميان از اولويت ويژه‌اي برخوردار است و لازم است سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و وزارت نيرو مسائل اين استان و به خصوص موضوع آلودگي آب رودخانه کارون را به صورت جدي در برنامه ششم توسعه لحاظ کنند.
جهانگيري همچنين با اشاره به فاضلاب شهري که يکي از آلاينده‌هاي رودخانه کارون است، تصريح کرد: فاضلاب شهري مشکلات اين رودخانه را دو چندان کرده و اجراي طرح جمع‌آوري فاضلاب شهري که هم اکنون در اکثر استان‌ها در دست اجرا است، بايد در استان خوزستان و به خصوص شهرهاي اطراف رودخانه کارون نيز اجرا شود و لحاظ اين موضوع در برنامه ششم توسعه، بايد در دستور کار سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور قرار گيرد.
معاون اول رئيس‌جمهور با انتقاد از واحدهاي صنعتي که موجب آلايندگي رود کارون مي‌شوند، از سازمان حفاظت محيط زيست خواست به واحدهاي صنعتي آلاينده در اين منطقه هشدارهاي لازم را بدهند تا اين واحدهاي صنعتي آلاينده يا وضعيت فعلي را ساماندهي کنند و يا ناگزير بايد نسبت به انتقال از اين منطقه اقدام کنند.
وي از سازمان حفاظت محيط زيست خواست به صورت قاطعانه با واحدهاي صنعتي آلاينده برخورد جدي نمايد و از آنها براي ساماندهي وضعيت فعلي برنامه زمان‌بندي مشخص مطالبه کند.
جهانگيري همچنين با اشاره به آلودگي‌هاي ناشي از بخش کشاورزي از جمله واحدهاي کشت و صنعت موجود در استان خوزستان، بر لزوم زهکشي و اقدامات لازم در جهت جلوگيري از آلايندگي اين‌گونه واحدها تأکيد کرد.
جهانگيري با اشاره به اينکه سد گتوند نيز يکي از عوامل آلاينده رودخانه کارون است، خاطرنشان کرد: طراحي و کار بزرگي به لحاظ مهندسي سازه‌ها در احداث اين سد انجام شده است، اما؛ متأسفانه مشاورين طرح در انجام مطالعات همه جانبه دقت و محاسبات لازم را انجام نداده‌اند.
وي با اشاره به مطالعات انجام شده و تدوين راهکارهاي رفع شوري آب سد گتوند که توسط موسسه آب دانشگاه تهران صورت گرفته است، از دستگاه‌هاي ذي‌ربط خواست طرح اين موسسه را با دقت موردمطالعه و بررسي قرار داده و نظرات نهايي خود را با استدلال دقيق به کارگروه مربوطه ارائه کنند تا پس از تأييد کارگروه، جمع‌بندي نهايي براي تصميم‌گيري در اختيار شوراي عالي آب قرار گيرد.
معاون اول رئيس‌جمهور اظهار اميدواري کرد: در صورت جمع‌بندي و نهايي شدن طرح رفع مسائل مرتبط با رودخانه کارون در موعد مقرر، بتوانيم اين موضوع را در برنامه ششم توسعه قرار دهيم تا در يک برنامه زمان‌بندي مشخص، شاهد رفع مشکلات کارون باشيم.
جهانگيري، دانشگاه‌هاي ايران را يکي از ظرفيت‌هاي بزرگ براي پيشرفت و توسعه کشور برشمرد و از دانشگاه تهران به خاطر مطالعه و تدوين طرح رفع مشکلات رودخانهٔ کارون و شوري آب مخزن سد گتوند تقدير کرد.
در اين جلسه که وزير نيرو، وزير جهاد کشاورزي، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و استاندار خوزستان نيز حضور داشتند، نماينده دانشگاه تهران گزارشي از راهکارهاي رفع شوري آب مخزن سد گتوند ارائه کرد و ضمن تشريح سهم سد گتوند در شوري آب کارون و اثرات اين شوري بر بخش کشاورزي، گونه‌هاي جانوري، گياهي و مسائل زيست محيط استان، راهکارهاي مختلفي براي ساماندهي مسائل مرتبط با سد گتوند که توسط موسسه آب دانشگاه تهران تدوين شده را ارائه کرد و در خصوص جزئيات هر يک از اين راهکارها به ارائه توضيحاتي پرداخت.
همچنين در ادامه اين نشست وزير نيرو با اشاره به يکي از مصوبات پيشين جلسات شوراي عالي آب مبني بر تکليف اين وزارتخانه براي تعيين آب قابل برداشت در تمامي حوزه‌هاي کشور، گفت: در اين زمينه اقدامات گسترده‌اي انجام شد و ضمن احصاء ميزان منابع آب موجود در سفره‌هاي زيرزميني و آب‌هاي سطحي، آب قابل برداشت در تمامي استان‌هاي کشور به تفکيک بخش‌هاي مختلف کشاورزي، صنعت، شرب، محيط زيست و فضاي سبز تعيين شد که گام مهمي در مديريت منابع آب کشور است.
چيت چيان افزود: در اين کار مهم از مطالعات جامعي که قبلا در زمينه آب انجام شده استفاده شد و با نتايج حاصله و اطلاعات گردآوري شده، قادر خواهيم بود، برنامه‌ريزي مناسبي در زمينه مديريت منابع آب کشور در برنامه ششم توسعه انجام دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن