تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803202612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره اضافه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مصطفی رحمان دوست در نشست هم‌اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص): بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره اضافه شود خبرگزاری پانا: مصطفی رحماندوست گفت: بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به ساختار جشنواره اضافه شود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور ساعت 13:08

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مصطفی رحماندوست معروف به شاعر"صد دانه یاقوت" شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان به عنوان اولین میهمان نشست‌های هم‌اندیشی جشنواره با بیان این پیشنهاد گفت: لازم است با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایزنی شود و فضای همکاری مناسبی را براساس موضوع و مضمون جشنواره برای گروه‌های سنی پایین(کودکان و نوجوانان) فراهم نمایید.
وی ادامه داد: تا آن‌جایی که بنده اطلاع دارم 810 کتابخانه کودک در سطح کشور داریم که قرار بود در این مراکز فیلم و تئاتر هم اجرا شود و معتقدم تعامل جشنواره محمد(ص) با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث می‌شود هم ابعاد جشنواره گسترش کند و هم یک گروه وسیعی را بیدار کنید و مشارکت دهید.
رحمان دوست تاکنون بیش از یکصدوشصت اثرش به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌ و تیراژ کتاب‌هایش به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد پیشنهاد داد: کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان با همکاری جشنواره بیاید جشنواره‌ای داخلی در سطح مراکز خودش برگزار نماید و فراخوان بفرستد برای تمام اعضایش در مراکز و کتابخانه‌های سراسر کشور که با موبایل یا سایر امکانات فیلم بسازند و سپس 20 عنوان فیلم برگزیده را برای جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح بفرستند.
وی تصریح کرد: بخش کودک و نوجوان به ساختار جشنواره اضافه شود. این یک کار اساسی و زیربنایی است و باعث می‌شود کودکان و نوجوانان بیشتر با آن حضرت آشنا گردند.
این نویسنده صاحب نام معاصر که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد دریافت جایزه آسترید لینگرن در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد و کتاب "بچه ها و پیامبر"ش تاکنون 27 بار تجدید چاپ شده است خاطرنشان ساخت: حرکت جشنواره محمد(ص) نیازمند راهبرد بین‌المللی است و شایسته است جهان بیدار شود و با عظمت و شخصیت و نظام اخلاقی و سیمای مهربان، نورانی و صلح دوست آن حضرت آشنا شود.
وی اضافه کرد: کشور مغرب و آفریقای جنوبی ظرفیت‌های بالایی برای ساخت فیلم و مستند با این مضامین را دارد. زمانی که داور جشنواره تئاتر آفریقا بودم یک محقق شیعی در مغرب می گفت: کاری که امام حسین(ع) با نبرد و مقاومتش برای ایرانیان و کشورهای اطراف کرد، امام حسن(ع) با صلحش برای مردم اینجا انجام داده است.
از دیگاه وی در آفریقای شمالی هم قطعا خیلی فیلم با مضمون تعالیم پیامبر اسلام ساخته شده و می‌شود. برخلاف اروپایی‌ها که بیشتر پولکی هستند بسیاری از مستندسازان و هنرمندان کشورهای آفریقایی و جهان اسلام از سر عشق در این زمینه ها ورود می‌کنند.
رحمان دوست تصریح کرد: بدون تردید اگر در حوزه بین‌الملل جدی‌تر ورود کنید در کشورهای مسلمان و نیمه مسلمان این بضاعت و ظرفیت وجود دارد که فیلم‌های زیادی بسازند تا حدی که بعدها بتوانند در خود این کشورها جشنواره‌ای با این موضوع برگزار نمایند.
وی پیشنهاد داد: وزارت ارشاد برگزیده‌های این جشنواره را در آن کشورها در قالب هفته فیلم یا عنوان دیگری به نمایش بگذارد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن