تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803885312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از «فيلموگرافي» ايران با موضوع «گوهر خيرانديش»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸ب.ظ)
رونمايي از «فيلموگرافي» ايران با موضوع «گوهر خيرانديش» موج- نخستين فيلموگرافي ايران با موضوع گوهر خيرانديش به کارگرداني پوريا حيدري اوره شنبه ۲۱ شهريور در پرديس سينمايي ملت رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين مراسم به ميزباني موسسه تصوير شهر و با اجراي پوريا تابان برگزار شد و اميد روحاني، مازيار رضاخاني، تينا پاکروان و سيد جمال ساداتيان از سخنرانان اين رونمايي فيلم بودند.
در ابتداي اين مراسم گوهر خيرانديش ضمن خيرمقدم به ميهمانان گفت: اميدوارم اين اثر به عنوان اولين فيلموگراي ايران آغازي باشد براي ثبت فيلمو گرافي هنرمندان ديگر سينما و عذرخواهي مي‌کنم که به دليل ازدحام جمعيت مراسم با تأخير شروع شد.
در ادامه مازيار رضاخاني، مدير سينمايي پرديس ملت در سخناني کوتاه در مورد اين بازيگر گفت: گوهر خيرانديش اين فرصت را به ما داد تا برگزارکننده اين مراسم باشيم و به نمايندگي از موسسه تصوير شهر به همه حاضران خير مقدم مي گويم. راز ماندگاري گوهر سينماي ايران نه فقط نقش آفريني در آثار فاخر سينما بلکه قلب خاص و پاکي است که نمونه ديگري ندارد.
تينا پاکروان سخنران ديگري بود که با قرائت يادداشتي از اين بازيگر قدرداني کرد.
در يادداشت پاکروان آمده است: «کوتاه مي گويم در مورد کسي که زياد بايد در موردش صحبت کرد، اگر گوهر يک‌دانه سينماي ايران شده بي دليل نيست.
اين گوهر در فراز و فرود زندگي کاريش چنان استوار و سخت‌کوش و خستگي ناپذير پيش رفته که در هر مرحله اي درخشش بيشتري يافته است. اين روزها خيلي مي‌شنويم و مي‌بينيم کساني که معتقدند عاشق بازيگري‌اند.
من به عنوان کسي که در پيچ و خم سينما ۲۰ سال به خود و سينما پيچيده‌ام، مي گويم، خيلي‌ها عاشق شهرت‌اند اما عاشق سينما بودن چيز ديگري است، عاشق بازي بودن حتي سخت تر. گوهر خيرانديش از جنون بازي در خود آگاه مي‌شود. در دبيرستان مانند بسياري شروع مي‌کند، تئاتر را به عنوان خانه اول برمي گزيند، تجربه مي‌کند. با بازي در نمايش «عروس» به کارگرداني همسرش مرحوم اسماعيل خاني وارد عرصه تئاتر مي‌شود.
اما شيراز محدود است و فضاي وسيع تري مي‌طلبد. به تهران مي‌آيد با همسري که همراه و همدل اوست، بچه به بغل بي خستگي پيش مي‌رود، درس مي‌خواند؛ زيرا تجربه بي علم را نمي‌پسندد. مدرک خود را از دانشکده هنرهاي زيبا در دانشگاه تهران در رشته بازيگري و کارگرداني مي‌گيرد. حالا ديد او بازتر شده است، پا از تئاتر به پهنه سينما مي‌گذارد و با فيلم «روزهاي انتظار» سينما را تجربه مي‌کند. با نامداران بسياري همچون کيانوش عياري، سيروس الوند و اصغر هاشمي تا سال ۱۳۷۰ که نام گوهر خيرانديش از بازيگر به ستاره تغيير مي‌کند با بازي درخشانش در فيلم «بانو» ساخته داريوش مهرجويي و مي‌درخشد و درخشان مي‌ماند در بسياري از فيلم‌ها، سريال‌ها و تئاترهاي اين مملکت و مي‌شود گوهر ما.
نام بردن از تمام کارهاي او، شايد از مجال و حوصله اين برنامه خارج باشد اما لازم است چند نمونه را در قدرت بازيگري و تغيير در لحن و بيان و بازي از او نام ببرم.
گوهر خيرانديش يعني: تبلور حس جنون در «بانو»، معصوميت در «دنيا» و سريال «ميوه ممنوعه»، اشرافيت در «کلاه پهلوي»، مديريت در «مکس»، طنازي در «آتش بس ۲»، روشنفکري در «آذر شهدخت، پرويز و ديگران»، جسارت در «خواستگار محترم»، سنت و مذهب در «دعوت».
او آن‌قدر قدرت مي‌يابد که وقتي در اين سن دوباره با بازي در «ملاقات بانوي سالخورده» استاد سمندريان پا به عرصه تئاتر مي‌گذارد، صحنه را مي‌لرزاند، با عزمي راسخ براي اثبات استادي خود به يک استادتر شايد.
در تفسير گوهر خيرانديش همين جمله کافي است که بگويم او گوهري است خيرانديش.»
سيد جمال ساداتيان سخنران ديگر اين رونمايي بود که درباره همکاري با اين بازيگر گفت: من دو اثر سينمايي را در خدمت خانم خيرانديش بودم. «دايره زنگي» و «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» و در هر دو فيلم نيز خاطره تلخ و شيرين از وي دارم. در «دايره زنگي» وي همزمان در دو پروژه بازي مي‌کرد اما تعهد کاري‌اش قابل تحسين بود. در فيلم «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» متاسفانه دچار سانحه شد، ولي فيلم‌برداري متوقف نشد و علي رغم توصيه‌هاي پزشک به بازي ادامه داد و فيلم به جشنواره رسيد. تعهدات انساني، اخلاقي و رفتاري بانو خيرانديش قابل ستايش است.
تحليل و ارزيابي او از نقشي که بازي مي‌کنند کاملاً حرفه اي است و در کنار کارگردان به عنوان مشاور حضور فعال دارد. اميدوارم سايه وي بر سر سينماي ايران مستدام باشد و بيشتر از حضورش بهره مند شويم.
اميد روحاني آخرين سخنران مراسم بود که در سخناني کوتاه از گوهر خيرانديش گفت: من اين اقبال بلند را داشتم که در کنار بسياري از بزرگان سينما کار کنم. يکي از بزرگ‌ترين شانس‌هاي من حضور در فيلم «دايره زنگي» بود که از آثار موفق سينماي ايران است و در اين اثر افتخار همبازي شدن با گوهر خيرانديش را داشتم. تجربه حيرت انگيزي بود، او هميشه از کليشه به دور است و مفهوم تازه اي از بازيگري ارائه کرده است.
عبدالله اسکندري، خسرو معصومي، رضا ناجي، فاطمه گودرزي، سيد ضياء الدين دري، شهره سلطاني، محمود جعفري، کامران ملکي، عليرضا علويان، امير احمد انصاري، امير علي دانايي، مجيد توکلي، شراره رخام و محمد حاتمي از جمله ميهمانان اين مراسم بودند.
در پايان اين صحبت‌ها کارگردان اثر حاضرين در مراسم را به تماشاي فيلموگرافي «گوهر» دعوت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن