تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820436406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۲ هزار اثر تاريخي کشور در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۲۶ب.ظ)
۳۲ هزار اثر تاريخي کشور در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است موج- سرپرست صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي فرهنگي سازمان گفت: ايران اسلامي داراي آثار تاريخي بي‌شماري است که تاکنون ۳۲ هزار اثر تاريخي کشور در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا پوينده، سرپرست صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي فرهنگي سازمان در شوراي اداري شهرستان خمين اظهار داشت: با توجه به برآورد ميراث فرهنگي کشور بيش از يک ميليون اثر تاريخي در ايران شناسايي شده است.
وي افزود: از ميزان آثار تاريخي شناسايي شده در ايران توانسته‌ايم 32 هزار بنا در فهرست آثار ملي و 19 اثر نيز در فهرست يونسکو ثبت کنيم که بايد با ثبت و شناسايي ديگر آثار تاريخي در راه معرفي و حفظ آن‌ها گام برداريم.
سرپرست صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي فرهنگي کشور تصريح کرد: ايران مهد تمدن‌ها بوده و از اين لحاظ با داشتن آثار تاريخي و فرهنگي و معنوي بسيار يکي از غني‌ترين کشورهاي جهان بوده که يک ظرفيت ويژه و بي‌نظير است.
پوينده با اشاره به ذخاير فرهنگي و معنوي کشور گفت: همه استان‌هاي کشور داراي نمونه‌ها و ذخاير ارزشمندي از تمدن کهن و آثار باستاني بي نظيري هستند که بايد با استفاده از ظرفيت درست و تمام عيار آن‌ها گردشگري داخلي و بين المللي را تا سطح بالايي رونق داد.
وي بيان کرد: امروزه به گردشگري به عنوان يک صنعت نگاه مي‌شود چرا که رونق آن ارز آوري بالايي دارد، برخي آثار تاريخي از دوران باستان، سنگ‌نگاره‌هاي تيمره خمين بوده که متعلق به 40 هزار سال قبل بوده و نمونه‌هاي کمي از سنگ‌نگاره‌ها در ايران ديده مي‌شود.
سرپرست صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي فرهنگي کشور خاطر نشان کرد: صندوق احياي بناهاي تاريخي وظيفه شناسايي، احيا و بهره‌برداري مکان‌هاي تاريخي را دارد که کار پسنديده‌اي بود، احياي بناهاي تاريخي چه به صورت خصوصي چه به صورت مشاعي داراي اصول متفاوتي است که با توجه به ظرفيت بالاي بخش خصوصي تلاش شده است از اين بخش بيشتر استفاده شود و اين بخش نيز استقبال خوبي از اين طرح کرده است.
پوينده در پايان اضافه کرد: دولت مجوز احيا و بازسازي 269 بناي تاريخي را صادر کرده و با همتي که براي حفظ و نگهداري بناهاي تاريخي وجود دارد 500 بناي ديگر نيز شناسايي شده که با دريافت مجوزهاي مربوطه، عمليات احياي آن‌ها شروع مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن