تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814796309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهاي جذب سپرده‌هاي مردمي در بازار سهام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
يک کارشناس بازار سرمايه تشريح کرد: راهکارهاي جذب سپرده‌هاي مردمي در بازار سهام موج - يکي از مهم‌ترين مشکلات اين روزهاي بازار سهام کمبود نقدينگي است که بايد با راهکارهاي کارشناسي برطرف شده تا سرمايه‌هاي مردمي به سمت اين بازار سرازير شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين صالحي، مدير عمليات کارگزاري آگاه، در خصوص کمبود نقدينگي در بازار سرمايه اظهار کرد: تا زماني که اقتصاد کشور از رکود خارج نشود و به سوي رونق حرکت نکند، نمي‌توان انتظار داشت که مردم سرمايه‌هاي خود را به بازار سرمايه بياورند.
وي شفافيت در تصميم‌هاي تأثير گذار بر صنايع را يکي از راه‌هاي جذب نقدينگي و رونق بورس دانست و گفت: براي آنکه بتوان نقدينگي‌هاي بيشتري را به سوي بازار سرمايه جذب کرد، بايد ابهامات صنايع بورسي برطرف شود و شفافيت در تصميم گيري‌هاي دولتي که بازار سهام و صنايع را متأثر مي‌کند، افزايش يابد و براي اين منظور بايد قوانين و مقررات بلندمدت طراحي کرد.
صالحي با اشاره به اينکه هر اندازه که شرکت‌هاي بورسي بتوانند آينده خود را راحت‌تر به تصوير بکشند، اطمينان بيشتري براي حضور سرمايه گذاران ايجاد مي‌شود، بيان کرد: در چنين حالتي نه تنها شرکت‌هاي بورسي منتفع مي‌شوند بلکه سرمايه‌گذاران نيز مي‌توانند با نگاه بلندمدت، صنعت مورد نظر خود را شناسايي و اقدام به سرمايه گذاري کنند.
اين کارشناس بازار سرمايه تاکيد کرد: هر اندازه بازار شفاف‌تر باشد، سرمايه‌گذاران با آسودگي بيشتري به سوي آن روانه مي‌شوند.
وي نخستين گام براي دستيابي به اين مهم را تعيين متغيرهاي اثرگذار در بازار سرمايه به صورت بلندمدت دانست و گفت: بايد متغيرهاي اثرگذار بازار سرمايه در بازه زماني بلند مدت مثلاً 4 تا 5 ساله تعيين شوند براي نمونه نرخ خوراک پتروشيمي‌ها و بهره مالکانه هر ساله محاسبه مي‌شود، در نتيجه آن سرمايه‌گذاران نمي‌توانند آينده آن صنعت خاص را به درستي پيش‌بيني کنند، به اين ترتيب ترجيح مي‌دهند تا سرمايه‌هاي خود را به بازار وارد نکنند.
صالحي يکي ديگر از راه‌هاي جذب نقدينگي به بازار سرمايه را آموزش و تبليغات مناسب در اين زمينه خواند و بيان کرد: سازمان بورس بايد با تبليغات مناسب و آگاهي دادن به عموم مردم و همچنين معرفي مزاياي ورود به بازار سرمايه مردم را براي ورود به اين بازار تشويق کند.
وي معتقد است رونق بازار سرمايه زمينه حرکت چرخ‌هاي توليد در کشور را فراهم مي‌کند تا نقدينگي‌هاي مردم که در بانک‌ها سپرده‌گذاري شده به سوي بازار سرمايه روانه شود و به اين ترتيب صنعت و توليد به حرکت درآيد.
وي ديد کوتاه‌مدت به بازار سرمايه را يکي از آسيب‌هاي اين بازار دانست و بيان کرد: در حال‌ حاضر بسياري از افراد با ديد کوتاه‌مدت به بازار سرمايه نگاه مي‌کنند، در صورتي‌که بايد فرهنگ سرمايه‌گذاري بلندمدت را در کشور توسعه يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن