تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804447724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد اختصاص 60 هزار میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای کوچک و متوسط


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اتاق بازرگانی مطرح کرد: پیشنهاد اختصاص 60 هزار میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای کوچک و متوسط خبرگزاری پانا: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از ارائه پیشنهاد اختصاص 60 هزار میلیارد تومان از منابع بانکها برای اختصاص واحدهای کوچک و متوسط خبر داد و افزود: 15 کشور همسایه تا پایان سال برای برگزاری یک اجلاس بین اتاقی به کشور دعوت می شوند.
۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور ساعت 15:20

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ محسن جلالی پور در یک نشست خبری با بیان اینکه از روز پایان دوره هشتم اتاق بحث پساتحریم به عنوان مهمترین بحث مطرح بوده است اظهار کرد: سه وظیفه اصلی در دفتر پساتحرم تعریف شده است که استفاده از کلیه ظرفیتهای اقتصادی بنگاه ها با توجه به نیاز به توسعه بنگاه ها، فعال سازی هیات های گروهی به کشور و اعزام هیات های تجاری به کشورها از جمله آنها است.
وی افزود: به دفعات متعدد هیات ها به کشورهای بلوک شرق و آمریکای لاتین اعزام شده و به تازگی نیز با هیات های تجاری از کشور چک، اسپانیا و اتریش گفت و گوهایی صورت گرفته است.
جلالی پور اظهار کرد: همچنین مقرراست که با فرانسه و ایتالیا نیز در این خصوص مشورتهایی صورت گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه کشور در سالهای گذشته درگیر در شرایط تحریم بوده است عنوان کرد: هنوز بحث تحریم ها برداشته نشده اما شاهد هستیم کشورها با مسابقه حضور در ایران را در دستور کار خود قرار داده اند .
وی بیان کرد: در هم تنیده شدن اقتصاد ایران با این کشورها موجب می شود تا مراودات تجاری به ثمر بنشیند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه عمده تسهیلات بانکها در یک سال گذشته مربوط به تسهیلات معوق بوده است عنوان کرد: از 370 هزار میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته کمتر از یک پنجم تسهیلات جدید بوده است و موضوع کمبود نقدینگی همچنان به عنوان یکی از مهمترین مشکلات تولید کنندگان مطرح است.
وی ادامه داد: بخش تولید درطول سالهای گذشته از محل تولید مجبور به پرداخت هزینه های ناشی از افزایش نرخ تورم و مالیات بوده و این چرایی در کشور وجود دارد که کمبود نقدینگی در فضای اقتصادی کشور از چه محل هایی قابل تامین است.
وی با اشاره به ارائه پیشنهاد برداشت 1.5 درصد از ذخایر بانکها برای ارائه تسهیلات جدید عنوان کرد: پرداخت 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید به واحدهای کوچک و متوسط می تواند در خروج این واحدها از رکود نقش موثری داشته باشد
جلالی پور تاکید کرد: امروز خروج از رکود و تزریق نقدینگی به واحدها ضروری است و اولویت بیشتری نسبت به کنترل تورم دارد.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بیان اینکه در سال 93 تزریق نقدینگی با اولویت کنترل تورم بوده است بیان کرد: در 6 ماهه دوم سال 93 این سیاست منجر به رکود شده است.
وی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی نیز عنوان کرد: هیچ سرمایه گذار خارجی در شرایط عدم ثبات و شفافیت قوانین در کشور حضور نخواهد داشت و ثبات قوانین و مصوبات دولت و جلوگیری از تصمیم های خلق‌الساعه از دیگر مواردی است که برای حضور سرمایه گذاران خارجی باید به آن توجه داشت.
جلالی پور با اشاره به ظرفیت مناسب کشورهای همسایه برای جذب سرمایه گذار گفت: استفاده از این ظرفیت برای کشور آسان و کم هزینه نبوده و در دوران گذشته هزینه های زیادی پرداخت شده و پیشنهاد ما به دولتمردان آن است که از امکان تکنولوژی، سرمایه گذاری مشترک به صورت سه جانبه میان ایران، کشورهای سرمایه گذارو کشورهایی که دارای دانش فنی و تکنولوژی هستند استفاده شود.
جلالی پور در ادامه از دعوت 15 کشور همسایه به ایران برای برگزاری اجلاس اتاق خبرداد و افزود: در این اجلاس بدور از موضوعات سیاسی و حاکمیتی دولت ها زمینه استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.
وی تاکید کرد: در پروژه های نیمه تمام به دنبال دیدگاه جدیدی هستیم تا اتمام آنها با ایجاد اشتغال و رونق فضای اقتصادی مدنظر قرار گیرد.
وی در خصوص کمپین نخریدن کالاهای تولید داخل گفت: به طور قطع کمپین نخریدن کالا در شرایط کنونی به خیر و صلاح کشور نیست اما ایجاد کمپین های ضروری کردن کیفیت کالاهای تولید داخل مناسب به نظر می رسد
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در ادامه در خصوص مالیات ها نیز گفت: نحوه هزینه کرد مالیات این عزم را برای بخش خصوصی ایجاد می کند که در پرد اخت مالیات دچار تردید نباشد اما در حال حاضر شفافیت لازم در خصوص محل های هزینه کرد مالیات ها وجود ندارد.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن