تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803811694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش براي توليد گاز شيرين از پالايشگاه فازهاي ٢٠ و ٢١ پارس جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۱ب.ظ)
تلاش براي توليد گاز شيرين از پالايشگاه فازهاي ٢٠ و ٢١ پارس جنوبي موج - مدير پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي در شرکت اويک با اشاره به روشن مشعل فاز ۲۰ طي ماه گذشته، گفت: تمام تلاش خود را براي صدور گاز از دو رديف (Train) فراورش گاز فاز ۲۰ در بخش خشکي و آماده‌سازي ۸ چاه براي توليد گاز در هر يک از فازهاي ۲۰ و ۲۱ در بخش حفاري به کار مي‌بريم.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا مهدوي، مدير پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي، در شرکت اويک اجراي پروژه توسعه فازهاي ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي را يک پروژه عظيم ملي دانست و افزود: رسيدن به اهداف اجراي اين پروژه نيازمند حفاري ۲۲ حلقه چاه، نصب ۲ سکوي سرچاهي و دو خط لوله دريايي ۳۲ اينچ است که محصولات استخراج شده را براي تصفيه به پالايشگاه ساحلي منتقل مي‌کند.
مدير پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ در خصوص تازه‌ترين پيشرفت‌هاي صورت گرفته طي يک سال گذشته در اين پروژه، عنوان کرد: طراحي برنامه FTP يکي از مهم‌ترين پيشرفت‌هاي صورت گرفته در اين پروژه است که براساس آن شرکت اويک (OIEC) موفق شد اولين رديف توليد گاز شيرين را به منظور آغاز صدور گاز از فازهاي ۲۰ و ۲۱ در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازي کند.
وي به اقدامات اين شرکت در خصوص فازهاي ۲۰ و ۲۱ که در گروه طرح‌هاي اولويت‌دار پارس جنوبي قرار دارد اشاره کرد و گفت: اتصال برق نيروگاه متمرکز عسلويه به پست GIS فازهاي ۲۰ و ۲۱ و از آنجا به پست‌هاي برق ۱، ۴ و ۹ از فعاليت‌هاي صورت گرفته اخير است.
مهدوي افزود: ضمن اين‌که بايد به اتصال خط خوراک گاز ترش پالايشگاه به خط ۳۲ اينچ بين فازي، روشن شدن مشعل (فلر) فاز ۲۰، اتصال خط لوله آب رساني پالايشگاه به آبگير فازهاي ۱۵ و ۱۶ و راه‌اندازي آن و اتمام خط لوله آب برگشتي از پالايشگاه به دريا (OUT FALL) نيز اشاره کرد.
مدير پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي در شرکت اويک همچنين افزود: تمهيدات لازم براي شروع بهره‌برداري از واحدهاي مختلف پالايشگاهي اين فازها در دست اجراست.
وي افزود: در حال حاضر نيز متخصصان اين پروژه تمام تلاش خود را براي صدور گاز از دو رديف (Train) فراورش گاز فاز ۲۰ در بخش خشکي و آماده‌سازي ۸ چاه براي توليد گاز در هر يک از فازهاي ۲۰ و ۲۱ در بخش حفاري به کار مي‌بندند.
مهدوي همچنين در مورد سيستم برق پالايشگاه راه‌اندازي آن در اواخر مرداد ۹۴، گفت: نظر به اين‌که برق مورد نياز فازهاي ۲۰ و ۲۱ از نيروگاه متمرکز عسلويه واقع در بخش بيدخون تأمين مي‌شود، به زودي يک دستگاه پست برق به منظور دريافت برق از نيروگاه و تبديل ولتاژ آن از ۱۳۲ به ۳۳ کيلوولت مجهز به سيستم GIS يا GAS INSULATED STATION در مرز پالايشگاه احداث خواهد شد.
وي اضافه کرد: اين پست در تيرماه آماده بهره‌برداري شد که با هماهنگي با نيروگاه متمرکز عسلويه و احداث خط انتقال لازم در اواخر مرداد ۹۴ افتتاح و راه‌اندازي شد. برق مورد نياز پالايشگاه از اين پست به پست فرعي شماره يک و از آنجا به ساير پست‌هاي موجود در پالايشگاه ارسال و از آنجا به مصارف لازم رسانده مي‌شود.
مدير پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ در شرکت اويک از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين پروژه را روشن شدن فلز فاز ۲۰ پارس جنوبي عنوان کرد و افزود: طي اين فرآيند ابتدا گاز شيرين از فازهاي ۹ و ۱۰ پارس جنوبي از طريق خط لوله ۸ اينچ راه‌اندازي به واحد ۱۶۰ انتقال و از آنجا به واحد ۱۲۲ منتقل شد پس از کاهش فشار گاز به ۲۸ Bar و عبور از تجهيز HP Drum مربوط به فاز ۲۰ از طريق خط لوله ۶ اينچ به سوي مشعل فاز ۲۰ پارس جنوبي هدايت شد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌که تاکنون در فاز ۲۱ تعداد ۴ حلقه و در فاز ۲۰ نيز ۳ حلقه چاه تکميل‌شده است، درباره پيشرفت‌هاي صورت گرفته در بخش حفاري، گفت: حفاري حفره‌هاي ۲۴، ۱۶ و ۱.۴ تا ۱۲ اينچ تمام ۲۲ حلقه چاه پايان يافته است و ميزان پيشرفت به ۷۷.۴ درصد رسيده است.
مدير پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ در شرکت اويک خاطرنشان کرد: در حال حاضر نيز در حال حفاري حفره ۱.۲ تا ۸ اينچ سازند مخزني کنگان و دالان و سپس تکميل چاه‌هاي هر دو فاز به صورت پشت سر هم هستيم.
وي خاطرنشان کرد: اجراي پروژه فازهاي ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي تجربه و توانمندي کم‌نظيري براي شرکت مهندسي و ساختمان صنايع نفت محسوب مي‌شود و بيانگر قابليت‌هاي اين شرکت براي مديريت، مهندسي و ساخت پروژه‌هاي مگا در بالادست و پايين دست است.
طرح توسعه فازهاي ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبي که توسعه آن در هر دو بخش خشکي و دريايي بر عهده شرکت مهندسي و ساختمان صنايع نفت (OIEC) است، با هدف توليد روزانه ۵۰ ميليون مترمکعب گاز شيرين براي مصارف داخلي، بازيافت سالانه يک ميليون تن گاز اتان براي مصرف در صنايع پتروشيمي، بازيافت سالانه يک ميليون و ۵۰ هزار تن گاز مايع مرغوب براي صادرات، توليد روزانه ۷۵ هزار بشکه ميعانات گازي گوگردزدايي و تثبيت شده براي صادرات و بازيافت روزانه ۴۰۰ تن گوگرد براي صادرات در اولويت وزارت نفت قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن