تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802967185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش 30 درصدي آمار مراجعه به مراكز معاينه فني پایتخت نسبت به سال گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: كاهش 30 درصدي آمار مراجعه به مراكز معاينه فني پایتخت نسبت به سال گذشته
از ابتدای سال جاری تا نيمه شهريور، تنها 177 هزار دستگاه خودرو به مراكز معاينه فني مراجعه كرده‌اند كه در اين ميان، آمار خودروهاي مربوط به دستگاه‌هاي عمومي كه مجموع مراجعه آن ها محدود به حدود 1000 دستگاه خودرو در مدت 5 ماه و نيمي است كه از سال ‌مي‌گذرد، از اين آمار هم ناگوارتر است.
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، از ابتداي سال جاري تا كنون، تنها 553 دستگاه خودروي دولتي، فقط 529 دستگاه خودروي نظامي و صرفاً 4 دستگاه خودروي سياسي و در كل يك هزار و 86 دستگاه خودرو از مجموع ده‌ها هزار دستگاه خودروي مربوط به ارگان های اداري و نهادهای اجرايي به مراكز معاينه فني مراجعه كرده اند.


بر اساس اين گزارش، در سال گذشته 560 هزار دستگاه خودرو به مراكز معاينه فني مراجعه كردند كه به اين ترتيب ماهانه به طور متوسط 46 هزار دستگاه خودرو را شامل مي‌شد، در صورتي كه اين رقم در 5 ماه و نيم ابتدايي سال جاري، مجموعاً به 177 هزار دستگاه خودرو رسيده كه از متوسط ماهانه 32 هزار دستگاه خبر مي‌دهد.


اين گزارش مي‌افزايد، در صورتي كه ميانگين مراجعه روزانه به مراكز معاينه فني در سال گذشته 1500 دستگاه خودرو بود، اين رقم نازل در سال جاري با 30 درصد كاهش، به طور ميانگين به تنها 1000 دستگاه خودرو در روز رسيده كه حاكي از اين است كه در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته، هر روز 500 دستگاه خودرو كمتر به مراكز معاينه فني مراجعه نموده اند.


تردد دو و نيم ميليون خودروی فاقد معاينه فني در تهران


در اين ارتباط مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اين كه استاندارد توليد خودرو در كشورمان بسیار پايين است و در بهترين حالت يورو 2 است، در صورتی كه استاندارد تولید خودرو در اروپا در حال حاضر يورو 5 است، گفت: با اين حال، متوسط عمر معاينه فني خودرو در اروپا 2 سال و در كشور ما 5 سال است كه بايد به همان 2 سابق سال باز گردد.


مهندس ولي آذروش با بيان اين كه حدود دو و نيم ميليون دستگاه خودروی فاقد معاينه فني در تهران تردد می کنند، افزود:   در حال حاضر بالغ بر 70 درصد ظرفيت مراكز معاينه فني كه در هر نوبت کاری، دست كم مي توانند به 6 هزار دستگاه خودرو خدمات ارائه كنند خالي است، در صورتی که این مراکز آمادگي كامل دارند تا نسبت به ارائه خدمات خود به مراجعه کنندگان به صورت تمام وقت و در سه شيفت کاری، اقدام نمایند.


وي با تأكيد بر اين كه هزينه‌ آزمون‌هاي معاينه فني در اروپا به طور متوسط 80 يورو معادل 300 هزار تومان است، در صورتي كه در تهران اين رقم بسيار ناچيز و تنها 3 درصد این مبلغ، یعنی 10 هزار تومان است كه حتي هزينه برق مصرفی مراكز معاينه فني را نيز تأمین نمي‌كند، اعلام كرد: امسال دستگاه‌هاي موجود در مراكز معاينه فني را به روز كرده‌ايم و در حال راه‌اندازي دستگاه‌هاي جديد با استانداردهای روز دنيا هستيم.


39 درصد خودروها عيوب ظاهري دارند


مديرعامل ستاد مرکزی معاينه فني خودروهای تهران در خصوص احتمال تخلف صدور برچسب معاينه فني بدون مراجعه خودرو به مراكز مکانیزه این ستاد، اظهار كرد: در تهران، ميزان اين تخلف صفر است، چرا كه مراكز معاينه فني پايتخت مجهز به دوربين هاي پلاك‌خوان هستند و امكان صدور برچسب معاينه فني بدون مراجعه خودرو به اين مراكز صفر است.


آذروش با اعلام اين كه بر اساس تصویب هيأت دولت و مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص ايجاد سامانه ملي معاينه فني، تصريح كرد: با راه‌‌‌اندازي اين سامانه به عنوان تحولي بزرگ در موضوع معاينه فني، اين امكان در تهران و اقصی نقاط کشور فراهم خواهد شد تا مراكز معاينه فني با اتصال به مراكز پليس راهنمایی و رانندگی، نسبت به تبادل اطلاعات اقدام کنند و به اين ترتيب با افرادي كه بدون مراجعه به مراكز معاينه فني گواهي مربوطه را دريافت مي‌كنند، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.


وي در پايان با تأكيد بر اين كه با وجود تردد صدها هزار دستگاه موتورسيكلت در تهران، سال گذشته تنها 100 دستگاه موتورسيكلت به خطوط 10 گانه معاینه فنی موتورسیکلت مراجعه كردند، خاطرنشان كرد: به طور متوسط 27 درصد خودروهايي كه به مراكز معاينه فني مراجعه مي‌كنند، به خاطر آلايندگي بيش از حد، 18 درصد به علت عدم هم راستايي چرخ‌ها و 11 درصد دیگر نيز به دليل نامناسب بودن عملکرد ترمزشان رد مي‌شوند، ضمن اين كه 39 درصد خودروها داراي عيوب ظاهري هستند.




انتهای‌پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

تهران میزبان مدیران حمل و نقل شهری 15 کشور آسیایی
اجرای 4600 نمایش ترافیکی در 1700 مدرسه پایتخت
دولت‌هاي قبلي و فعلي هيچ كمكي به حمل و نقل عمومي تهران نكرده‌اند
برنامه‌ريزی برای كاهش بار ترافيك در هسته مركزی پايتخت
انتظار از خودروسازان افزایش کیفیت و کاهش قیمت است





۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن