تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803265626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود آزبست در هوای پایتخت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وجود آزبست در هوای پایتخت
کد خبر: ۵۳۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ - 10 September 2015


ایجاد دو خط اتوبوسرانی شبانه، وجود آزبست در هوای پایتخت، توسعه قطعه هنرمندان، پاسخ به منتقدان تونل توحید و...، از مهمترین اخبار شهری این هفته بود.

به گزارش مهر، این هفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از راه‌اندازی دو خط شبانه اتوبوسرانی در پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس این مطالعات مشخص شد تهران به جز خطوط بی‌آر‌تی که به صورت شبانه‌روزی دایر هستند، نیاز به خطوط شبانه دارد.

پیمان سنندجی ادامه داد: این خطوط به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی از شهروندان به دلیل نوع شغلی که دارند، نیاز به تردد در شهر داشته و بهتر است از حمل و نقل عمومی برای این تردد استفاده کنند. همچنین مقصد برخی از این خطوط شبانه باید مراکز تفریحی و پارک‌های بزرگ باشد که بوستان ولایت و دریاچه چیتگر دو مقصد مناسب این خطوط هستند. همچنین نقاط مسافرتی مانند ترمینال‌ها و پایانه‌های جنوب و غرب و فرودگاه‌ها از جمله نقاطی هستند که نیاز است چنین خطوط شبانه‌ای در آنها ایجاد شود.

به گفته وی، نخستین خط شبانه از میدان راه‌آهن به میدان امام حسین(ع) است که آغاز آن از میدان راه‌آهن تا خیابان اقبال و مسیر برگشت آن از خیابان دماوند تا راه‌آهن است. همچنین خط دوم، پایانه جنوب به میدان فردوسی است که خطی گردشی است و از پایانه جنوب، آغاز و از پایانه غفاری، بخارایی، انقلاب، بهارستان، خیابان جمهوری، خیابان سعدی، امام خمینی(ره)، شوش و ... عبور می‌کند.

این هفته چکه کردن دوباره تونل توحید خبرساز شد. برخی رسانه ها خبر از ریزش سقف تونل توحید دادند که به رسم همیشه از سوی مدیران شهری رد شد. اما این انتقادها به صحن علنی شورای شهر تهران هم کشیده شد و برخی از اعضای شورای شهر خواستار رسیدگی جدی به وضعیت این تونل شدند.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران  که در زمان مسئولیت وی در معاونت عمرانی شهرداری تونل توحید احداث شد در پاسخ به منتقدان تونل توحید، گفت: اگر بحث‌های غیرکارشناسی در خصوص تونل توحید ادامه پیدا کند، جواب دندان‌شکنی به اظهارات غیرکارشناسی خواهم داد.

او ادامه داد: پیش از این موضوع آب‌بندی تونل  توحید مطرح بوده و در خصوص آن بررسی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه منتقدان تونل توحید، مسائلی را مطرح می‌کنند و حداقل برای تکمیل اطلاعاتشان، سئوال کنند گفت: بحث تزریق و آب‌بندی تونل توحید از قبل مطرح شده و این تونل، تونلی شمالی و جنوبی است؛ به همین دلیل آب‌بندی آن پول زیادی نمی‌خواهد.

وی تاکید کرد: در بازدیدی که از تونل توحید داشتم، مشکلی در تونل توحید وجود ندارد و دریاچه‌ای در آن کشف نشده است و اگر این بحث‌های غیرکارشناسی ادامه پیدا کند، پاسخ دندان‌شکنی به منتقدان که اطلاعات دقیقی ندارند، خواهم داد.

این هفته همچنین معاون خدمات شهری شهردار تهران از توسعه قطعه هنرمندان خبر داد.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه قطعه هنرمندان در سال ۷۱ احداث شد و از ابتدا قرار بود به صورت دو طبقه مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این قطعه ویژه، مقررات خاص خود را دارد و تنها هنرمندانی در آن دفن می‌شوند که از سوی وزارت ارشاد، معرفی شده باشند و هیچ‌گونه هزینه‌ای از خانواده‌های آنها دریافت نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کلیه قبور این قطعه، دو طبقه طراحی شده است، گفت: قرار بود با هماهنگی قبلی با هنرمندان، از طبقه دوم این قبور استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به بازدیدی که اخیراً از قطعه هنرمندان داشته است، گفت: تلاش کرده‌ایم با استفاده از امکانات موجود، ظرفیت این قطعه را افزایش داده تا مشکلی برای دفن نداشته باشیم.

عبداللهی اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری از قبرستان جدید پایتخت، ظرفیت‌های جدیدی برای قطعات هنرمندان، نام‌آوران و پهلوانان پیش‌بینی خواهد شد.

این هفته مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: تمامی مغازه های پیاده راه ۱۷ شهریور تا فروردین ۹۵ تغییر کاربری می دهند.

رضا قدیمی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری های مغازه های ۱۷ شهریور ادامه دارد، اظهار کرد: لوازم التحریر، پوشاک نوجوان، اغذیه فروشی، صنایع دستی و فروش محصولات خانگی از جمله این مشاغل بوده که در این خیابان فعالیت می کنند. این در حالیست که تعداد زیادی از مغازه ها در حال انجام تغییرات و دکورسازی بوده و تا یک ماه آینده تعدادی دیگری نیز تغییر کاربری خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون از ۱۵۰مغازه این خیابان ۳۰ مغازه تغییر کاربری داده اند، افزود: تغییر دکوراسیون ۷۵ مغازه نیز در دستور کار قرار دارد تا رکودی که تا بهمن ماه سال گذشته در این مکان شاهد بودیم و نارضایتی مردم را به همراه داشت، از بین برود. این در حالیست که تا فرودین ماه سال ۹۵ تمامی مغازه ها تغییر کاربری خواهند داشت.

این هفته رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از تعیین تکلیف نهایی شرکت های شن ما و روغن نباتی قو خبر داد.

رحمت اله حافظی با اشاره به اینکه تداوم فعالیت روغن نباتی قو به مخاطره انداختن سلامت بیش از ۸ میلیون ساکن شهر تهران است، تاکید کرد: اصرار برای ادامه فعالیت این شرکت غیرمعقول است و از مدیریت شرکت می خواهیم با طرح مشکلات و موانع در فضایی که قابلیت همکاری برای رفع آن از سوی مدیریت شهری مقدور است، نسبت به توقف فعالیت روغن نباتی اقدام کند.

علی دانا مدیرعامل شرکت روغن نباتی قو گفت: از شهرداری تهران می خواهیم نسبت به حل مشکلات کارگری اقدامات لازم را انجام دهد بدون شک با توجه به مشکلات موجود ادامه فعالیت اقتصادی این شرکت برای ما مقرون به صرفه نیست و در صورت تعیین تکلیف کارگران رسمی و قراردادی، همکاری لازم برای تعطیلی شرکت را خواهیم داشت. اگر سازمان ها و نهادهای مربوطه از جمله سازمان تامین اجتماعی و شهرداری در حل مشکلات به ما کمک کنند، در کمترین زمان فعالیت این شرکت را متوقف خواهیم کرد.

این هفته سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به  وضعیت آلاینده‌های هوای شهر تهران بین سال‌های ۸۸ تا ۹۳ پرداخت و گفت: اگر چه میزان آزبست موجود در هوای تهران طی این سال‌ها مدیریت شده است اما هنوز هوای شهر از این آلاینده رنج می‌برد و مقدار آن باید به صفر برسد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه آلاینده غالب شهر تهران در سال‌های ۸۱ و ۸۹ مونوکسید کربین بوده است اظهار کرد: این در حالیست که اکنون آلاینده‌های غالب ذارات کمتر از ۲.۵ میکرون هستند که اغلب منشاء انسانی و صنعتی دارند.

به گفته وی در سال گذشته، ۱۱۶ روز ناسالم را پشت سرگذاشتیم و شهروندان نتوانستند آنگونه که باید از هوای پاک برخوردار باشند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن