تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803716910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زوج هاي متقاضي تسهيلات 10 ميليوني کالا به سامانه وزارت صنعت مراجعه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۵ب.ظ)
بانک مرکزي: زوج هاي متقاضي تسهيلات 10 ميليوني کالا به سامانه وزارت صنعت مراجعه کنند موج - مدير اداره مطالعات و مقررات بانکي بانک مرکزي گفت: زوج هاي متقاضي تسهيلات 10 ميليون توماني کالا براي بهره گيري از اين وام بايد به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا غني آبادي در پاسخ به اين پرسش که متقاضيان چگونه مي توانند به جاي دريافت وام سه ميليون توماني نقدي ازدواج، تسهيلات 10 ميليون توماني خريد اقساطي کالا دريافت کنند، افزود: براساس تبصره 26 قانون بودجه امسال زوج ها مي توانند به جاي تسهيلات نقدي ازدواج از تسهيلات 10 ميليون توماني خريد کالا استفاده کنند.
وي اظهار داشت: ارائه اين وام در حالي است که وام سه ميليون توماني ازدواج به ازاي هر يک از زوجين همچنان پابرجا بوده و در حال اجراست و متقاضيان مي توانند يکي از دو مورد را انتخاب و از آن بهره مند شوند.
غني آبادي با بيان آنکه، تسهيلات 10 ميليون توماني کالا از طرف توليد کنندگان و فروشندگان ارائه مي شود، ادامه داد: بانک ها تنها نقش عامليت داشته و تضمين کننده وصول اقساط خريد انجام شده هستند و هيچ منابعي از بانک ها درگير پرداخت تسهيلات 10 ميليون توماني کالايي نمي شوند.
اين مقام مسوول در بانک مرکزي درباره نحوه دريافت اين تسهيلات نيز گفت: در واقع نقطه شروع اجراي آيين نامه تسهيلات 10 ميليون توماني در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت است به اين نحو که فهرستي از فروشندگان و توليد کنندگاني که تمايل دارند از ظرفيت هاي اين طرح استفاده و يا در آن مشارکت کنند در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
وي ادامه داد: برهمين اساس متقاضيان مي توانند به پايگاه اطلاع رساني مربوطه مراجعه کرده و با دريافت اطلاعات به فروشگاه ها و توليد کنندگاني که اعلام آمادگي کردند پيش فاکتور خريد تهيه کنند.
مدير اداره مطالعات و مقررات بانکي بانک مرکزي ادامه داد: متقاضي بايد پيش فاکتور را به بانک عامل تحويل دهد و با انعقاد قرار دادي بين تسهيلات گيرنده و بانک مراحل پيش برود. با انعقاد اين قرارداد، بانک تضمين هايي را از گيرنده دريافت مي کند تا در هنگام تعهد وصول اقساط با مشکل مواجه نشوند.
وي درباره اينکه آيا پرداخت مبلغ خريد از همان ابتدا به طور اقساطي است و يا بايد مبلغي به عنوان پيش پرداخت داده شود، گفت: طبيعتا پرداخت مبلغ خريد از همان ابتدا اقساطي بوده و نياز به پول پيش نخواهد داشت، در عين حال که ميزان اقساط و ساير شرايط نيز از سوي فروشنده تعيين خواهد شد.
غني آبادي با تاکيد بر اينکه گيرنده به طور مستقيم اقساط را به حساب فروشنده و يا توليد کننده واريز نخواهد کرد، گفت: اقساط از طرف دريافت کننده تسهيلات به بانک عامل واريز شده و بانک قسط هر ماه را به حساب فروشنده واريز مي کند.
وي اين را هم گفت که ارتباط فروشنده و خريدار تنها به زمان خريد کالا محدود شده و ديگر هيچ ارتباطي با هم نخواهند داشت و اين بانک عامل است که ارتباط بين دو طرف را برعهده مي گيرد.
مدير اداره مطالعات و مقررات بانکي بانک مرکزي در مورد اينکه بانک ها چه نفعي در اين بين خواهند برد، گفت: بانک ها کارمزدي را دريافت خواهند کرد که البته نرخ آن توسط شوراي پول و اعتبار تعيين مي شود.
وي ادامه داد: البته قرار است در سامانه تسهيلات ازدواج بانک مرکزي، گزينه اي براي تسهيلات گيرندگان 10 ميليون توماني کالا نيز در نظر گرفته شود که متقاضيان مي توانند گزينه تسهيلات نقدي يا کالايي را در اين سامانه انتخاب کنند.
يادآور مي شود، براساس مصوبه بودجه سال جاري گزينه اي ديگر در کنار وام سه ميليون توماني ازدواج به ازاي هر يک از زوجين که با توجه به شرايط موجود منابع قرض الحسنه بانک ها امکان افزايش آن وجود نداشته و در مجموع براي هر نفر به شش ميليون تومان مي رسد قرار گرفت. طبق تبصره (26) قانون بودجه سال جاري زوج هاي مشمول دريافت وام ازدواج مي توانند به جاي دريافت وام به صورت نقدي، از تسهيلات فروش اقساطي استفاده کنند.
اين تسهيلات توسط توليد کنندگان و فروشندگان متقاضي که عرضه کننده کالاهاي بادوام داخلي هستند، ارائه مي شود و بانک ها تنها پرداخت اقساط را تقبل مي کنند. بانک ها و مؤسسات اعتباري موظفند با درخواست فروشنده پس از أخذ تضمين هاي لازم از زوجين، پرداخت اقساط را تقبل کنند.
بنابراين تبصره خريدار موظف به پرداخت اقساط به بانک بوده و بانک عامل، پرداخت اقساط را در سررسيدهاي تعيين شده در قرارداد براي فروشنده (يا فروشندگان) تضمين مي کند. سقف تسهيلات فروش اقساطي که بانک ها مکلف به تضمين پرداخت اقساط آن هستند در سال 1394 براي هر يک از زوجين 10 ميليون است.
در حالي تدوين آيين نامه اجرايي اين تبصره به عهده بانک مرکزي و وزارتخانه هاي اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و قرار شد تا ظرف مدت يک ماه از تاريخ تصويب اين قانون به تصويب هيأت وزيران برسد که اکنون پس از گذشت پنج ماه از سال جاري بالاخره بانک مرکزي و وزارتخانه هاي مربوطه آيين نامه آن را تعيين کرده و طي بخشنامه اي به بانک ها ابلاغ کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن