تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805314846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان مرمت و ساماندهي خانه‌هاي مشارکتي در ابرکوه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۷ب.ظ)
پايان مرمت و ساماندهي خانه‌هاي مشارکتي در ابرکوه موج- مرمت و ساماندهي خانه هاي مشارکتي در شهرستان ابرکوه با اعتباري بالغ بر يک ميليارد و سيصد و چهل ميليون ريال به پايان رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، امور فرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد محسن ذاکري نيا در اين خصوص گفت: از جمله اين آثار خانه باغ قلعه خسروآباد يکي از بناهاي تاريخي شهرستان ابرکوه که در دهستان فراغه و در روستاي خسروآباد واقع شده است و حدود چهار هزار مترمربع مساحت دارد؛ بناي مذکور با حصاري رفيع و چهاربرج در چهار ضلع به صورت چينه اي بنا شده است.
بناي مذکور متعلق به دوره قاجار است و تحت شماره ۲۵۳۶۰ در تاريخ 18 اسفند سال 87 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. از جمله موارد اقدامات مرمتي آن مي‌توان به اندود کاهگل پشت بام، اجراي سيمگل بدنه، اجراي شرفي و اجراي فرش کف اشاره کرد. همچنين اعتبار تخصيص داده شده به مرمت اين بنا مبلغ دويست ميليون ريال است.
سرپرست معاونت ميراث فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي يزد افزود: خانه باغ عظيمي که در روستاي صفي آباد واقع گرديده است، ورودي بنا درقسمت شمالي و داراي گچ بري‌هاي بسيار زيبا و نفيس در قسمت حياط هست که با سيمگل با رنگ زرد همراه با دم گيري، زيبايي خاصي به بنا بخشيده است. قدمت بناي مذکور پهلوي است. اين اثر نيز در تاريخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ با شماره 22775 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است و مرمت آن شامل جمع آوري و تخريب ديوار چينه قديمي و پي کني، تهيه مصالح و اجراي ديوار چينه، تهيه مصالح و اجراي آجر فرش 20 در 20 قم با هر ملات، اجراي بندکشي با پودر سنگ و سيمان سفيد، اجراي اندود کاهگل ته کش به ضخامت 2/5 سانت است که اعتبار تخصيص داده شده به مرمت اين بنا مبلغ يک‌صد و چهل ميليون ريال است.
وي افزود: خانه باغ اسفنديار خان مربوط به دوره پهلوي اول و در بخش مرکزي، دهستان تيرجرد، روستاي فيروزآباد واقع شده، اين بنا با شماره 22756 در تاريخ ۲۸ اسفند 1386 به ثبت رسيده است. اقدامات مرمتي انجام شده در اين بناي تاريخي شامل کاهگل ته کش پشت بام، کاهگل رو کش پشت بام، کاهگل روکش و چفت گيري طاقچه و سوق درگاه، پله هره اي با بندکشي، اتاق به روش قرنيزي هست و اعتبار تخصيص داده شده به مرمت اين بنا مبلغ يک‌صد و پنجاه ميليون ريال است.
گفتني است: مرمت و ساماندهي خانه‌هاي مشارکتي در قالب تفاهم نامه منعقد شده بين ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مالک به صورت پنجاه سهم مالک و پنجاه سهم ميراث و زير نظر اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انجام شده است و در حال حاضر خانه‌هايي که در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده باشند مشمول مرمت و ساماندهي مي‌شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن