تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803806294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ شرکت پتروشيمي مخالف عرضه محصولاتش در بورس کالا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۶ق.ظ)
دبير انجمن کارفرمايان صنعت پتروشيمي؛ هيچ شرکت پتروشيمي مخالف عرضه محصولاتش در بورس کالا نيست موج - هيچ شرکت پتروشيمي مخالف عرضه محصولاتش در بورس کالا نيست، چون در آنجا محصول به فروش مي‌رود و توليد کننده پول نقد مي‌گيرد، اما؛ هم اکنون مشکلي که بوجود آمده موضوع قراردادهاي بلند مدت بين مصرف کننده و توليد کننده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دبير انجمن کارفرمايان صنعت پتروشيمي با بيان اين مطلب گفت: توليدکنندگان صنايع پايين دست و تکميلي بيشترين مشکل را براي خريد از بورس کالا دارند که اين مشکل به صنايع بالادستي تسري پيدا مي‌کند.
احمد مهدوي ابهري با ذکر مثالي توضيح داد: يک توليدکننده تکميلي مي‌خواهد لوله توليد و به ترکمنستان صادر کند اما نمي‌داند ميزان مورد نياز مواد اوليه را مي‌تواند از طريق بورس کالا تأمين کند يا خير. از طرفي توليدکنندگان بالادستي هم نمي‌دانند با چه ميزان نياز واقعي رو به رو هستند که آن ميزان را توليد کنند.
وي ادامه داد: يک وقتي گريد پزشکي آنقدر کم مي‌شود که وزير بهداشت به وزير صنعت و نفت نامه مي زند که گريد پزشکي براي توليد سرم و آمپول کم شده است اما اين درحاليست که هم اکنون گريد پزشکي به قدري در انبارها پر شده که واحدهاي توليدي با مشکل فروش و انبارداري مواجه شدند.
مهدوي ابهري با بيان اينکه بورس نبايد اجباري باشد، اظهار داشت: همانطور که هم اکنون بورس سهام يک برند است و شرکت‌ها بدون هيچ اجبار قانوني و به ميل شخصي به دنبال ورود به بورس و فرابورس هستند بايد معامله در بورس کالا هم بدون اجبار براي توليد کنندگان جذاب باشد.
وي با بيان اين که در بورس اوراق همه چيز شفاف است، گفت: بورس در ذات خود خوب است اما بايد براي آن جاذبه ايجاد شود به عنوان مثال چون انواع قراردادها در آن نيست و مسائلي چون خريد اعتباري و ساير ابزارها ديده نشده از قبل هيچ چيز براي خريدار و فروشنده مشخص نيست و همين امر باعث مي‌شود در يک روز کل عرضه با تقاضاي خريد مواجه باشد و در يک روز براي عرضه تقاضايي وجود نداشته باشد.
اين کارشناس پتروشيمي در ادامه افزود: ما با بورس موافقيم اگر بورس بتواند در درون خودش اين مشکلات را حل کند.
مهدوي ابهري خاطرنشان کرد: حتي اگر روزي بگويند بورس اجباري نيست واحدهاي پتروشيمي از بورس خارج نمي‌شوند. بلکه عرضه خود را در بورس کالا دارند در عين حال که قراردادهاي خارج از بورس را با واحدهاي معتبر و فعال در صادرات مي‌بندند.
وي با تأکيد بر اينکه ضرر اصلي متعلق به صنايع پايين دست است، گفت: مشکل بيشتر روي صنايع پايين دستي است که نمي‌توانند برنامه ريزي کنند. بايد صنايع پايين دست تکليفشان روشن شود چون بلاتکليفي آن‌ها باعث برهم خوردن نظم کاري صنايع بالادستي نيز مي‌شود.
مهدوي ابهري با بيان اين که در قراردادهاي خارج از بورس مشکلي بابت ميزان تقاضا و عرضه وجود ندارد، تصريح کرد: وقتي خريدار، قرارداد بست ديگر نمي‌توانند به راحتي زير آن بزند اما در بورس کالا مي‌توان تقاضاي غير واقعي مطرح کرد و بعد پاي خريد نايستاد. حتي اگر آمار هم گرفته شود آمارها دقيق نيست و فاصله زياد بين عرضه و تقاضا بوجود مي‌آيد.
دبير انجمن کارفرمايان صنعت پتروشيمي با بيان اينکه وزير صنعت هم دغدغه صنايع؛ به ويژه صنايع تکميلي را دارد، اظهار داشت: شرکت‌ها به وزير نامه مي‌زنند که مواد دست ما نمي‌رسد، در حالي که پتروشيمي‌ها در بورس عرضه مي‌کنند، البته کاري ندارند که چه کسي مي‌خرد و به دست چه کسي مي‌رسد.
مهدوي ابهري با اشاره به سيستم بهين ياب اظهار داشت: ما 12 تن Pp عرضه کرديم که فقط 2.5 تن آن به فروش رفت و اين مشکلات ضرورت اختياري بودن عرضه در بورس کالا را مطرح مي‌کند.
وي ادامه داد: عده اي فکر مي‌کنند که خروج از بورس کالا به معني ايجاد رانت و فروش به هر قيمت است، در حالي که اصلاً يه اين معنا نيست چون اگر حتي کسي خارج از بورس کالا هم قراردادي ببندد مبنايش همان قيمت پايه بورس است؛ يعني بورس خارج از مرزهاي خودش تعيين کننده است.
وي با بيان اين که مشکلات از داخل و خارج از بورس بايد رفع شود، به مشکل کمبود نقدينگي اشاره کرد و گفت: بازار با مشکل کمبود نقدينگي مواجه است و آن‌هايي که از بورس خريداري نمي‌کنند دليلش کمبود نقدينگي است پس يک سوي ماجرا خروج از رکود و بازگشت رونق است، بنابراين در چنين شرايط قراردادهاي اعتباري بسيار مهم است.
مهدوي ابهري خاطر نشان کرد: بايد بورس چگونگي معامله بين خريدار و فروشنده را تسهيل کند.
وي با بيان اين که پتروشيمي‌ها خواستار اجباري نبودن بورس کالا هستند، گفت: اگر مکانيزم هاي اعتباري در بورس کالا ايجاد شود براي مصرف کنندگان فرقي ندارد از چه مسيري به محصول دست پيدا کنند.
مهدوي ابهري افزود: ما معتقديم بورس دستوري و اجباري نباشد، و حتي بايد قيمت در بورس تعيين شود. اما بحث سقف و کف طبق قوانين بورس ما در هيچ جاي دنيا نيست بنابراين بايد اين مشکلات براي اقبال به بورس کالا حل شود.
دبير انجمن کارفرمايان صنعت پتروشيمي با تأکيد بر اينکه شرکت‌هاي پتروشيمي اصراري براي خروج از بورس ندارند، گفت: بايد دغدغه‌هاي اين گروه برطرف شود و هزينه آن‌هايي که مي‌خواهند در بورس رجيستر کنند، کم شود. نبايد توليد کننده و خريدار از ترس ضمانت نامه به بورس کالا و پرداخت کارمزد و برخي هزينه‌ها از بورس کالا اجتناب کنند.
وي با بيان اينکه همه اين دغدغه‌ها به بورس اعلام شده است، گفت: با کم شدن هزينه‌ها و ايجاد بسترها و ابزارهاي بورس جذاب مي‌شود و بورس اگر جذاب شد اين مشکلات حل مي‌شود در غير اين صورت اين مشکلات همچنان باقي مي‌ماند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن