تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سرگيري عرضه اوليه سهام شرکت ها در فرابورس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
مدير ناشران فرابورس خبر داد: از سرگيري عرضه اوليه سهام شرکت ها در فرابورس موج - عرضه اوليه سهام شرکت‌ها در فرابورس در هفته جاري از سر گرفته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير ناشران فرابورس با اعلام اين خبر افزود: روز دوشنبه ۱۵ درصد سهام شرکت مواد ويژه ليا معادل ۱۲ ميليون و ۱۲۳ هزار سهم در بازار دوم فرابورس عرضه اوليه خواهد شد.
به گفته رضا غلامعلي پور، از اين تعداد، 6 ميليون و 123 هزار سهم در فرآيند کشف قيمت، به کارگزاران و 6 ميليون باقيمانده هم به آنلاين‌ها تخصيص داده مي‌شود. اين عرضه، سومين عرضه اوليه سال بازار بعد از پتروشيمي مبين بورسي و فولاد هرمزگان فرابورسي است.
رضا غلامعلي پور، در خصوص ديگر ويژگي‌هاي اين عرضه اوليه افزود: عرضه اوليه جديد به همان روش جاري انجام مي‌شود و طي آن سهامدار عمده اين شرکت يعني سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران (شرکت بورسي وتوصا با مالکيت ۹۴ درصدي) اقدام به واگذاري خواهد کرد. ضمن اينکه دستورالعمل «بوک بيلدينگ» هم در مراحل نهايي خود قرار دارد و براي عرضه‌هاي بعدي که در حجم بزرگ‌تري انجام مي‌شود، دستور العمل جديد اجرا خواهد شد.
وي با بيان اينکه شرکت مواد ويژه ليا حدود 8 ميليارد تومان سرمايه دارد، اظهار داشت: عرضه‌هاي اوليه را با شرکت‌هاي کوچک شروع کرده‌ايم تا شرايط بازار را هم در نظر گرفته باشيم.
مدير ناشران فرابورس تعداد کل سهام شرکت را 80 ميليون و 820 هزار سهم اعلام کرد و گفت: پيش بيني مي‌شود که با توجه به حجم عرضه، از آن استقبال شود.
وي در خصوص تأثير اين عرضه اوليه بر بازار هم گفت: با توجه به اندازه شرکت، اين عرضه، پول زيادي از بازار نمي‌خواهد؛ به عبارتي آن تأثير نقدينگي را که سهامداران خرد انتظار دارند بر بازار داشته باشد، نخواهد داشت و نگراني در اين خصوص وجود ندارد.
مدير ناشران فرابورس درباره شرايط اين عرضه اوليه هم گفت: صندوق‌هاي سرمايه گذاري اعم از مشترک و قابل معامله هيچ گونه سهميه اي براي خريد سهام ندارند. همچنين محدوديت هر کارگزاري به همراه تمامي شعب آن 65 هزار سهم خواهد بود.
اين مسوول در خصوص برنامه عرضه اوليه ديگر شرکت‌ها در فرابورس هم توضيح داد: طي ۱۰ روز آينده نماد معاملاتي شرکت توسعه عمران شهرستان نائين بدون عرضه اوليه گشايش مي‌شود.
به گفته غلامعلي پور، اين شرکت به اندازه کافي سهامدار خرد دارد و تقريباً حدود 40 درصد آن شناور است. بنابراين عرضه اي درخصوص آن نخواهيم داشت و فقط نماد آن در بازار دوم باز خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن