تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بعد حقوقی برجام امروز بررسی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بعد حقوقی برجام امروز بررسی می شود


سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست‌ های هفته گذشته این کمیسیون گفت: در جلسه امروز به محتوای برجام پرداخته شد که مطابق برنامه، بعد حقوقی برجام در دستور کار قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صدا وسیما، نقوی حسینی با اشاره به سؤالات کلیدی اعضای کمیسیون در بعد حقوقی برجام و قطعنامه افزود: ازجمله موضوعات مطرح شده، بعد الزام‌ آور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که عراقچی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. وی ادامه داد:عراقچی اشاره کرد که چون این قطعنامه ذیل فصل هفتم تعریف نشده است بنابراین همه مواد آن برای ما الزام‌آور نیست لذا ما مباحث موشکی و نظامی آن را اجرا نخواهیم کرد.
 
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام موضوع دیگر را رابطه قطعنامه و برجام برشمرد و گفت: عراقچی در این خصوص اظهار داشت، که برجام  ضمیمه قطعنامه 2231 محسوب می‌شود اما قطعنامه ضمیمه برجام محسوب نمی‌شود.
 
نقوی حسینی اضافه کرد: بعد از توضیحات معاون وزیر امورخارجه سؤالات اعضای کمیسیون آغاز شد که هر کدام از بعد حقوقی نظرها، ابهامات و سؤالاتی مطرح کردند.
 
وی موضوع محدودیت‌هایی را که در برجام و قطعنامه برای فعالیت‌های نظامی و موشکی در نظر گرفته شده است جزو سؤالات مهم نمایندگان خواند و  یادآورشد: عراقچی تفاوت‌های میان قطعنامه 2231 و 1921 را کاملاً تبیین و تصریح کرد که در قطعنامه 1921 مجوزهایی برای
 
ممنوعیت شدید علیه ایران صادر شده که در قطعنامه 2231 این ممنوعیت‌ها به محدودیت‌های موردی تبدیل شده است و این یعنی ما در این زمینه چند گام به پیش رفتیم.
 
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام درخصوص مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون گفت: مبانی حقوقی الزام‌آور اجرای قطعنامه 2231 و تفاوت‌ها و ارتباط بین قطعنامه و برجام از موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز به بحث گذاشته شد.

وی همچنین اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور پیدا نکردن وزیر امور خارجه در نشست این کمیسیون را تکذیب کرد و افزود: ما از آقای ظریف دعوت نکرده بودیم؛ در جلسه امروز از آقایان عراقچی، تخت روانچی و قشقاوی دعوت کرده بودیم که همگی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند.



یک شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن