تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805346791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا یک نفر می‌تواند ۲۷ اثر را سرقت کند و بفروشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: آیا یک نفر می‌تواند ۲۷ اثر را سرقت کند و بفروشد؟
آیا یک نفر می‌تواند ۲۷ اثر را سرقت کند و بفروشد؟

اگر برحسب اتفاق کسی از دفتر تجسمی سوال نمی‌کرد قیمت این اثر چقدر است؟ کسی از گم شدن ۲۷ اثر هنری در دفتر تجسمی با خبر نمی‌شد و سال‌ها از خروج آن می‌گذشت؟ به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مصطفی میرزاییان در یادداشتی پرسش‌هایی درباره نحوه‌ی یک سرقت هنری در وزارت ارشاد طرح کرده است. متن یادداشت میرزاییان به شرح زیر است: سرقت همه جا رخ می‌دهد. احتمالی‌ست ممکن برای همه جا، حتی بانک‌ها. اما شرح وتوضیح برخی مسولان هنری در باره سرقت یا خروج ۲۷ اثر هنری و... کمی درخور تعمق است. سیستم و مدیریتی که در کنار دست‌شان یک نفر می‌تواند مدت‌ها برای برپایی نمایشگاه اقدام به اخذ ورودیه نماید و کسی هم با خبر نباشد! و..... و ناگهان کسی به نمایشگاه‌دار مراجعه نماید و موضوع دریافت‌ها به بررسی‌ها و بازرسی‌ها کشیده شود و ناگهان... متاسفانه اغلب رویداد‌ها در اینجا یک‌باره و ناگهانی رخ می‌دهد. نا‌گهان و اتفاقی متوجه می‌شویم و یهویی.... در مورخ ۱۰ شهریور بالاخره بعد از مدت‌ها سکوت و گذشت ماه‌ها از گم شدن یا خروج یا سرقت برخی آثار هنری نکاتی روشنگرانه توسط یک مسول به بیرون درج می‌شود. یکی از مدیران کل معاونت هنری در رابطه با خبر خارج کردن یا سرقت آثار هنری از انبار دفتر تجسمی که محل خاص یا ویژه نگهداری آثار هنری نبوده ونیست به خبر نگار تجسمی مهر می‌گویند.... یک نفر مسول این خروج یا سرقت ۲۷ اثر هنری بوده. وی بازداشت شده و همه آثار هم بازگردانده شده است و..... عامل شناسایی این سرقت پرسش یکی از خریداران آثار از ایشان یا... از قیمت اثر بوده است و... ایشان هم متوجه می‌شوند‌ ای داد... این تابلو که می‌بایست داخل انبارمان باشد اصلا مال ماست که... ۱- آیا وقتی هنرمند یا کار‌شناسی برای خروج ساده‌ترین بوم واثرش باید نامه خروج و تاییدیه از مسولان هنری دفتر تجسمی اخذ نماید و با بازرسی نامه وآثار از نگهبانی خارج شود، یک نفر به تنهایی چگونه می‌تواند اقدام به تهیه نامه خروج آن هم به تعداد ۲۷ اثر نماید و کسی هم اطلاعی از آن نیابد تا برحسب اتفاق کسی بپرسد قیمت این اثر چند است و... راستی مگر مسولان هنری ارشاد مرجع و محل تعین قیمت آثار هنری‌اند که خریداری بر حسب اتفاق به آن مراجعه کرده است؟ آیا آن پرسش تنها وآخرین پرسش تعین قیمت اثر از مسولان یا کار‌شناسان هنری بوده است؟ یا.... ۲- چگونه مدیرکل هنری که سابقه طولانی در هنر نقاشی دارد و خود از سیستم بازار خرید و فروش آثار هنری بی‌خبر نیست نا‌گهان تنها با مراجعه و پرسش یک خریدار آن هم از قیمت اثر خریداری شده از خروج ۲۷ اثر هنری آن هم در محلی غیراستاندارد (انبار نزد یک کارمند که هیچ مسولیت هنری نداشته و ندارد) باخبر می‌شوند؟  مگر وزارت ارشاد در بخش هنری فهرست یا لیست آثار خریداری شده‌اش را ندارد و نمی‌باید هراز چند‌گاه به آن‌ها مراجعه و سلامت و کمیت‌شان را ارزیابی نماید؟ آیا بهتر نیست وزارت ارشاد فهرست و لیست آثار موجود در انبار‌هایش را از اول انقلاب تا به امروز منتشر کند تا در هر زمان بتوان موجودی را با آن فهرست ارزیابی نمود؟ ۳- چرا و از چه زمانی آثار هنری با ارزش تحویل یک کار مند ساده در بخش اموال قرار داده شده است؟ آیا این تعداد آثار هنری در بخش انبار کالا‌های متروکه اداری، میز و تیر و تخته و... که همه جور لوازم و شئی اسقاطی انبار می‌شده نگهداری می‌شده؟ اگر اینگونه است چرا و با دستور چه کار‌شناس یا مدیری این اتفاق رخ داده ست؟ ۴_شاید خروج تعداد ۲۷ اثر هنری از سیستم دولتی با روش‌هایی آن هم توسط یک نفر اتفاقی است رایج وعادی و... اما فروش اثر را نمی‌توان با بردن تابلو‌ها به بازار سید اسمال مولوی امری شدنی، ساده و ممکن برای هر کسی فرض کرد. چه دلالانی و چه واسطه‌هایی پشت این خرید و فروش قرار داشتند؟ اغلب خریداران و کلکسیونر‌ها مستقیم و با یک و یا چند واسطه کار شناسان و هنرمندان ارشاد در بخش هنری را می‌شناسند به همین رابطه و ارتباط است که مدیران ارشاد متوجه خروج آثارشان از انباری وگنجینه می‌شوند. زیرا اگر خریدار نمی‌پرسید قیمت اثرش چند است آن‌ها هرگز متوجه خروج آثار از ارشاد نمی‌شدند. واسطه‌های هنر دلالان و برخی هنرمندان و.... آثار هنری خریداری شده، نقاش اثر را کم و بیش می‌شناسند. بعید است که قبل از خرید اثر موضوع را با واسطه‌های خود چک نکرده باشند و از این رهگذر خبر به بیرون درز نکرده باشد. آیا یک نفر به تنهایی همه این کار‌های خروج (سرقت) و فروش اثر را انجام داده است؟ با چنین فرضی آیا سیستم وزارت ارشاد در بخش هنری نیازمند تجدیدنظر همه جانبه ندارد تا فردا شاهد این قبیل رخداد‌ها نباشیم و برخی گمانه‌زنی‌ها همسو با خروج یا... در ذهن‌ها ننشیند؟  اگر برحسب اتفاق کسی از دفتر تجسمی سوال نمی‌کرد قیمت این اثر چقدر است؟ کسی از گم شدن ۲۷ اثر هنری در دفتر تجسمی با خبر نمی‌شد و سال‌ها از خروج آن می‌گذشت؟ قطع نظر از کم وکیف داستان خروج ۲۷ اثر هنری از وزارت ارشاد و.... باید به مسایلی بیشتر از این قبیل اخبار (ارزیابی داوری‌ها، تیم‌های کار‌شناسی، محل نگهداری آثار، وجود اختلافات احتمالی میان برخی و افشا شدن احتمالی برخی اخبار و...) توجه نمود. نقد و توجه بیشتر به بخش دولتی و حوزه‌ای که می‌تواند زمینه‌ساز نقد وسیع و بی‌پرده وضعیت هنر‌های تجسمی در کشور را فراهم سازد ساخت. تا تنها کمیت‌های هنری که کیفیت‌های هنری را نیز به شکل مستمر ارزیابی نمود.

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ۱۳:۳۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن