تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820594623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لحظه قتل را به یاد ندارم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لحظه قتل را به یاد ندارم
کد خبر: ۵۲۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ - 06 September 2015


پرونده درگیری بین دو گروه از جوانان که به‌دلیل کثیف‌کردن محیط اتفاق افتاده و منجر به قتل یکی از آنها شده است با محاکمه عامل قتل وارد مرحله تازه‌ای شد.

به گزارش شرق، مأموران پلیس یک سال قبل از طریق حراست بیمارستانی در تهران متوجه شدند دو جوان که با ضربات چاقو به‌شدت زخمی شده بودند به بیمارستان برده شده‌اند. با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله مأموران به محل رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند، آنها متوجه شدند یکی از این جوانان که کامران نام داشت لحظاتی بعد از بستری‌شدن در اورژانس جانش را از دست داده اما عباس، جوان دیگر که به شدت زخمی شده بود از مرگ نجات پیدا کرده است. بعد از خارج‌شدن عباس از وضعیت اورژانسی، او مورد بازجویی قرار گرفت.

مرد زخمی به مأموران گفت: «من و کامران سوار موتور بودیم که دیدم سه جوان در حال کثیف‌کردن خیابان هستند. آنها حرکت زشتی انجام می‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍‍‌‌‌دادند، ما هم به آنها تذکر دادیم که از این معبر زن و بچه مردم رد می‌شود. رفتار آنها اصلا درست نبود، بعد از آنها دور شدیم. کمی جلوتر چراغ قرمز بود و ما هم ایستاده بودیم که به سمت‌مان حمله کردند و هردوی ما را با چاقو زدند».

متهمان سمندسوار بعد از تحقیقات اولیه شناسایی و بازداشت شدند. یکی از آنها به نام پدرام در بازجویی‌ها به قتل و ضرب‌وجرح دو موتورسوار اعتراف کرد و جزئیات را شرح داد. پرونده با توجه به اعتراف صریح متهم ردیف اول و دو متهم دیگر با صدورکیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. نماینده دادستان روز گذشته در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و ضمن قرائت کیفرخواست با استناد به اعترافات صریح متهم ردیف اول و دو متهم دیگر، برای آنها درخواست مجازات کرد.

سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. زمانی که نوبت به دیگر شاکی پرونده رسید او نیز خواستار مجازات برای متهم و پرداخت هزینه‌های درمان و خسارت شد و گفت: «ما راکب موتور بودیم و هیچ کاری با متهمان نداشتیم. وقتی دیدم آنها مست هستند با توجه به شلوغ‌بودن خیابان خواستیم که آنها در انظار حرکات ناپسند انجام ندهند اما متهمان به ما حمله کردند و با ضربه قمه هردوی ما را زدند من هم جراحت‌های شدیدی داشتم و خیلی شانس آوردم که جان به در بردم و حالا وضعیت جسمی مناسبی ندارم».

در ادامه متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد. او گفت: «می‌دانم که درگیر شدیم، اما من چون مست بودم چیز زیادی به یاد ندارم». متهم که ١٩ساله است، گفت: «از اتفاقی که افتاده متأسف هستم».

سپس نوبت به متهم ردیف دوم رسید. او که متهم به شرکت در نزاع دسته‌جمعی بود، گفت: «ما سه نفر سوار سمند بودیم که داشتیم در خیابان جمالزاده می‌رفتیم، چون مشروب مصرف کرده بودیم کارهایمان دست خودمان نبود. کنار خیابان ایستادیم که ادرار کنیم، در این هنگام دوموتورسوار به ما نزدیک شدند و گفتند اینجا محل ماست و شما حق ندارید چنین کاری بکنید. ما هم عذرخواهی کردیم. راکبان موتور هم جلوتر پشت چراغ قرمز بودند که یکی از آنها به ما فحش داد. من جلورفتم و با آنها درگیر شدم و گفتم چرا فحاشی می‌کنید، آنها هم مثل ما حالت عادی نداشتند، درگیری بالا گرفت و من نمی‌دانم چه شد که یکباره پدرام با چاقو به آنها حمله کرد و آنها را زد. من متوجه نشدم ضربه‌ها چطور زده شد، فقط دیدم که هردو راکب به زمین افتادند و خون‌آلود شدند».

وقتی نوبت به متهم ردیف سوم رسید او اتهام شرکت در نزاع را رد کرد و گفت: «وقتی راکبان اعتراض کردند، ما عذرخواهی کردیم و همه چیز تمام شد. یکدفعه من متوجه شدم متهم ردیف دوم که از اقوام من است، با آنها درگیر شد. فکر می‌کنم فحاشی اتفاق افتاد که او حمله کرد. بعد هم من رفتم و دست او را گرفتم و به عقب کشیدم تا درگیری تمام شود که یکباره پدرام به سمت آنها رفت. من اصلا ندیدم که ضربه چطور وارد شد، فقط پدرام گفت او را زده است و بعد هم فرار کرد».

بعد از گفته‌های متهمان، وکلای متهم ردیف اول از موکل خود دفاع کردند و خواستار برائت او شدند. سپس متهم ردیف اول یک‌بار دیگر در جایگاه حاضر شد و ضمن ابراز پشیمانی گفت قصد قتل نداشت. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن