تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804342218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات مکاتبات وزارت اقتصاد با بانک جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جزئیات مکاتبات وزارت اقتصاد با بانک جهانی
معاون وزیر اقتصاد جزئیات مکاتبات وزارت اقتصاد با بانک جهانی در راستای اصلاحات فضای کسب و کار را تشریح کرد.


شاپور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدامات انجام شده توسط وزارت امور اقتصادی ودارایی جهت سهولت کسب و کار اظهار داشت: اقداماتی در این زمینه انجام شد و مورد تایید بانک جهانی نیز قرار گرفت.


معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: انجام مکاتبات و برگزاری جلسات با دفاتر رسمی و مکاتبه و برگزاری جلسات با شهرداری تهران مبنی بر تایید لزوم اخذ پایان کار در زمان ثبت اولیه اعیانی ( پیش از نقل وانتقال در دفتر اسناد رسمی)، انجام مکاتبات و برگزاری جلسات با معاونت اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیز با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با مراحل ثبت مالکیت در ایران و ارایه مستندات به بانک جهانی، انجام مکاتبات و برگزاری  جلسات با دفاتر اسناد رسمی و درخواست صدور تاییدیه مبنی برعدم استعلام دفاتر مذکور از ادارات و کار و امور اجتماعی در فرآیند ثبت مالکیت و ارایه مستندات مربوط به بانک جهانی از جمله اقدامات انجام شده بود.


وی ادامه داد: همچنین انجام مکاتبات و برگزاری جلسات با سازمان امور مالیاتی کشور و در خواست صدور تاییدیه مبنی بر اعتبار سه ماه گواهی مفاصا حساب مالیاتی، انجام مکاتبات و برگزاری جلسات با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان امور مالیاتی کشور و دفاتر اسناد رسمی مبنی بر اعلام درصدهای صحیح مربوط به میزان حق الثبت مالیات نقل و انتقال املاک وحق التحریر دفاتر اسناد رسمی دیگر اقدامات مربوطه است.


محمدی تصریح کرد: پیش از این نیز گواهی پرداخت مالیات زمین توسط شهرداری اخذ نمیشد، این فرآیند با راستی آزمایی انجام مکاتبات وبرگزاری جلسات با شهرداری توسط معاونت امور اقتصادی و ارایه مستندات مربوط به بانک جهانی از مراحل گزارش سهولت کسب وکار سال 2016 حذف خواهد گردید.


وی افزود: انجام مکاتبات و برگزاری جلسات باوزارت نیرو  و  دریافت و انعکاس مستندات به بانک جهانی در راستای کاهش مدت زمان مورد نیاز برای واگذاری انشعابات آب و فاضلاب از 270 روز به 60 روز توسط وزارت نیرو و کاهش مدت زمان واگذاری انشعاب برق از 77 روز به 44 روز از دیگر موارد مورد تأیید است.


محمدی ادامه داد: همچنین انجام مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد با سازمان بورس و اوراق بهادار  و با استناد به ماده 130 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 و ماده 9 دستورالعمل الزامات افشاری اطلاعات تصویب معاملات اشخاص وابسته ناشران بورسی و فرا بورسی که توسط معاونت امور اقتصادی به بانک جهانی منعکس شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حذف مرحله اخذ گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری، حذف مرحله اخذ گواهی اشتغال و مفاصای بیمه از اداره کار و امور اجتماعی و اصلاح مدت اعتبار استعلام مفاصای حساب مالیاتی مندرج در گزارش بانک جهانی از یک ماه به سه ماه مورد تأیید قرار گرفتند.


همچنین اصلاح میزان هزینه ثبت مالکیت مندرج در بند 6 گزارش بانک جهانی و کاهش جمع هزینه‌های زیرشاخص مذکور از 10.6 درصد ارزش ملک به 6.1 درصد (کاهش 4.5 درصدی)، کاهش زمان ثبت مالکیت به واسطه حذف دو مرحله اخذ گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری(30 روز) و احذ گواهی اشتغال مفاصای بیمه از اداره کار و امور اجتماعی(19 روز)، حذف مرحله اخذ گواهی پرداخت مالیات زمین توسط شهرداری در شاخص اخذ مجوز سال (در حال حاضر گواهی پرداخت مالیات زمین توسط شهرداری اخذ نمی‌شود و جزو فرآیندهای اخذ محوز ساخت و ساز نیست) و کاهش مدت زمان مورد نیاز برای واگذاری انشعابات آب و فاضلاب از 270 روز به 60 روز توسط وزارت نیرو و کاهش مدت زمان واگذاری انشعاب برق از 77 روز به 44 روز از دیگر موارد مورد تأیید است.


همچنین در پرسش بانک جهانی مبنی بر اینکه آیا سهامدار به عنوان خواهان دعوی قادر است بدنه تأییدکننده معامله (مدیرعامل یا هیأت مدیره) را به جهت زیانی که از معامله به شرکت وارد می‌شود مسئول بداند یا خیر؟ امتیاز ایران یک از 2 لحاظ شده بود که در گزارش 2016 بانک جهانی به 2 ارتقا یافت.


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت/بدهی دولت 20درصد تولید ناخالص داخلی است
تسهیلات ویژه برای تسویه بدهکاران ارزی با بانکها
مذاکرات وزیر نفت با هیئت اقتصادی کره جنوبی آغاز شد





۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن