تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به کار دو کتاب‌خانه‌ی سیار کانون در اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آغاز به کار دو کتاب‌خانه‌ی سیار کانون در اهواز
دو کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر اهواز هم‌زمان با هفته‌ی دولت کار خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان را آغاز کرد.


به گزارش«جوان» به نقل اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی شهرستان اهواز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و ارایه‌ی خدمات فرهنگی در 20 روستای منطقه‌ی محروم شهر اهواز که‌ کم‌تر به کتاب دسترسی دارند، فعالیت‌ می‌کند و کتاب‌خانه‌ی سیار شهری اهواز نیز مناطقی از این شهر - که مراکز ثابت کانون در آن وجود ندارد - را پوشش می‌دهد.
بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان در ابتدای هفته دولت پنجاه و سومین مرکز خود را روز سوم شهریور در اندیمشک افتتاح کرد و امروز با آغاز به کار این دو کتاب‌خانه‌ی سیار تعداد مراکز کانون در استان خوزستان به55 مرکز رسید.
بر همین اساس مهرداد شریف‌ مخمل‌زاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در آیین گشایش این دو کتاب‌خانه، با تاکید بر نقش کانون در تقویت خلاقیت، تفکر و اعتماد به‌نفس کودکان و نوجوانان افزود: رشد این مولفه‌ها در کودکان و نوجوانان باعث می‌شود سطح دانش بچه‌ها بالا برود و در آینده نیز جوانانی متفکر، صاحب اندیشه و امیدوار داشته باشیم.
وی یادآور شد: جذابیت برنامه‌های کانون باعث می‌شود که تمامی پیام‌های تربیتی که در قالب فعالیت‌ها فرهنگی، هنری و ادبی به بچه‌ها انتقال پیدا می‌کند، ماندگار باشد.
شریف مخمل‌زاده با یادآوری خاطرات دوران عضویت خود در مرکز شماره یک کانون اهواز گفت: یکی از مهم‌ترین تاثیر حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون ترغیب بچه‌ها به کتاب‌خوانی است.
مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به اعضا برگزیده کانون که توانسته‌اند در سالیان متوالی در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی برای استان افتخارآفرینی کنند، تأکید کرد: این افتخارات در سایه فعالیت‌های مستمر کانون برای کودکان و نوجوانان رخ‌داده است.
در ادامه این مراسم جمال درویش مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان نیز کانون را اساس کار تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت: امیدواریم این جایگاه مهم در میان مسوولان مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنند با حمایت از این مجموعه‌ی فرهنگی آن را تقویت کنند.
وی با بیان این‌که توقف در یک نقطه، باعث فرسودگی می‌شود و حرکت و سفر رشد و پویایی به دنبال دارد افزود: منظور ما از سفر تنها بُعد جغرافیایی آن نیست بلکه سفر فکری است که در آن کودکان و نوجوانان از یک نقطه فکری به نقطه دیگر می‌روند و این کار با استفاده از کتاب صورت می‌گیرد.
درویش توضیح داد: بچه‌ها با مطالعه کتاب می‌توانند با تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم و اعتقادات و باورهای دینی آشنا شوند و بر همین اساس می‌توان بچه‌هایی با هویتی قوی داشته باشیم و کانون در انجام این کار یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در پایان سخنان خود از رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری خواست برای معرفی بیشتر کانون و نقش آن در آینده بچه‌ها به این مجموعه فرهنگی کمک کنند.
در این مراسم هم‌چنین غلامرضا شنبدی مدیرکل کانون خوزستان نیز بر اهمیت فعالیت‌ کتاب‌خوانی کانون و نقش مربیان توان‌مند این نهاد فرهنگی گفت: مربیان کانون در واقع جهادگران عرصه فرهنگی کشور هستند.
شنبدی افزود: کانون استان خوزستان با راه‌اندازی دومین کتاب‌خانه سیار روستای و اولین کتابخانه سیار شهری تلاش می‌کند در حد توان خود این فعالیت‌ها را توسعه ‌دهد.
شنبدی بیان این‌که در کانون خوزستان گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون با محوریت ‌کتاب و کتاب‌خوانی و بر پایه‌ی تعالیم اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود تأکید کرد: سیاست‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان توسعه کتاب‌خانه‌های سیار روستایی است.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن