تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1852708795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه اروپایی «اوپن سورس» طی دوشب در تهران روی صحنه رفت یورن مه‌یر: فلسفی با موسیقی برخورد نمی‌کنیم/ ساموئل روهرر: بداهه‌نوازی پدیده مرموزی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گروه اروپایی «اوپن سورس» طی دوشب در تهران روی صحنه رفت
یورن مه‌یر: فلسفی با موسیقی برخورد نمی‌کنیم/ ساموئل روهرر: بداهه‌نوازی پدیده مرموزی است
یورن مه یر، کلاوس گزینگ و ساموئل روهرر نوازندگان گروه اوپن سورس پنجم و ششم شهریور ماه موسیقی مدرن و نوگرای این گروه را در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برای علاقمندان به موسیقی اجرا کردند.

خبرگزاری فارس: یورن مه‌یر: فلسفی با موسیقی برخورد نمی‌کنیم/ ساموئل روهرر: بداهه‌نوازی پدیده مرموزی است



به گزارش خبرگزاری فارس، نوازندگان گروه اوپن سورس در روزهای سوم و چهارم شهریورماه نیز مستر کلاس‌هایی را در سالن گوشه  برگزار کردند که با استقبال خوبی از سوی نوازندگان ایرانی مواجه شد. یورن مه یر نوازنده گیتار باس از کشور سوئد رونین در ارتباط با چگونگی شکل گیری و تفکر حاکم بر موسیقی این گروه اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای رقم خورد که فرصت پیدا کردم تا با دو نفر از هنرمندان ورزیده و کارآمد، گروهی را تشکیل دهیم. این حسن تصادف علاقه شخصی من بود که روزی در کنار این موزیسن‌ها برنامه اجرا کنم. ترجیح ما این است که با نگاهی فلسفی به موسیقیمان برخورد نکنیم چرا که اساسا فلسفه خاصی پشت این کار نبود. ساخت  قطعات و آهنگ‌های گروه اوپن سورس در لحظه شکل می‌گیرد و ساخته می‌شود. این اتفاق باعث شد  تا به یک رنگ‌آمیزی خاص در موسیقی دست پیدا کنیم. وی افزود: در واقع  رنگ آمیزی  متفاوتی که در خلق آثار شکل گرفت باعث شد که کارمان خاص شود. نیت ما سه نفر  از ابتدا تنها کار کردن در کنار یکدیگر بود. این آرزوی ما بود که ترکیبی تریو داشته باشیم تا در آن از سازهای که بیشتر نقش آکوردگیری در موسیقی دارند استفاده کنیم و از سازهایی همچون ویلون و یا پیانو استفاده نکنیم. برای من حفظ  این ترکیب بسیار ارزشمند بود. کلاوس گزینگ نوازنده کلارینت باس از کشور آلمان نیز در ادامه صحبت‌های یورن مه‌یر در خصوص موسیقی این گروه گفت: ما سه نفر نسبت به موسیقی هم  آشنایی داشتیم؛ البته این را هم باید بگویم که نوع روایت ما از موسیقی به گونه‌ای است که  می‌توان از ساز چهارمی هم استفاده کرد. چرا که خلاهایی در آن احساس می‌شود؛ اما ما تلاش کرده‌ایم تا این خلاها را خودمان پرکنیم چرا که اداره کردن و پیاده کردن تفکر حاکم بر موسیقی که توسط ما نواخته می‌شود، برای یک کوارتت بسیار سخت است. در مفهوم موسیقی که علاقمندان به موسیقی در این دوشب شنیدند  ملودی دائما در حال حرکت کردن است. وی ادامه داد: سازی که من می‌نوازم کلارینت باس است و همه انتظار دارند تا بخش اعظمی از ملودی‌نوازی را من انجام دهم. در حالی که گیتار بیس و درامز نیز در خلق ملودی و صدا مشارکت می‌کنند ما تلاش می‌کنیم این پیش زمینه برای مخاطب پیش نیاید که درامز و گیتار بیس نوازنده همراه هستند. ما در طول مدتی که موسیقی شکل می‌گیرد به مخاطب می‌گوییم قرار نیست شما یک موسیقی با محوریت ساز خاصی را بشنوید. گزینگ حضور در کلاس‌های آموزشی و تعامل با علاقمندان به موسیقی در ایران را بسیار لذت بخش و خوب توصیف کرد و گفت: بسیار خرسندم که در این دوره‌ها حضور پیدا کردم چرا که از اتفاقات موسیقی ایران خبر دار و با  فعالیت‌های نسل جوان ایرانی آشنا شدم. در مدت دو روز برگزاری ورک شاپ شرایطی پیش آمد که هم ما و هم نوازنده‌ها و شرکت کنندگان مسایل خوبی را فراگرفتیم. دیدگاه‌های نوازندگان ایرانی  به من چیزهای زیادی یاد داد. نکته ای که در ارتباط با شرکت کنندگان وجود داشت این بود که تمایلی در آنها  نمی‌دیدم که فن و یا تکنیکی را بخواهند یاد بگیرند. برای آنها خلق در لحظه مهم بود که این امر من را ذوق زده می‌کرد. شرکت کننده‌ها فلسفه نوازندگی را می‌خواستند به اشتراک بگذارند نه چگونگی نوازندگی را . ساموئل روهرر نوازنده درامز گروه موسیقی اوپن سورس از کشور سوئیس نیز نوع خاص نوازندگیش را مربوط به گذشته و علاقه شخصیش دانست و اظهار دشت: وقتی که به عنوان یک درامر حرفه‌ای فعالیت می‌کنم، تلاش می‌کنم تا در بخش‌هایی، در خلق ملودی مشارکت داشته باشم چرا که ساختار نوازندگی من  بر اساس تفکرات خاصی شکل گرفته است. در اقع تلاش می‌کنم تا مخاطبان موسیقی صداهای جدیدی را از درامز  بشنوند. وی در خصوص مستر کلاس‌ها و کیفیت و مباحث مطرح شده در آن نیز خاطر نشان کرد: برای من حضور در ورک‌شاپ بدون توجه به کسانی که در آن حضور یافتند دو نکته مهم داشت؛ نکته اول اینکه در طول برگزاری این  کلاس‌های آموزشی در رابطه با بداهه نوازی بحث‌های خوبی صورت گرفت. بداهه‌نوازی  پدیده مرموزی است و برای خود من به نوعی مکاشفه تلقی می‌شود. چیزی که برایم جالب بود این بود که چقدر سخت است یک موضوع رمز آلودی را بخواهی بدون فلسفه بافی و به صورت شفاف توضیح دهی.  این نوزانده تصریح کرد: دومین نکته اینکه این ورک شاپ در واقع کلاس‌های آموزشی برای من بود نه شرکت کنندگان چرا که باعث شد من مجبور شوم برای کارهایی که می‌کنم فکر کنم و علت‌هایش را کشف کنم. در واقع ورک شاپ من را وادار می‌کرد تا برای اعمالم توضیحی پیدا کنم. اتفاقی که پیش از این برایم روی نداده بود. انتهای پیام/  

94/06/08 - 11:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن