تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804832439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترين آسيب پذيري اقتصاد را مي‌توان با طرح جامع مالياتي درمان کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۳۹ق.ظ)
وزير امور اقتصادي و دارايي: بزرگ‌ترين آسيب پذيري اقتصاد را مي‌توان با طرح جامع مالياتي درمان کرد موج - طيب نيا، طرح جامع مالياتي کشور را نيز بزرگ‌ترين پروژه در دست اقدام وزارت امور اقتصادي و دارايي برشمرد و افزود: بزرگ‌ترين آسيب پذيري اقتصاد را مي‌توان با اين طرح درمان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي طيب نيا شنبه شب در برنامه تيتر امشب شبکه خبر با عنوان «بررسي عملکرد دو ساله وزارت امور اقتصادي و دارايي»، اظهار داشت: از زمان شروع به کار دولت يازدهم رشد اقتصادي 6.1- درصد بود که با صرف زمان بسيار توانستيم آن را تا پايان سال 93 به رشد سه درصدي برسانيم.
وي با اشاره به موضوع بهبود فضاي کسب و کار، گفت: در 17 شهريور 92 اولين مصوبه براي بهبود فضاي کسب و کار تنظيم شد که توانست ما را از رتبه 152 به 130 ارتقا دهد.
طيب نيا ابراز اميدواري کرد که در پايان دولت يازدهم اين رقم به رتبه 70 نزديک شود.
وي تأمين و افزايش شفافيت مالي کشور را از مهم‌ترين اولويت‌هاي برنامه راهبردي جامع بيان کرد و ادامه داد: اين برنامه طبق زمان بندي مشخص و مدون در حال رسيدگي است.
طيب نيا گفت: هشت پروژه کليدي در کنار رسيدگي به امور برنامه‌هاي مدون راهبردي جامع در حال انجام است که در ساختارهاي کليدي کشور اثرات آن را مشاهده خواهيم کرد.
وي طرح جامع نظام مالياتي کشور، هوشمندسازي خزانه، مولدسازي داراي دولت، روزآمد و متنوع سازي نظام مالي کشور، ساماندهي سهام عدالت، بهبود فضاي کسب و کار، تسهيل تجارت فرامرزي و ايجاد بستري مناسب و يکپارچه براي تبادل بين دستگاه‌هاي مربوطه کشور را هشت پروژه موازي با برنامه راهبردي جامع بيان کرد و افزود: تا اين لحظه توفيقات قابل ملاحظه اي بر روند اين پروژه‌ها به دست آمده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين به دو مصوبه هيات وزيران براي مشخص کردن تکاليف محيط کسب و کار اشاره کرد و گفت: عملکرد برخي بنگاه‌هاي اقتصادي در جهت رعايت اين مصوبات قابل تقدير بوده است.
طيب نيا با اشاره به موضوع نرخ تورم، نيز اظهار داشت: در آغاز به کار دولت تدبير و اميد روحاني، نرخ تورم بالاي 40 درصد بود که با تبيين برنامه‌هاي اتخاذ شده و در وهله اول با اجراي انضباط کاري و کاهش وابستگي دولت به درآمدهاي نفتي موفق شديم تا در زمينه پولي از رشد بي رويه نقدينگي جلوگيري کنيم.
وي افزود: در اين راستا توانستيم تورم نقطه به نقطه را هم از 15.21 درصد در اواسط سال 93 به زير 14 درصد در پايان سال 93 برسانيم.
وي با بيان اين که در کشورهاي موفق سرعت رشد تورم دو يا سه درصد است و اين رقم هيچ وقت صفر نمي‌شود، افزود: تورم يعني افزايش قيمت و نرخ تورم ميزان افزايش قيمت را نشان مي‌دهد، زماني افزايش تورم سرعت بالايي داشت که ما توانستيم سرعت تورم را کاهش دهيم.
طيب نيا در بيان عوامل مؤثر بر تورم به عواملي همچون تقاضا، رشد نقدينگي و کسري بودجه دولت اشاره کرد و گفت: ما در دو جبهه اقدامات مؤثري را آغاز کرده‌ايم و توانستيم سرعت رشد نقدينگي را که مؤثر بر نرخ تورم است کاهش دهيم.
وي همچنين در خصوص کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي، تصريح کرد: براي کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي سعي کرده‌ايم در دو حوزه (کاهش سهم درآمدهاي نفتي در بودجه کشور و برابري تراز تجاري خارجي) اقداماتي را به انجام رسانيم.
وي افزود: در حوزه اول سعي کرديم سهم درآمدهاي نفتي از بودجه کشور را از 43 درصد به 33 درصد کاهش دهيم با اين اقدام سهم درآمدهاي غير نفتي به 65 درصد افزايش يافت.
طيب نيا ادامه داد: در حوزه تراز تجاري خارجي هم صادرات غيرنفتي و واردات به برابري رسيد تا جايي که رقم اين تراز از هشت ميليارد دلار به صفر رسيد تا جايي که در چند ماهه اول امسال تراز تجاري مازاد هم داشت.
وي بهبود فضاي کسب و کار، رقابتي کردن محيط کسب و کار از طريق بورس به ميزان 80 درصد، خصوصي سازي و تأمين مالي بخش غيردولتي را از جمله اقداماتي برشمرد که در حوزه درمان بيماري دولتي بودن اقتصاد به انجام رسيده است.
طيب نيا، طرح جامع مالياتي کشور را نيز بزرگ‌ترين پروژه در دست اقدام وزارت امور اقتصادي و دارايي برشمرد و افزود: بزرگ‌ترين آسيب پذيري اقتصاد را مي‌توان با اين طرح درمان کرد.
وي با اشاره به اين که در اين طرح وضعيت مطلوب نظام مالياتي کشور طراحي شده است، ادامه داد: حدود 30 و چند پروژه اقتصادي در اين طرح تبيين شده که مي‌تواند اقتصاد ما را درمان کند.
طيب نيا به عنوان مثال به تغيير شيوه‌هاي سنتي وصول ماليات به روش‌هاي نوين اشاره کرد و افزود: در روش طراحي شده رابطه ميان مأمورين مالياتي و مؤديان مالياتي قطع خواهد شد و تمام رسيدگي هاي مالياتي منوط به تسليم اظهارنامه خواهد بود.
وي طراحي و راه اندازي سامانه اطلاعات جامع را مهم‌ترين ابزار براي جلوگيري از فرار مالياتي اعلام کرد و گفت: در حوزه سخت افزار و نرم افزار اين سامانه در سراسر کشور مراحل آزمايشي به انجام رسيد که اين آزمايش‌ها در مراحل پاياني است.
طيب نيا همچنين با بيان اين که دولت سعي دارد در روش تهاتر و فروش اوراق، بدهي‌هاي دولت را پرداخت کند، گفت: اگر قرار باشد بدهکار باشيم بايد بدهکار خوش حساب باشيم.
وزير امور اقتصادي و دارايي در پايان با بيان اين که آينده خوبي را براي بخش واقعي اقتصاد و بازار سرمايه پيش بيني مي‌کنم، خاطرنشان کرد: در حال خروج از رکود هستيم و تصميم داريم با جاري کردن نقدينگي به بازار سرمايه به مشکلات اين بخش هم رسيدگي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن