تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798409237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار و تلاش، پاسخ مسوولان به حماسه حضور مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴۶ب.ظ)
استاندار گيلان عنوان کرد: کار و تلاش، پاسخ مسوولان به حماسه حضور مردم موج - رشت-استاندار گيلان در آستانه دو سالگي دولت يازدهم در گفت وگو با خبرنگاران بيان کرد: فضاي آرامشي که از زمان روي کارآمدن دولت تدبير و اميد در استان حاکم است، موجب دستاوردهاي بزرگي شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در استان در بخش هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي؛ نشأت گرفته از فضاي آرامش و همدلي بين مديريت و مديران دستگاه ها و بخش هاي مختلف است.
* کسب هفت دوره رتبه نخست بهبود فضاي کسب و کار در گيلان
وي کسب هفت دوره پياپي رتبه نخست بهبود فضاي کسب و کار گيلان را امري بي سابقه خواند و ادامه داد: با تلاش مجموعه مديريتي استان ، اين مهم حاصل شده است.
نجفي با اشاره به نتيجه بخش بودن مذاکرات هسته اي در دولت يازدهم در سايه هدايت هاي عالمانه رهبر معظم انقلاب، درايت و انديشه هاي عالي رييس جمهوري و ديپلماسي فعال وزارت امور خارجه گفت: مردم نتايج مثبت اين فضاي جديد را در بخش هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي ، سياسي و اقتصادي خواهند ديد.
* کاهش نرخ بيکاري در گيلان حتي از ميانگين کشوري
استاندار گيلان همچنين کاهش نرخ بيکاري را در استان يکي از دستاوردهاي دولت خواند و گفت: نرخ بيکاري گيلان در فصل بهار امسال به 10 درصد رسيد که براي اولين بار، از ميانگين نرخ بيکاري در کشور که طي همين مدت، 10 و هشت دهم درصد بود، کمتر شده است.
وي با يادآوري اينکه نرخ بيکاري در گيلان در سال 91 معادل 15 و نيم درصد و در کشور 12 و دو دهم درصد بود، ادامه داد: در سال 92 ، نرخ بيکاري در گيلان به 13 و شش دهم درصد رسيد که نسبت به سال قبل از آن، حدود دو درصد کاهش داشته است.
استاندار گيلان همچنين به روند کاهش نرخ بيکاري در استان در سال 93 با وجود افزايش ميانگين کشوري اشاره و نرخ بيکاري استان در آن سال را 13 و دو دهم درصد ذکر کرد و گفت: مجموع اين آمارها، نشان مي دهد که حرکت انجام شده، بسيار مثبت بوده است.
دكتر نجفي با اشاره به کاهش نرخ بيکاري در فصل بهار امسال در استان و با مقايسه آن با بهار سال 93 افزود: نرخ بيکاري در فصل بهار سال گذشته ، 13 و شش دهم درصد بود که امسال اين آمار به 10 درصد کاهش يافته اين درحاليست که متوسط نرخ بيکاري کشور در مدت مشابه ، 10 و هشت دهم درصد بوده است.
وي همچنين گفت: اکنون از استان دوم کشور به لحاظ بيکاري به جايگاه استان هجدهم از نظر نرخ بيکاري رسيديم و اگرچه تا حدودي از نگراني هايمان کاسته شده ، اما بايد براي حفظ جايگاه و کسب رتبه برتر بيشتر تلاش کنيم.
دكتر نجفي با بيان اينکه به دنبال گيلان برتر و بهتر در زمينه اشتغال در همه فصول سال هستيم اظهار کرد: بايد با استفاده از فضاي جديدي که در کشور ايجاد شده؛ با ديپلماسي خوب، ارتباطات خارجي و نگاه درون زا و اقتصاد مقاومتي گام هايي اساسي تر براي رفع مشکل بيکاري جوانان برداريم.
وي راه اندازي کارگروه رفع موانع توليد در گيلان در يکسال و نيم گذشته را از اقدامات مثبت انجام شده براي برطرف کردن مشکلات واحدهاي توليدي عنوان و اظهار کرد: گيلان در راه اندازي اين کارگروه پيشرو بود و اکنون با الگوگيري از اين استان، به صورت مصوبه قانوني هيات وزيران به همه استان ها ابلاغ شده است.
* شتاب در تکميل پروژه هاي عمراني با سفر رييس جمهوري به گيلان
استاندار گيلان يکي ديگر از مهمترين دستاوردهاي استان طي دو سال گذشته را سفر رييس جمهوري در فروردين ماه امسال و شتاب گرفتن تعدادي از پروژه هاي مهم خواند و بيان کرد: آرامش اين سفر و استقبال بي نظير مردم، دستاوردهاي خوبي را در بخش هاي مختلف از جمله بخش هاي عمراني، آزادراه، راه آهن، کشاورزي، واحدهاي توليدي گردشگري داشت.
وي با اشاره به ورود آب دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به تالاب انزلي افزود: آلودگي رودخانه هاي زرجوب و گوهر رود در ساليان اخير مشکلاتي را براي مردم و ساکنان اين مناطق ايجاد کرده که دولت براي اين بخش نيز 50 ميليارد تومان اختصاص داده است.
نماينده عالي دولت در گيلان با بيان اينکه در بخشي از صنعت کشاورزي همچون چاي ، با استقرار دولت تدبير و اميد تحولي ايجاد شده ، گفت : با افزايش خوب و مناسب قيمت برگ سبز چاي در سال گذشته و همچنين پرداخت تسهيلات بهزراعي، شرايط براي حضور کشاورزان چايکار در باغات چاي فراهم شد به طوريکه براساس گزارشات ، حدود سه هزار هکتار به سطح زيرکشت چاي استان افزوده شده است.
دكتر نجفي همچنين به کاهش هزينه هاي کشاورزي براي مقرون به صرفه کردن آن در استان اشاره و بيان کرد: طرح تجهيز، نوسازي ، يکپارچه سازي و تسطيح اراضي از راهکارهاي کاهش هزينه هاي توليد و اقتصادي کردن کشاورزي در استان است.
وي گفت: در همين راستا، تسطيح 50 هزار هکتار از اراضي گيلان براي پنج سال در برنامه هاي دولت قرار گرفته که در سال اول، 10 هزار هکتار با اعتبار 50 ميليارد تومان و مابقي آن براي سال هاي بعد پيش بيني شده است.
استاندار گيلان تصريح کرد: در سفر رييس جمهوري بر تقويت سدها توجه ويژه اي شد و براي تسريع بر احداث سدهاي پايين دستي شفارود، پلرود و 11 سد لاستيکي نيز تاکيد شده است
نجفي تصريح کرد: براي فعال کردن آب بندان ها، لايروبي ها، انهار، در اين سفر، 11 سد لاستيکي در برنامه دولت قرار گرفته که چهار سد تا پايان سال 94 و هفت سد ديگر در سال 95 به بهره برداري مي رسد.
استاندار گيلان با اشاره به اختصاص اعتبار براي پروژه راه آهن قزوين - رشت به عنوان يکي از بحث هاي اساسي اين سفر در استان افزود: در پروژه راه آهن قزوين - رشت بيش از 90 درصد پيشرفت در زيرسازي و بيش از 30 درصد در ريل گذاري داشته ايم که در سال 91، 412 ميليارد تومان براي آن هزينه شده بود.
وي با بيان اين که دولت تدبير و اميد در سال هاي 92 و 93 ، 400 ميليارد تومان براي آن اعتبار اختصاص داد، اظهار کرد: اکنون پيشرفت خوبي در اين خصوص دارد.
دكتر نجفي اظهار کرد: اعتبار مورد نياز براي تکميل و بهره برداري راه آهن قزوين - رشت، 700 ميليارد تومان است که اختصاص اين مبلغ براي سال 94 و 95 در اين سفر تصويب شده است.
وي از ابلاغ 405 ميليارد تومان اعتبارات تخصيص يافته در سفر رييس جمهوري به استان خبر داد و گفت: از 805 ميليارد تومان اعتبار تخصيص يافته براي 29 پروژه در سفر رييس جمهوري به استان، 405 ميليارد تومان معادل 50 و سه دهم درصد اعتبار به گيلان ابلاغ شده است.
* کار و تلاش، پاسخ مسوولان به حماسه حضور مردم
استاندار گيلان به نامگذاري امسال به عنوان دولت و ملت؛ همدلي و همزباني اشاره و بيان کرد: فضاي همدلي و آرامشي که در استان در سال 93 آغاز شده بود، در سال 94 با اين شعار کامل شده است.
وي با تاکيد بر ضرورت حفظ اين فضاي همدلي در استان بيان کرد: اکنون انديشه و دغدغه تمامي گروه هاي سياسي با هر تفکر و انديشه اي، پيشرفت و توسعه استان و رفاه مردم است؛ و در شرايط کنوني پاسخ حماسه حضور مردم را بايد فقط با تلاش و کار بدهيم.
* کنترل و مهار تورم افسار گسيخته از توفيقات بزرگ دولت در بخش اقتصادي است
استاندار گيلان يکي از توفيقات بزرگ دولت تدبير و اميد در دو سال گذشته را در بخش اقتصادي دانست و گفت: کنترل و مهار تورم افسار گسيخته از مهمترين توفيقات بزرگ دولت است .
وي با بيان اينکه رييس جمهور و اعضاي هيئت دولت از ابتداي ورود به قوه مجريه يکي از اهداف اصلي خود را بهبود شرايط اقتصادي مردم اعلام کردند، اظهار کرد: کنترل و مهار تورم افسار گسيخته و کاهش تدريجي آن ، ارتقاء رتبه ملي در شاخص هاي کلان موثر در بهبود فضاي کسب و کار، مبارزه با فساد ، کاهش زمينه هاي فسادپذيري سيستم هاي دولتي، حمايت از توليد و کاهش موانع آن و کاهش درصد بيکاري تنها بخشي از توفيقات دولت يازدهم در عرصه اقتصادي به شمار مي رود.
وي بيان کرد: طي اين دو سال، همواره نرخ تورم در استان دو تا دو و نيم درصد از ميانگين کشوري کمتر بوده و در کل؛ کاهش نرخ بيکاري و بهبود رتبه گيلان بين استان هاي کشور و ارتقاء چند پله اي آن را مرهون تلاش هاي تيم اقتصادي دولت و بخش خصوصي در استان گيلان هستيم.
دكتر نجفي با اشاره به خشکسالي و تاثيرات آن بر مزارع برنج استان گفت: به گواه همه منتقدان؛ سالجاري براي زراعت برنج استان يک سال استثنايي بود؛ کمبود شديد ذخيره آب مخازن و سدهاي استان، گرماي بي سابقه هوا و عدم بارش باران در ايام گرم بهار و تابستان عملا زمينه را براي کاهش شديد توليد برنج استان فراهم کرده بود.
وي اضافه کرد: برخي از توصيه ها نيز بر مبناي کاهش سطح زيرکشت در شاليزارهاي استان بود ولي درايت و پشتکار مديران استان و فعالان اين حوزه، باعث شد اين چالش تبديل به فرصت شود و در سالجاري نه تنها از لحاظ کيفي بلکه از لحاظ کمي نيز شاهد افزايش توليد برنج خواهيم بود.
** گيلان، جزو استان هاي برتر در زمينه جذب سرمايه گذار
نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به نقش تعامل دستگاه هاي اجرايي در توسعه و پيشبرد امور گفت: گيلان در زمينه جذب سرمايه گذار جزو استان هاي برتر کشور است.
وي افزود: قرارگرفتن گيلان بين هشت استان برتر کشور در زمينه جذب سرمايه گذاري جديد در سه سال اخير گواه اين مدعاست.
دكترنجفي اضافه کرد: تشکيل کارگروه حمايت از توليد در استان که با حضور رؤساي دستگاه هاي اجرايي، بانک هاي عامل و تمامي دست اندرکاران حوزه صنعت و معدن انجام شد؛ از مهم ترين اقدامات در زمينه رسيدگي به مسايل توليدکنندگان بوده که ثمرات و دستاوردهاي مهمي براي بخش صنعت و معدن استان داشته است.
وي با اشاره به سفر اعضاي اين کارگروه به شهرستان هاي استان براي بررسي مشکلات واحدهاي توليدي اظهار کرد: خروجي اين جلسات، 530 مصوبه بوده که حداقل 27 درصد از آنها اجرايي شده و بخش ديگري نيز در حال پيگيري مي باشد.
** اهتمام ويژه بر تکميل پروژه هاي نيمه تمام عمراني در بخش هاي راه و مسکن
دكتر نجفي بهسازي و نوسازي راه هاي شرياني و آسفالت راه هاي روستايي را از ديگر اقدامات مثبت انجام شده خواند و گفت: هشت هزار و 900 کيلومتر از راه هاي استان روستايي است و تفاهم نامه اي بين راه و شهرسازي و بخش خصوصي براي آسفالت يک هزار و 200 کيلومتر از راه هاي روستايي امضا شده که هم اکنون عمليات آن در حال اجراست.
وي جبران عقب ماندگي شاخص راه هاي روستايي گيلان نسبت به شاخص کشوري از 14 درصد در دو سال گذشته به هشت درصد را از جمله ديگر اقدامات موثر انجام شده در اين بخش عنوان کرد.

* ايجاد شور و نشاط ، مهمترين دستاورد دولت در بخش هاي فرهنگي و اجتماعي
نماينده عالي دولت در گيلان بيان کرد: توسعه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي و ايجاد شور و نشاط ، مهمترين رويکرد دولت در بخش هاي فرهنگي و اجتماعي است.
وي افزود: با توجه به نوع رويکرد سياسي، فرهنگي و اجتماعي دولت يازدهم که با شعار تدبير و اميد و با رويه اعتدال گرايي بر سر کار آمد؛ سياست هاي تعريف شده نيز در راستاي توليد نشاط اجتماعي و توسعه فعاليت هاي فرهنگي در چارچوب هاي قانوني و براساس ضوابط حاکم بر اداره کشور بوده است.
دكتر نجفي اضافه کرد: آنچه که امروز پس از حدود دو سال فعاليت در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي و تبيين کارنامه دولت در سطح کلان مي توان به آن اشاره کرد؛ حرکت بر مدار توجه به مطالبات مردم و پاسخ به اين مطالبات در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي براساس چارجوب هاي تعريف شده است.
وي ادامه داد: ما نيز در گيلان تلاش کرده ايم به دور از نگاه هاي سليقه اي براساس واقعيت ها، براي توسعه برنامه هاي حقوق شهروندي، جلب مشارکت هاي مردمي با توسعه سازمان هاي مردم نهاد، ايجاد بسترهاي اجراي برنامه هاي فرهنگي - هنري و شور و نشاط در جامعه هنرمندان گام هاي موثري برداريم.
نماينده عالي دولت در گيلان با ارائه آماري در اين زمينه گفت: در حاليکه در سال 92، هفت مورد تاسيس سازمان هاي مردم نهاد داشتيم، در سال 93 تعداد تقاضا براي تاسيس سمن 16 مورد و از ابتداي امسال تا کنون ، 22 مورد تقاضا براي صدور مجوز فعاليت اينگونه سازمان ها در استان داشته ايم.
* توسعه فضاهاي فرهنگي، نتيجه رويکرد اعتدالي دولت
دكتر نجفي گفت: سال 93 اگرچه سال سختي به لحاظ اختصاص بودجه بود، اما وجود دغدغه فرهنگي موجب تخصيص بودجه به مجتمع هاي فرهنگي هنري آستارا و لاهيجان پس از 14 سال و تکميل تالار تئاتر شهر رشت شد.
وي در ارتباط با پروژه ملي تالار مرکزي رشت گفت: پروژه تالار مرکزي رشت بين 85 تا 95درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
* گردشگري، تعيين کننده ترين راهبرد در نظام برنامه ريزي دولت
استاندار با بيان وضعيت گردشگري در استان گيلان گفت: در حال حاضر يک هزار و 19 واحد اقامتي با ظرفيت بيش 18 هزار و 660 هزار تخت و شش هزار و 473 اتاق و 213 واحد پذيرايي بين راهي و سفره خانه سنتي با ظرفيت 34هزار و 297 صندلي و تعداد 53 دفتر خدمات مسافرتي در استان گيلان فعال هستند.
وي صنايع دستي را جزو لاينفک فعاليت اقتصادي مردم استان گيلان دانست که در طول تاريخ معيشت مردم به آن هم پيوند خورده چنانکه بيش از 16 هزار هنرمند صنايع دستي در گيلان در رشته هاي مختلف هنري فعال هستند.
** ارتقاء دانشگاه گيلان به جايگاه هشتم در بين دانشگاه هاي جامع کشور
نماينده عالي دولت در گيلان گفت: شروع سال 93 با خبر موافقت شوراي گسترش آموزش عالي با تأسيس رشته هاي جديد رقم خورد و پايان آن با خبر اعلام موسسه ISC مبني بر ارتقاء دانشگاه گيلان به جايگاه هشتم در بين دانشگاه هاي جامع کشور بر اساس ارزيابي جامع همراه بود.
وي خاطر نشان کرد: در حوزه آموزشي سه هزار و 650 نفر از دانش آموختگان در مقطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري در سال 93 از اين دانشگاه فارغ التحصيل شدند.
دكتر نجفي با بيان اينکه سه هزار و 709 دانشجوي جديد وارد دانشگاه شد، يادآور شد: 40 نفر از آنان دانشجوي خارجي هستند و بدين ترتيب در سال 93 تعداد دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشگاه نزديک به 40 درصد کل دانشجويان رسيد.
** تمرکز برنامه هاي سوادآموزي در گيلان با نگاه حرفه اي به موضوع آموزش بزرگسالان
وي گفت: برنامه هاي سوادآموزي با نگاه حرفه اي به موضوع آموزش بزرگسالان و با نگاه نو به چالش هاي موجود ، راه هاي جديدي را براي بهبود خدمات آموزشي و سوادآموزي ايجاد کند.
استاندار افزود: به منظور ريشه کني بيسوادي در طرح با سوادکردن اولياي بيسواد دانش آموزان، تعداد 15 هزار و 871 نفر شناسايي و دو هزار و 732 نفر با تلاش مديران مدارس آموزش و پرورش جذب برنامه هاي سوادآموزي شده اند و همچنين در شناسايي يک هزار و 43 نفر از افراد بيسواد 10 تا 20 ساله موفقيت خوبي داشتيم.
* ورزش گيلان رشد خوبي در اين دولت داشته است
وي تصريح كرد: ورزش گيلان نيز رشد خوبي در زمينه هاي مختلف از جمله کسب مدال، توسعه زيرساخت هاي ورزشي و تعداد ورزشکاران سازمان يافته داشته است.
نجفي به افزايش سرانه فضاي ورزشي در گيلان اشاره و خاطرنشان کرد: قبل از روي کار آمدن دولت تدبير و اميد ، سرانه ورزشي در گيلان کمتر از 60 سانتي متر بود که اين رقم هم اينک به 68 سانتي متر افزايش يافته و نگاه ما به افزايش سرانه فضاي ورزش تا حدود يک متر است .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن