تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798426435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه اقتصادی و مادی یک مجری تلویزیونی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاه اقتصادی و مادی یک مجری تلویزیونی
سرمایه‌ اجتماعی مفهوم جدید اقتصادی است که قابلیت قدرت‌آفرینی و ثروت‌سازی را دارد.


محمد سلوکی مجری برنامه «مثبت و منفی پنج» در خصوص ویژگی‌های این برنامه و نحوه اجرای خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اجرا در برنامه «مثبت و منفی پنج» با برنامه‌های قبلی که اجرا کردم تفاوت‌های خاص خود را دارا است. سعی کرده‌ایم در این برنامه از منظر فرهنگی و اجتماعی وارد مباحث اقتصادی شویم. به جهت اینکه متخصصان بر پایه و مبانی علمی و ریاضی مثبتی بر دانش اجتماعی به این مقوله می‌پردازند. البته در برخی کشورها و نظریه‌های اقتصادی که یک مقدار ریز‌تر شوند حتماً می‌توان به هنر هم نزدیک شد. بنابراین از این طریق امکان ورود موضوعات اجتماعی به مباحث اقتصادی و برعکس وجود خواهد داشت.


وی بیان کرد: قصد ما در طراحی این برنامه داشتن نگاه ویژه به استانها و شناخت فرصت‌ها و پتانسیل‌های آنها بوده است. به همین دلیل با توجه به اینکه رشته تحصیلی من مدیریت بوده و یکسری پیش زمینه از قبل داشته‌ام اگر می‌خواهم هدفمند وارد این برنامه و مباحث آن شوم باید در طول هفته سایت‌های مختلف را چک کرده، کتاب‌های مختلف را مطالعه و حتی از دوستانم سؤال‌های گوناگون را بپرسم. در واقع اطلاعات بدست‌ آمده به طور مطلق مربوط به یک استان نیست بلکه جز موضوعات کلی و عمومی است.


سلوکی تصریح کرد:  در علم اقتصاد به دنبال یک مفهوم جدید هستم بنام سرمایه‌ اجتماعی امروزه علم اقتصاد فقط مختص به فعالیت‌های کارخانه‌ها، استخراج نفت، صنعت، معدن و... نیست، بلکه هوش، خلاقیت،‌ ذکاوت و حتی اعتماد می‌تواند قدرت و ثروت‌ساز شود.


وی افزود:  اما متأسفانه ما یک دیدگاه سنتی در اقتصاد داریم. ذهنیت ما بلافاصله بعد از شنیدن کلمه اقتصاد به سمت معدن، صنعت،‌ بورس، دلار و... می‌رود، اما در دنیا این چنین نیست. در حال حاضر شرکت‌های اقتصادی که در رأس دنیا قرار دارند هیچ کدام تولید‌کننده مواد اولیه مانند فولاد نیستند و به شکل دیگری به این مقوله می‌نگرند. اگر می‌خواهیم پیشرفت‌های مثبتی در زمان داشته و از پله‌های رشد و توسعه اقتصادی بال برویم باید دیدگاه اقتصادی خود را تغییر دهیم.


مجری برنامه «سین مثل سریال» عنوان کرد:  هر تغییری با تقابل رو‌به‌رو می‌شود. تغییر یکسری باورها و ورود‌ها به فرهنگ اقتصادی نوین خیلی ساده نیست. همیشه عادت کرده‌ایم یک دولتی وجود داشته باشد و با پولی که در اختیار ما قرار می‌دهد، بدون دریافت مالیات به تمام خواسته‌هایمان برسیم. در صورتی که امروز این طور نیست. متأسفانه در طول این سال‌ها از طریق رسانه‌های مختلف نگاهی تخریب‌گرایانه داشته‌ایم. در کل با فرصت‌های بی‌نظیری که در کشور ما وجود دارد، این رویه ماست که باید تغییر کند.


وی ادامه داد: در بسیاری استان‌های کشور با خلاقیت و همت نه زیاد و حتی خیلی معمولی می‌توان به ثروت‌های چشمگیری دست پیدا کرد. باید توجه داشت که رفتارها، نگاه‌ها و بینش‌ ما نسبت به موضوع‌های اقتصادی عقب افتاده، سنتی و متعصبانه است و همین امر باعث شده تا از بسیاری ظرفیت‌ها استفاده نکنیم. در واقع ما از تحریم‌های شخصی خودمان بسیار ضربه خورده‌ایم.


محمد سلوکی عنوان کرد: ما باید بتوانیم روحیه گروه‌هایی را که در حال تلاش هستند را تقویت کنیم، زیرا امکانات موجود هستند. ممکن است فعالیت و حضور چند بنگاه کوچک مثبتی بر هوش افراد بوده و از این طریق هم خدمات ویژه‌ای را ارائه کنند. به همین خاطر اگر به جای پخش اخبار نا‌امید‌کننده با یک حرکت جهشی، روحیه یأس و نا‌امیدی را از مردم دور کنیم تا به آنها کمک کرده و در مقابل آنها نیز به ما اعتماد کنند، با یک قدرت اجتماعی مشکلات برطرف می‌شوند.


وی در خصوص اجرای تخصصی در برنامه‌های سیما گفت: به شدت به اجرای اختصاصی معتقدم. فکر می‌کنم در فضای رسانه‌ای با کمبود نیروی متخصص رو به رو هستیم. من به عنوان مجری مجورم در کارهای هنری، اقتصادی و... به دوستانم کمک کنم پس بهتر است اجراهای تلویزیونی به سمت تخصصی شدن پیش بروند. در حال حاضر ساختار برنامه‌های تلویزیونی و نحوه انتقال مطالب عوض شده است. بنابراین مجری باید سردبیر شده و ارتباط درستی با مخاطب برقرار کند.


سلوکی درمورد تأثیر‌گذاری جلوه‌های بصری یک برنامه‌ تلویزیونی بیان کرد: این موارد به شدت تأثیر‌گذارند. ما در برنامه «مثبت و منفی پنج» تلاش کردیم که اقتصاد را به یک مفهوم سخت تبدیل نکنیم. مخاطب ما بیشتر مردم هستند تا مسئولین. به همین دلیل در تلاشیم مواردی را در برنامه ارائه دهیم که برای مردم قابل فهم باشد. اما لازم به ذکر است که من هنوز راضی نیستم. ما در برنامه شعاری داریم با عنوان «اقتصاد را جور دیگر باید دید» به همین خاطر سعی کرده‌ایم موضوعات اقتصادی را به شکلی روان‌تر و مفهومی‌تر بیان کنیم.


وی تصریح کرد: سعی کرده‌ام در طراحی بخش‌ها و آیتم‌های برنامه  ایده بدهم و پیاده‌سازی این ایده‌ها با دوستان است. تلاش کردیم شکل و فرم نمودار‌ها را تغییر داده و مهمان‌های برنامه در قسمتی از دکور حضور یابند که بتوان ساده‌تر با آنها صحبت کرد. و در بخش حضور مهمان‌ها از آدم‌هایی دعوت کرده‌ایم که به جای اینکه انسان‌های اقتصادی باشند تأثیر مؤثری روی اقتصاد داشته‌اند.


مجری برنامه «خوشا شیراز» بیان کرد: به یک اصل یکپارچه طراحی و پیاده‌سازی معتقدم. ما هم اکنون بر اساس شناخت یک گروه، قدم بر می‌داریم. هر کسی دارای ایده‌های مخصوص به خود است، بنابراین اگر گروهی از هم جدا شوند، نگرش‌ها دچار تکرار خواهند شد. پس خوب است گروه‌های برنامه‌ساز را تقویت کرده و به جای تقویت مجری و تهیه‌کننده به سمت کارهای گروهی و تخصصی‌تر برویم. در این صورت گروه‌های برنامه‌سازی با شناخت بیشتر مخاطب در هر کار خود خلاقیت بیشتری را بروز می‌دهند.


سلوکی در خصوص همکاری با رحیمی تهیه‌کننده برنامه گفت: همکاری با آقای رحیمی تجربه خوبی بوده است. وی تجربه فعالیت در کارهای اقتصادی را دارد. ما به همراه یکدیگر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و موفقیت برنامه هنگامی مشخص می‌شود که از جانب مردم باز‌خوردهای مناسبی را دریافت کنیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا پایان سال برنامه ادامه خواهد داشت تصمیم داریم تا در ادامه برنامه تغییراتی را نیز اعمال نماییم. این تغییرات در آیتم‌ها، رویکرد‌ها و فرم‌ها خواهد بود که به اشکال متفاوت ارائه شوند. زیرا معتقدم نباید بیننده را به تماشای فرم و شکل یکنواخت عادت دهیم بلکه بهتر است چندین بار تحول در بخش‌های مختلف را داشته باشیم.




انتهای پیام/







اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

احسان علیخانی: بدون همکارانم به کربلا نمی‌روم
«دست به نقد» از نیمه گذشت
از اجرای «عقیق» تا حضور در «ایرانشهر»
از روزآمد تا ایرانشهر، توقف ممنوع!
بازگشت محمد سلوکی با «مثبت و منفی پنج»
"ماه عسل " یک سرمایه و ثروت اجتماعی است / دکور پارسال را بیشتر دوست داشتم
«زیر سایه شما» با اجرای محمد سلوکی روی آنتن می‌رود
بازگشت قدیمی‌های تلویزیون در نوروز 94 به قاب جادویی





۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن