تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813612320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا وضع کتابخوانی با این تفاهم بهتر خواهد شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
کتابخوانی آیا وضع کتابخوانی با این تفاهم بهتر خواهد شد؟

آموزش و پرورش و کانون تفاهم‌نامه امضا کردند؛
آیا وضع کتابخوانی با این تفاهم بهتر خواهد شد؟
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به منظور افزایش سطح پوشش فعالیت‌های کانون چون ترویج کتابخوانی در مدارس تفاهم‌نامه امضا کردند.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند تا براساس آن دامنه‌ پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدارس گسترش یابد.

این تفاهم‌نامه صبح روز چهارم شهریور 1394 در شش ماده و دو بند به امضای حمیدرضا کفاش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون رسید تا از این پس دامنه‌ فعالیت‌ها و گستره‌ توزیع محصولات فرهنگی کانون به مدارس کشور گسترده‌تر شود.

در این میان و درحالی که کانون امسال پای در پنجاهمین سال فعالیت خود گذاشته است مجموعه‌ای از تجربه‌ها، امکانات و تولیدات فرهنگی‌هنری آن می‌تواند دانش آموزان ایرانی را در معرض این موقعیت‌های ممتاز و خلاقیت‌پرور قرار داده و امکان بروز استعدادهای ادبی و هنری آنان را فراهم سازد از سوی دیگر فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در بین کودکان و نوجوانان رواج دهد.

در همین حال پاسخ‌گویی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و به دنبال آن پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر گسترش دامنه‌ فعالیت‌ها و ورود محصولات کانون به مدارس از جمله دلایلی است که دو مجموعه فرهنگی کشور را پای امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای نشانده است.

بر همین اساس موضوع این تفاهم‌نامه ترسیم چارچوب و تنظیم شیوه‌‌ها و زمینه‌های مشترک در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، کتاب ‌و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، به ویژه با تسهیل دسترسی کودکان و نوجوانان و مربیان و خانواده‌ها به کتاب‌ها و محصولات فرهنگی کانون و فراهم کردن امکان عرضه این محصولات در مدارس داخل و مدارس ایرانی خارج از کشور تعریف شده است.

برای دسترسی به اهداف این تفاهم‌نامه 3 ساله، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش متعهد شده، به منظور اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی، عرضه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی کانون در مدارس و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی دراستان‌های کشور با حمایت معاونت‌های فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان‌ها از توانایی‌های کانون بهره‌مند شود.

همکاری در برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های نویسندگی، نقد و... با حضور نویسندگان یا کارشناسان و مربیان کانون و همچنین تشکیل نشست‌های گفت‌وگوی نویسندگان در مدارس، مشارکت و همکاری در انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهش‌های مشترک فرهنگی، به ویژه در حوزه کتاب‌خوانی کودکان ونوجوانان و الگوها و شیوه‌های مصرف و میزان و چگونگی دسترسی و بهره‌مندی آنان از کالاهای فرهنگی، خرید کتاب‌ها و محصولات فرهنگی تولیدی کانون برای تجهیز و تقویت کتابخانه‌های مدارس و حمایت و همکاری برای حضور دانش آموزان در مراکز کانون و بهره‌مندی از امکانات و برنامه‌های فرهنگی، به ویژه نمایش فیلم و تئاتر از دیگر تعهدات معاونت پرورشی در این تفاهم‌نامه است.

در سوی دیگر پشتیبانی از طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت پرورشی، به ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه با تکیه بر تجربه، مهارت، قابلیت‌ها و توانایی‌های کارشناسان و مربیان کانون، به کارگیری توان و امکانات نمایندگی‌های عرضه محصولات کانون در استان‌ها، به منظور همکاری در ارایه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی کانون در مدارس و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در سراسر کشور از جمله تعهدات کانون در این تفاهم‌نامه است.

همچنین کانون با امضای این تفاهم‌نامه متعهد شده است که از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های نویسندگی، نقد و... در مدارس با حضور نویسندگان یا کارشناسان و مربیان و استفاده از توان و ارتباطات کانون برای برگزاری جلسه‌های دیدار و گفت‌و‌گوی دانش‌آموزان با نویسندگان پشتیبانی کند.

مشارکت و همکاری با معاونت در تامین منابع و انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهش‌های مشترک فرهنگی، به‌ویژه در حوزه کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان و الگوها و شیوه‌های مصرف و میزان و چگونگی دسترسی و بهره‌مندی آنان از کالاهای فرهنگی، تهیه و تنظیم فهرست کتاب‌ها و محصولات فرهنگی مناسب دوره‌های گوناگون سنی و کمک به تسهیل کار تجهیز و تامین نیازهای کتاب‌خانه‌های مدارس و فراهم آوردن امکان حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون و استفاده آنان از امکانات، محصولات، کارگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی، به ویژه نمایش فیلم و تئاتر ویژه کودک و نوجوان یا خانواده بخش دیگری از تعهدات کانون را شامل می‌شود.

در نشست مشترک امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونان دو طرف نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد کارگروهی مشترک برای پیگیری اجرای این تفاهم‌نامه تشکیل شود.

در همین جلسه مقرر شد مهدی علی اکبرزاده مدیر کل فرهنگی هنری معاونت پرورشی و فریدون واحدی معاون توسعه و منابع انسانی کانون به نمایندگی از دو طرف مسوولیت تشکیل کارگروه و پیگیری این تفاهم‌نامه را بر عهده بگیرند./فارس  



۰۵/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن