تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803292621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه همکاري ميراث فرهنگي و آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۲۱ب.ظ)
تفاهم نامه همکاري ميراث فرهنگي و آموزش و پرورش موج - در جلسه اي که با حضور معاونين و مديران کل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، راهکارهاي عملياتي و اجرايي بندهاي تفاهم نامه همکاري دو دستگاه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج،در اين جلسه سميع الله حسيني مکارم معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به منافع و اثرات مثبت امضاي تفاهم‌نامه بين دستگاه‌ها و مجموعه‌هاي مختلف، گفت: بيش از امضاي تفاهم نامه‌ها، پيگيري و اجراي مفاد آن‌ها مهم و ضروري است.
وي ادامه داد: صاحب‌نظران و کارشناسان هر دو حوزه بايد در جلسات مشترکي حضور داشته باشند و در رابطه با استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها به وحدت نظر برسند.
معاون توسعه مديريت با بيان اينکه ظرفيت مباحث فرهنگي گستردگي بسياري دارد، يادآور شد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و وزارت آموزش و پرورش زمينه‌هاي بسيار زيادي براي همکاري و مشارکت دارند.
در ادامه اين جلسه حميد رضا کفاش معاون فرهنگي و پرورشي وزير آموزش و پرورش اهميت و ضرورت برنامه‌هاي پرورشي نسبت به برنامه‌هاي درسي بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد، يادآور شد: حضور ميراث فرهنگي در متون و کتب درسي کار سختي نيست و اقداماتي هم در اين زمينه آغاز شده است، اما آنچه بايد بيش از برنامه درسي و متون مورد توجه قرار گيرد، برنامه ريزي براي امور پرورشي دانش آموزان است.
کفاش افزود: در حال حاضر کارکرد اوقات فراغت از اوقات درسي بيشتر است و ما بايد امور پرورشي را رصد کنيم که چه اتفاقاتي در اين حوزه مي‌افتر و مباني تربيتي چگونه تدوين مي‌شود، نوع نگاه به حوزه پرورشي بايد تغيير کند.
وي تصريح کرد: امروز ما 2 هزار مکان پرورشي در کشور داريم که تأثير اين اماکن از مدارس بيشتر است، اين امکان وجود دارد که از اين فضاهاي پرورشي براي مشارکت و آشنايي دانش آموزان با ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استفاده شود.
معاون فرهنگي و پرورشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طراحي سند آموزشي در سند تحول بنيادين هم بر اين اصل استوار است که نوع نگاه با مسائل پرورشي از شکل حاشيه اي خارج شود، ما اين آمادگي را داريم که 2 هزار مرکز پرورشي وزارت آموزش و پرورش را به پايگاه‌هاي مشترک با سازمان ميراث فرهنگي تبديل کنيم.
احمد محيط طباطبايي مشاور رييس پژوهشگاه ميراث‌فرهنگي در ادامه اين جلسه با ابراز خرسندي از امضا و اجراي تفاهم نامه سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش گفت: آنچه براي سازمان ميراث فرهنگي اهميت دارد اين است که وقتي دانش آموزي فارغ التحصيل مي‌شود هويت ايراني خود را داشته باشد.
وي تصريح کرد: همه کتاب‌ها بايد از منظر ميراث فرهنگي ديده شود و در اين حوزه ما به بازنگري متون نيازمنديم.
مشاور رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي ادامه داد: هرچند برنامه درسي از کتاب درسي مهم تر است، زماني که حضور سازمان ميراث فرهنگي در برنامه درسي دانش آموزان گنجانده شود، بازديد از موزه‌ها، بناهاي تاريخي و کارگاه‌هاي صنايع دستي به امري لازم و ضروري تبديل مي‌شود.
محيط طباطبايي با تاکيد بر اينکه نبايد به ميراث فرهنگي نگاه تزئيني داشته باشيم، تاکيد کرد: حفاظت از ميراث فرهنگي وظيفه آموزش و پرورش و تمامي دستگاه‌هاي کشور است.
وي اضافه کرد: گردشگري يک استراتژي است که هدف اول آن ايجاد وفاق ملي و شناخت است و هدف از وفاق را مي‌توان به عنوان همزيستي با کشورهاي ديگر معنا کرد.
همچنين داود روستايي قائم مقام سازمان دانش آموزي در اين نشست با اشاره به اينکه، ميراث فرهنگي بايد ديده و حفاظت شود، گفت: براي اجراي مفاد تفاهم نامه همکاري بين اين دو مجموعه تربيت نيروي متخصص و کارشناس به حد کافي بايد در اولويت قرار گيرد.
وي با اعلام اين خبر که امسال 457 هزار دانش آموز در طرح گردشگري دانش آموزي شرکت داشته‌اند، اضافه کرد: اگر مي‌خواهيم کارها درست انجام شود بايد تشکل سازي کنيم و مردم و دانش آموزان را محور قرار دهيم.
محمدرضا کارگر مديرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاريخي، وزارت آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي را دو دستگاه تاثيرگذار در کشور دانست و افزود: همکاري اين دو دستگاه تاکنون جنبه عملي نداشته و ما اميدواريم در دولت تدبير و اميد شاهد مشارکت و همکاري گسترده سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش باشيم.
وي ادامه داد: اگر هر چيزي از نگاه ميراث مورد توجه قرار نگيرد، نمي‌تواند رسالت خود را به انجام برساند، در برنامه ششم توسعه هم اگر رويکرد ميراث فرهنگي به داشته‌ها و ظرفيت‌ها نداشته باشيم نمي‌توانيم برنامه تاثيرگذاري داشته باشيم.
کارگر با اشاره به اينکه سازمان ميراث فرهنگي آمادگي در اختيار گذاشتن ظرفيت‌ها و کارشناسان به آموزش و پرورش را دارد، يادآور شد: بايد يک فرصت و ظرفيت جديد در آموزش و پرورش براي معرفي ميراث فرهنگي ايجاد شود.
در ادامه اين جلسه، مهدي علي اکبرزاده مدير کل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش از آمادگي اين دستگاه براي مشارکت جدي با سازمان ميراث فرهنگي خبر داد و گفت: نوع و چگونگي مشارکت دو دستگاه بايد تعريف شود تا امکان تنظيم برنامه براي اجراي آن فراهم شود.
وي ادامه داد: اصلي‌ترين فعاليت ما براي اينکه هويت ملي را در دانش آموزان ثابت کنيم، برگزاري تورهاي گردشگري به اماکن تاريخي و فرهنگي است.
مديرکل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش يادآور شد: تهيه، توليد و چاپ محتوا در رابطه با اماکن تاريخي و باستاني موضوع مهمي است که بايد مورد توجه قرار گيرد، دانش آموز بايد بداند کجا مي‌رود تا بهره لازم را از سفر خود ببرد.
علي اکبرزاده اضافه کرد: ما 14 ميليون دانش آموز داريم که با احتساب سه نفر در هر خانواده اين رقم بيشتر هم مي‌شود چراکه دانش آموزان خانواده‌هاي خود را هم در مباحث درگير مي‌کنند، اين مي‌تواند جامعه هدف و مخاطب ما قرار گيرد تا برنامه ريزي لازم را براي آن‌ها در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انجام دهيم.
حميد ضيايي پرور رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين نشست با بيان اينکه، نسل جوان امروز بيشترين کاربران فضاي مجازي هستند، گفت: سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش مي‌توانند در توليد انيميشن‌هايي در رابطه با هويت تاريخي و فرهنگي مشارکت داشته باشند.
وي تصريح کرد: همکاري براي ساخت اولين بازي يارانه‌اي ميراث فرهنگي به عنوان يکي از زمينه‌هاي همکاري مي‌تواند مطرح شود، به طور مثال محوطه باستاني شهر سوخته اين قابليت را دارد که در ساخت و توليد بازي مجازي مورد استفاده قرار گيرد.
ضيايي پرور ادامه داد: راه اندازي اولين سامانه تور مجازي، معرفي موزه‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي هم از ديگر موضوعاتي است که سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش مي‌توانند در اين زمينه همکاري داشته باشند.
همچنين همکاري در زمينه ساخت اولين سري انيميشن ميراث فرهنگي سومين پيشنهاد رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي بود که مقرر شد اين سه پيشنهاد در صورت‌جلسه جلسه بعدي مورد بررسي قرار گيرد.
عبدالمجيد شريف‌زاده مديرکل توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي هم با اشاره به اينکه همه شئون زندگي ما ميراث فرهنگي است، گفت: موضوع اصلي اين است که کارشناسان سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش بايد در نشست‌هاي متعدد به تفاهم برسند.
وي يادآور شد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي مربيان مدارس يکي از مواردي است که در اجرايي شدن تفاهم نامه تأثر بسزايي خواهد داشت.
در ادامه محسن رنجبر مديرکل مطالعات و آموزش معاونت گردشگري گفت: در بخش‌هاي مختلف تفاهم نامه سازمان ميراث فرهنگي و وزارت آموزش و پرورش بندهاي مهم و قابل اجرا وجود دارد.
وي با اشاره به اماکن اقامتي وزارت آموزش و پرورش که در ايام پيک سفر ميزبان گردشگران است، گفت: معاونت گردشگري اين آمادگي را دارد که دوره‌هاي ويژه اي را براي مديران اماکن اقامتي آموزش و پرورش برگزار کند.
رنجبر همچنين از آمادگي معاونت گردشگري براي آموزش راهنمايان اردوهاي دانش آموزي خبر داد و گفت: دوم تا پنجم مهرماه همزمان با روز گردشگري، جشنواره مشارکت گردشگري توسط اين معاونت برگزار مي‌شود که کانون‌هاي آموزش و پرورش مي‌توانند در اين جشنواره مشارکت داشته باشند.
در پايان اين جلسه با تأييد اعضاي حاضر در جلسه، کارگروه اجرايي تفاهم نامه همکاري وزارت آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تشکيل شد.
اين کارگروه متشکل از احمد محيط طباطبايي مشاور رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، محسن رنجبر مديرکل مطالعات و آموزش معاونت گردشگري و عبدالمجيد شريف زاده مديرکل توسعه و ترويج معاونت صنايع دستي به نمايندگي از سازمان ميراث فرهنگي و داود روستايي قائم مقام سازمان دانش آموزي و مهدي علي اکبرزاده مدير کل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش به نمايندگي از وزارت آموزش و پرورش تشکيل شد.
گفتني است کارگروه اجرايي تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش بحث و بررسي و چگونگي عملياتي کردن بند "ب" اين سند تفاهم را که موارد پرورشي و فرهنگي در آن مطرح شده است را مورد بررسي قرار خواهد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن