تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همسر مرحوم آیت الله احمدی میانجی درگذشت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: همسر مرحوم آیت الله احمدی میانجی درگذشت
کد خبر: ۵۲۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 26 August 2015


"حاجیه خانم بانو شکر زاده، همسر مرحوم آیت الله احمدی میانجی ( استاد اخلاق حوزه علمیه قم) و مادر شهید جعفر احمدی میانجی درگذشت"

ایشان در سن 83 سالگی در بیمارستان دولتی شهید مدرس تهران دار فانی را وداع گفتند. ساده زیستی، خوش خلقی، اخلاق اسلامی، بی توجهی به زخارف دنیوی و دستگیری و سرکشی به نیازمندان از صفات بارز اخلاقی ایشان بود. مراسم تشییع جنازه این مادر شهید امروز سه شنبه 3 شهریورماه از مسجد امام قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و سپس به گلزار شهدا جهت خاکسپاری در کنار مقبره والدین شهدا برگزار میگردد.

همچنین مراسم هفتمین روز درگذشت این بانوی مکرمه روز یکشنبه 8 شهریور از ساعت 18 در محل حسینیه میانه ایها واقع در تهران، جنب میدان حر برگزار میگردد.

لازم بذکر است آیت الله علی احمدی میانجی (۱۳۰۶-۱۳۷۹ش) از علمای معاصر ایران است. وی در حوزه‌های میانه، تبریز و قم تحصیل و تدریس کرده است. در حوزه علمیه قم او را به عنوان استاد اخلاق می‌شناختند. او کتاب‌های مکاتیب الرسول و مکاتیب الائمه را درباره مکتوبات پیامبر(ص) و ائمه نگاشته است. همچنین وی بنا به اقتضای زمان و پیروزی انقلاب اسلامی ایران کتاب‌های مالکیت خصوصی در اسلام و لزوم وزارت اطلاعات در حکومت اسلامی را نوشته است.

وی در قم در مدرسه دارالشفاء ساکن شد و سطوح عالی را نزد سید حسین قاضی و علامه طباطبایی (صاحب تفسیر المیزان)، فرا گرفت. وی همچنین نزد میرزا احمد کافی الملک، بروجردی، گلپایگانی محقق داماد نیز شاگردی کرد.

او در کنار تحصیل، با همکاری و همفکری سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، سید مهدی روحانی و سید ابوالفضل میرمحمدی اقدام به برگزاری بحث تفسیر هفتگی کردند و پس از ایشان نیز آیات دیگری مثل: آقا موسی زنجانی، احمد آذری قمی، احمد پایانی، موسوی زنجانی و... به جمع آنان پیوستند. این محفل علمی، به طور مرتب در هر هفته برگزار می‌شد. اعضای جلسه هر کدام به تفاسیر مختلف مراجعه می‌کردند و پیرامون آیات مباحثی را مطرح می‌نمودند.این محفل تفسیری نزدیک به نیم قرن به فعالیت خود ادامه داد. از آیت اللّه احمدی، یادداشت‌هایی از این جلسات به جای مانده است.
وی از همان دوران طلبگی ضمن تحصیل، به تدریس نیز اهتمام داشت و درس‌های پیشین را به طلاب و فضلای پایین‌تر از خود می‌آموخت. آیت اللّه احمدی میانجی در حوزه علمیه قم جزو اساتید شناخته شده در سطوح عالی به شمار می‌رفت. به فقه و بخصوص به کتاب مکاسب شیخ انصاری علاقه خاصی داشت و هر سال آن را برای عده‌ای تدریس می‌نمود. او در امر آموزش طلاب، با شهید آیت اللّه قدّوسی در مدرسه حقّانی همکاری داشت.علاوه، درس اخلاق ایشان نیز در سطح حوزه علاقمندان زیادی داشت.

وی از آغاز مبارزات سیاسی روحانیون علیه رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۱، با مشورت علما، به میانه رفت و آمد داشت و پیام‌های ایشان را به مردم می‌رساند.احمدی میانجی در عید نوروز و خرداد سال ۱۳۴۲، که به فرمان امام خمینی، در سرتاسر کشور عزای عموی اعلام شد و روحانیت مأموریت یافت، وارد شهرستان میانه شد و با ایجاد همانگی بین روحانیت آنجا، در مجالس و محافل متعدد به سخنرانی پرداخت.پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مسئولیت‌های مختلفی به کار پرداخت؛ چنان که امام خمینی (ره) طی سه حکم جداگانه در تاریخ‌های: ۱۹ فروردین، ۷ تیر و ۷ شهریور ۱۳۵۸ وی را به عنوان قاضی شرع، مسؤول رسیدگی به امور دادگاه‌ها و ساماندهی اوضاع جاری مناطق و برای رفع مشکلات و ایجاد وحدت میان اقشار مختلف به ترتیب در شهرهای: «ملایر و حومه»، «میانه و شهرهای اطراف» و «مشکین شهر و حومه» منصوب کردند.

 علاوه بر آن، وی طی حکم‌های متعدد از سوی «دفتر عملیاتی حضرت امام خمینی (ره)» مستقر در قم، «دفتر جامعه مدرسین» و «دادسرای انقلاب کل کشور» به عنوان سرپرست هیأت‌های منتخب، جهت رسیدگی به وضع دادسراها و دادگاه‌های انقلاب و سایر امور جاری به استان‌های: خوزستان، لرستان و آذربایجان غربی عازم شد و به نحو مقتضی انجام وظیفه نمود.آیت اللّه احمدی میانجی در رخدادهای مهم کشور از جمله: انتخابات خبرگان قانون اساسی، غائله حزب جمهوری خلق مسلمان، ماجراهای بنی صدر و منافقین،به دفاع از انقلاب پرداخت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن