تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805699899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقويت صادرات صنايع دستي جزو سياست‌هاي دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۳ب.ظ)
تقويت صادرات صنايع دستي جزو سياست‌هاي دولت است موج-ترويج و تقويت صادرات صنايع دستي و صيانت از ميراث فرهنگي از ديگر تاکيدات و ابلاغ مقام معظم رهبري به سازمان ميراث فرهنگي است که جزو سياست دولت در تدوين برنامه ششم قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسداله درويش اميري، معاون امور مجلس، استان‌ها و حقوقي سازمان،صبح امروز 2 شهريور در مراسم معارفه مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان اظهارکرد: کارنامه و عملکرد دولت در 36 سال نظام جمهوري اسلامي علي رغم همه مشکلات و دل خوري‌هايي که در جامعه وجود دارد، کارنامه درخشاني بوده است.
وي با بيان اين که دولت يازدهم در سخت‌ترين شرايط و بدترين وضعيت روي کار آمد، افزود: در دوران دفاع مقدس علي رغم همه سختي‌ها و مضيقه‌ها، انسجام داخلي در کشور بسيار خوب بود و مردم به خوبي همراه دولت بودند.
درويش اميري با بيان اينکه در دولت هفتم فروش نفت با قيمت 8 دلار را تجربه کرديم، اما توزيع 50 درصد اعتبار براي عمران و آباداني کشور بود که به معني اميد و اشتغال در جامعه بود، بيان کرد: در سال 92 که فروش نفت 140 دلار بود، آقاي روحاني با وضعيتي کشور را تحويل گرفت که نظام برنامه ريزي منحل و طرح‌ها بدون کارشناسي و برنامه ريزي تصميم گيري شده بود و هزينه‌هاي جاري و يارانه اي که بر ملت تحميل شده، حدود 92 درصد از کل بودجه بود.
معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور اظهار کرد: 92 درصد از مجموع درآمد کشور در سال 92 به يارانه و هزينه جاري اختصاص داده شد و تنها 8درصد براي کارهاي عمراني کشور هزينه شد.
وي افزود: درحالي که مشکلات اجتماعي روز به روز بيشتر و گرفتاري‌هاي مردم افزايش يافته و فارغ التحصيلان دانشگاهي در به در دنبال کار هستند؛ ما هزينه‌هاي ملي کشور را خرج روزمرگي مردم مي‌کنيم و اين تلخ‌ترين شرايط براي يک دولت است.
درويش اميري تصريح کرد: اگر ماهانه 11 هزار ميليارد تومان در کشور حقوق کارکنان دولت و يارانه را پرداخت مي‌کنيم، در طول سال از 198 هزار ميليارد تومان بودجه، بايد 132 هزار ميليارد تومان را در اين حوزه بپردازيم. آيا با اين شرايط مي‌شود کارهاي اساسي و مهم در زيربنايي و زيرساخت‌هاي مختلف انجام داد؟
معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: از سوي ديگر سطح توقعات به حق مردم بالا رفته و دولت در چنين فضايي تلاش کرد حق مسلم مردم که در چهارچوب تحريم گرفتار شده را آزاد کند لذا از آغاز کار دولت يازدهم وارد مذاکره با کشورهاي 1+5 شد و با اعتدال در فرهنگ دولت و روح گفت و گوي حاکم بر دولت با همت والاي تيم مذاکره کننده، توانستيم به توافق برسيم.
درويش اميري تصريح کرد: اميدواريم در چند سال آينده ثروت بلوکه شده اين مردم به کشور برگردد و دولت بتواند برنامه‌هاي اساسي خود در حوزه‌هاي مختلف را به اجرا در آورد.
وي بيان کرد: شرايط پساتحريم براي همه دستگاه‌هاي اجرايي براي برداشتن گام‌هاي مؤثر فراهم است و براي سازمان ميراث فرهنگي فرصت سرمايه گذاري هم به صورت گسترده فراهم شده و مديران ارشد اين مجموعه طرح اساسي براي پساتحريم برنامه ريزي کرده‌اند.
معاون سازمان ميراث فرهنگي کشور اظهار کرد: زمينه اشتغال کم بازده، توليد ثروت و افزايش درآمد ملي ناشي از سرمايه گذاري و ظرفيت‌هاي بسيار ديگري براي توسعه در حوزه ميراث فرهنگي کشور وجود دارد و مسائل ويژه اي به عنوان مأموريت به اين سازمان داده شده است.
وي افزود: مقام معظم رهبري در رابطه با توسعه گردشگري و جذب گردشگران خارجي صريحاً فرمودند که بايد اين عدد به مرز پنج برابر در برنامه ششم توسعه برسد که فرصت بزرگ و مسووليت سنگيني براي مسوولان اين سازمان است.
درويش اميري تصريح کرد: ترويج و تقويت صادرات صنايع دستي و صيانت از ميراث فرهنگي از ديگر تاکيدات و ابلاغ مقام معظم رهبري به سازمان ميراث فرهنگي است که جزو سياست دولت در تدوين برنامه ششم قرار گرفته است.
وي بيان کرد: فرصت‌هاي سرمايه گذاري فراواني در سازمان تعريف شده و بسته يک هزار و 20 پروژه از جمله سرمايه گذاري در بازارچه‌هاي صنايع دستي، واگذاري اماکن و خانه‌هاي تاريخي، مجتمع‌هاي بين راهي و تفريحي، احداث هتل‌هاي چهار و پنج ستاره، رفع مشکلات، تقويت و توسعه مناطق نمونه گردشگري مطالعه و مشخص شده است.
معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان ميراث فرهنگي کشور گفت: سرمايه‌هاي ما محدود و اندک است و نياز به حمايت و کمک از بيرون داريم، سازمان ميراث فرهنگي در هشت سال گذشته بيشترين آسيب را در ساختار اداري ديده و ساختار فعلي پاسخگوي نياز نيست و نيازمند کمک نيروي انساني و بودجه و بحث مالي هستيم.
وي در ادامه افزود: استان کرمان داراي ظرفيت‌هاي بسياري در زمينه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است و با داشتن 600 اثر ثبت ملي و سه اثر ثبت جهاني و کوير لوت ثروت بزرگي دارد و مي‌شود مرکزي براي توليد ثروت در کشور هست.
درويش اميري در پايان از زحمات مهاجري که قريب به دو سال مسووليت ميراث فرهنگي استان کرمان را به عهده داشت، قدرداني کرد و افزود: آقاي وفايي تجربه چند ساله در سازمان ميراث فرهنگي داشته و چهره شناخته شده براي مديريت استان هستند، لذا ايشان براي مديريت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان انتخاب شدند.
معاون سازمان ميراث فرهنگي کشور تصريح کرد: متاسفانه استان کرمان چند سالي در حوزه گردشگري در ليست سياه قرار داشت و مردم در استفاده از حوزه گردشگري و سرمايه گذاري در اين حوزه بي بهره بودند که خوشبختانه از اين ليست خارج شده و بايد در دوره جديد ضعف‌ها و کاستي‌هاي گذشته جبران شده و کرمان سرافراز و سربلند تاريخي را تاريخ جويان جهاني بيشتر ديده و بشناسند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن