تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805231094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی به موقع پرداخت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از اظهارات سخنگوی دولت؛ اعتبارات آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی به موقع پرداخت می شود خبرگزاری پانا: سخنگوی دولت گفت: اعتبارات آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی به موقع پرداخت می شود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور ساعت 00:11

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، محمدباقر نوبخت در برامه نگاه یک در آستانه هفته دولت چالش های بودجه در دولت یازدهم عنوان کرد: از آغار به کار فعالیت دولت تدابیر و پیش بینی های دقیقی را در حوزه های مختلف از جمله طرح های عمرانی انجام دادیم و در دو سال گذشته با افزایش اعتبار طرح های عمرانی موفق شدیم نرخ تورم را تقلیل دهیم و رشد اقتصادی را از منفی 6.8 دهم به رشد مثبت سوق دهیم.
وی تصریح کرد: از آنجاییکه کار عمرانی می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند، تمام تلاش دولت حمایت از بخش های عمرانی بوده است.
سخنگوی دولت همچنین عنوان کرد: امسال موضوع تهیه و تقدیم برنامه ششم توسعه مورد توجه دولت است و تلاش می کنیم تا قبل از آغاز سال 95 این قانون آماده و به تصویب نجلس رسیده باشد.
نوبخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر دشواری های مالی دولت، عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریم ظرف چند ماه آینده تا اجرای برجام همچنان در تحریم به سر می بریم ضمن آنکه قیمت نفت همچنان نزول خواهد داشت در حالیکه مردم انتظار دارند فضای پس از تحریم را حس کنند.
وی یادآور شد: امسال میزان درآمدهای دولت کاهش یافته در حالیکه همچنان انتظارات جامعه کاهش نیافته به نحوی که سه نوع درآمد به صورت عمده در شکل مالیات و بخشی از درآمدهای گمرک که در برابر آن هزینه صورت می گیرد و در برابر فروش نفت که فروش دارایی های کشور است موضوع تملک دارایی های سرمایه ای را داریم که در امور توسعه و عمرانی هزینه می کنیم.
سخنگوی دولت همچنین در مورد اوراق مشارکت عنوان کرد: نوع سوم درآمدها اوراق مشارکت است که به عنوان واگذاری دارایی ها و مقابل آن تملک دارایی های مالی است.
نوبخت در بخشی از سخنانش گفت: در حوزه تورم موفق نشدیم ارزانی را توسعه دهیم اما مقابل شتاب تورم را گرفتیم و اگر سطح منابع را مطابق با کاهش درآمدها کاهش دهیم دیگر با کسری بودجه مواجه نخواهیم شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی کاهش درآمدها موفق شدیم هزنیه های جاری را کاهش دهیم و اعتبارات تملک دارایی را در حوزه عمرانی رشد دادیم و رقمک پرداختی ها امسال در این حوزه 2.2 برابر نسبت به سل گذشته پرداخت صورت گرفته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخشی از این گفت و گو با انتقاد از تورم هزینه های جاری گفت: می توان این هزنیه ها را کاهش داد و از اعتبارات عمرانی کم نکرد از جمله همایش ها و سفرهای متعدد و هزینه بردار که سود چندانی ندارد.
نوبخت افزود: هم اکنون اعتبارات واحدهای آموزشی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ها را برای ابتدای سال تأمین می کنیم تا آغاز سال تحصیلی با مشکلی مواجه نباشد.
وی در مورد کندی حذف دهک های پر درآمد عنوان کرد: طبق قانون برای اینگه قیمت حامل های انرژی به نرخ عرضه در منطقه و اصلاح الگوی مصرف مقرر شد که نیمی از افزایش درآمدها به مردم پرداخت شود و در همین نیمه مورد نظر به هزینه های سلامت تخصیص داده شود و نیمه مابقی را برای تولید و خدمات دولت پرداخت کند در حالیکه هر سال 11 هزار و 300 میلیارد تومان از خزانه فراتر از این درآمدها تخصیص داده ایم و به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت کنیم.
سخنگوی دولت یادآور شد: پرداخت 45 هزار و 500 تومان به مردم بر خلاف قانون بود چرا که طبق قانون باید نیمی از درآمدها پرداخت می شد که حدود 20 هزار تومان بود و هم اکنون طبق قانون دولت می تواند بر اساس مستندات پر درآمدها را از یارانه بگیرها حذف کند.
نوبخت با اعلام اینکه تا کنون دو میلیون نفر از گروه یارانه بگیرهای نقدی حذف شده است، گفت: امکان اصلاح اشتباه و اعلام اعتراض در این مهم وجود دارد و لازم است همه کمک کنند و هم اینک وزارت تعاون مسئول پرداخت یارانه های نقدی است.
وی اعلام کرد: اقدام دولت در پرداخت اعتبار هدفمندی برای حوزه سلامت عمومی جامعه هم اکنون به نحوی است که مراجعین به بیمارستانها شش درصد از هزنیه های درمان را پرداخت می کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه در مورد سوالی که میزان درآمدهای آزاد شده از محل درآمدهای بلوکه شده، گفت: ذخایر بانک مرکزی پول دولت نیست و آن دخایر را نمی توان در طرح های عمرانی هزنیه کرد و این ذخایر یک پشتوانه و اعتباری است که می تواند به دولت کمک کند.
نوبخت تصریح کرد: در پسا تحریم آزاد شدن نقل و انتقلات ارزی است که نحوه سرمایه گذاری های خارجی را سهل می کند.
وی همچنین گفت: آن پول هایی که وارد اقتصاد می شود صرفاً پول های بلوکه شده بانک مرکزی نیست و در شرایط پس از تحریم سرمایه گذاران خارجی، سرمایه های قابل توجهی را به کشور وارد می کنند و این بسیار بیش از پول های بلوکه شده است ضمن آنکه سرمایه گذاران داخلی نیز رقبت بیشتری برای سرمایه گذاری خواهند داشت.
سخنگوی دولت تأکید کرد: سیاست دولت در ارتباط با مذاکرات سه موضوع بود و موضوع تحقق رشد هشت درصدی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی ها بود به علاوه تکنولوژی و فناوری های نو به علاوه کمک خارجی ها در اقتصاد مقاومتی است به نحوی که بتوانیم بازار جهانی برای محصولات داخلی را تأمین کنیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن