تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرم‌هاي نسل جديد روانه‌ بازار مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سرم‌هاي نسل جديد روانه‌ بازار مي‌شوند
نسل جديدي از سرم‌هاي درماني اكنون در كشور در حال توليد است كه در ساخت آن، نه تنها كم‌خطرترين و بي‌ضررترين مواد به‌كار گرفته شده است، بلكه مشكلات جذب و دفع مواد دارويي داخل سرم را نيز به كلي از بين مي‌برد.
به گزارش «جوان» به نقل از بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، كريم‌الله قاسمي، مديرعامل شركت آرتا سرم اردبيل با اعلام اين خبر گفت: توليد سرم به عنوان محصولي استراتژيك براي هر كشور داراي اهميت است و به همين دليل، اين شركت با مشاركت بنياد بركت از سال گذشته توليد سرم‌هاي نسل جديد را دنبال كرده است كه اكنون در مرحله توليد آزمايشي اين محصول به سر مي‌برد.
وي افزود: در ساخت سرم‌هاي جديد، بي‌ضررترين ماده مورد استفاده قرار گرفته و توليد آن به شكل كيسه‌‌اي سبب شده است مشكلات جذب و دفع مواد دارويي به‌طور كامل مرتفع شود.
قاسمي يادآور شد: در روند توليد ظروف پلاستيكي كه در سرم‌هاي معمولي كاربرد دارند، مواد مضر براي سلامتي انسان به داخل ظروف انتقال مي‌يابند و علاوه بر آن، درصد قابل‌توجهي از داروهاي تزريقي در سرم‌هاي پلاستيكي كنوني به جاي بدن بيمار، جذب خود سرم مي‌شوند اما مزيت توليد سرم‌هاي كيسه‌اي نسل جديد، عدم جذب داروهاي تزريقي به ظرف است و چنانچه داروهاي ناياب و گران‌قيمت نظير آنتي‌بيوتيك‌ها و داروهاي ضدسرطاني وارد سرم شوند به هيچ وجه جذب ظرف پلاستيكي سرم نخواهند شد. اين در حالي است كه در سرم‌هاي نسل قديم 30 درصد داروها جذب ظروف پلاستيكي مي‌شوند و به‌طور عملي اين درصد دارو دور ريخته مي‌شود.
به گفته مديرعامل شركت آرتا سرم اردبيل، اين شركت ظرفيت توليد سالانه 5 ميليون ليتر سرم‌هاي تزريقي انساني، معادل 10 ميليون عدد سرم در سه اندازه 250 ميلي‌ليتري، 500 و هزار ميلي‌ليتري را دارد و اين ميزان توليد، اشتغال‌زايي مستقيم 50 نفر نيروي كار را به دنبال خواهد داشت.
وي پيش‌بيني كرد ميزان توليد سرم‌هاي نسل جديد در اين شركت در سال‌هاي آتي به 10 ميليون ليتر افزايش يابد.
قاسمي با اشاره به سهم 49 درصدي بنياد بركت در فعاليت‌هاي شركت آرتا سرم اردبيل گفت: با توجه به وجود مشكلات عديده در زمينه اخذ مجوزهاي توليد و ساخت دارو، اميدواريم با توجه به همكاري و مشاركت بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در توليد سرم‌هاي نسل جديد، در آينده نزديك بتوانيم با توليد و توزيع انبوه اين محصول اساسي و مورد نياز كشور، به نيازهاي بيماران پاسخ دهيم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن