تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816544030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاي سطح اخلاق پزشكي كمتر از فن طبابت نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ارتقاي سطح اخلاق پزشكي كمتر از فن طبابت نيست
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مناسبت روز پزشك با آيت‌الله موسوي اردبيلي، آيت‌الله مكارم شيرازي و آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني ديدار كرد. در جريان اين ديدار آيت‌الله موسوي‌اردبيلي با انتقاد از عملكرد برخي بيمه‌ها گفت: برخي بيمه‌ها مشكلاتي براي مردم ايجاد مي‌كنند و بيشتر كار تجاري انجام مي‌دهند كه بايد به اين موضوع رسيدگي شود.
نویسنده : بيژن سوراني 


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مناسبت روز پزشك با آيت‌الله موسوي اردبيلي، آيت‌الله مكارم شيرازي و آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني ديدار كرد. در جريان اين ديدار آيت‌الله موسوي‌اردبيلي با انتقاد از عملكرد برخي بيمه‌ها گفت: برخي بيمه‌ها مشكلاتي براي مردم ايجاد مي‌كنند و بيشتر كار تجاري انجام مي‌دهند كه بايد به اين موضوع رسيدگي شود.

  كارگران نمي‌توانند به فرزندآوري اقدام كنند
آيت‌الله موسوي‌اردبيلي در ديدار وزير بهداشت درباره فرزندآوري و مشكلات اقتصادي گفت: با گفتن و شنيدن كاري از پيش نمي‌رود و بايد اقدامات اساسي انجام داد زيرا برخي كارگران و ديگر اقشار با درآمدهايي كه دارند نمي‌توانند چندان نسبت به فرزندآوري اقدام كنند زيرا ميان وضعيت اقتصادي و فرزندآوري تناقض وجود دارد.
وي اظهار كرد: از وقتي شما آمديد متوجه شديم اقدامات وزارت بهداشت جدي‌تر شده است. البته هنوز اقدامات صددر‌صدي صورت نگرفته و مشكلاتي وجود دارد كه بايد در روند بهبود شرايط گام برداشت.  اين استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر بهسازي و ترميم بيمارستان‌هايي كه نياز به بازسازي دارند، تصريح كرد: كارهاي زيادي توسط وزارت بهداشت انجام شده است و تأثيرگذار بودند به طوري كه مردم اميدوار شدند ولي بايد باز هم كار بيشتري صورت پذيرد.
آيت‌الله موسوي‌اردبيلي به مشكلات مربوط به بيمه‌ها اشاره كرد و افزود: برخي بيمه‌ها مشكلاتي براي مردم ايجاد مي‌كنند و بيشتر كار تجاري انجام مي‌دهند كه بايد به اين موضوع رسيدگي شود

  راه‌اندازي بيمارستان جامع زنان  
همچنين آيت‌الله لطف‌الله صافي‌گلپايگاني در ديدار وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار كرد: وزارت بهداشت در مسير فرزند‌آوري و سلامت خانواده‌ها در جامعه مسير مناسبي را طي كرده است.  وي افزود: مقصد و نيت شما در مسير فرزندآوري و سلامت خانواده موجب خوشحالي است؛ اين را بدانيد كه اسلام مجموعه كاملي از دستورات براي سلامت جامعه و خانواده دارد و مي‌توان از آنها بهره گرفت.  اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: اقدامات وزارت بهداشت براي افزايش جمعيت موجب رضايت خداوند و امام زمان(عج) است.
وي با بيان اينكه اصرار جدي بر تداوم فعاليت‌هاي وزارت بهداشت داريم، گفت: وزارت بهداشت همچنين بايد به مسائل بهداشتي و درماني زنان اهتمام ويژه‌اي داشته باشد.
در اين ديدار وزير بهداشت نيز عنوان كرد: با توجه به توصيه‌ها و فرمايشات قبلي شما، تلاش مي‌كنيم بيمارستان جامع زنان را ابتدا در تهران و سپس در مراكز استان‌ها راه‌اندازي كنيم به نحوي كه صفر تا صد آن از كادر خانم استفاده شود.
هاشمي خاطرنشان كرد: بيمارستان جامع زنان به گونه‌اي خواهد بود كه از بدو ورود تا انتها توسط كادر زنان در خدمت بيماران باشد.
 آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ديدار وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تأكيد بر ارتقاي سطح اخلاق پزشكي تصريح كرد: اين امر كمتر از فن طبابت نيست. استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه پزشكان در دادن روحيه به بيماران بسيار مؤثر هستند، گفت: به خاطر دارم كه پزشكي در قم آنقدر با بيماران به خوبي رفتار مي‌كرد كه وقتي آنها از اتاق پزشك بيرون مي‌آمدند با خوشحالي خارج مي‌شدند و روحيه‌اي عالي داشتند.
وي به روايتي از يكي از اهل بيت(ع) اشاره كرد و افزود: امام(ع) در عيادت يكي از بيماران فرمودند اين رنج و بيماري تو را به ياد خدا مي‌اندازد و تمام گناهانت فرو مي‌ريزند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه سلامتي حرف اول را در تمام فعاليت‌هاي اجتماعي مي‌زند، اظهار كرد: تا زماني كه انسان سالم نباشد هيچ كاري نمي‌تواند انجام دهد، سلامتي زمينه پيشرفت، علم، دانش، كشاورزي و. . . را فراهم مي‌كند.
وي با تأكيد بر اينكه بايد به جايي برسيم كه بيماران دردي جز بيماري خود نداشته باشند، گفت: در شرايطي به سر مي‌بريم كه دولت درگير مسائل و مشكلات مالي است ولي در عين حال در حوزه درمان و بهداشت خدمات خوبي داشته و به همين دليل چنين اقداماتي ارزش بيشتري دارند.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي خاطرنشان كرد: همواره بايد از منظر انصاف با مسائل برخورد كرد؛ در ديدارهايي كه با مردم داشته‌ايم مي‌بينيم كه آنها از خدمات بهداشتي و درماني رضايت دارند، البته تا رسيدن به نقطه اصلي فاصله‌هايي داريم كه بايد كار را تا انتها ادامه دهيم.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه در حوزه بهداشت و درمان در روستاها بايد دقت بيشتري داشت، گفت: اگر مسائل درماني و بهداشتي به اندازه كافي در روستاها وجود داشته باشد مهاجرت به شهرها نيز كاهش مي‌يابد.  وي افزود: مردم از خدماتي كه در حوزه بهداشت و درمان ارائه مي‌شود، قدرداني مي‌كنند ولي از گوشه و كنار هم نغمه‌هاي مخالف شنيده مي‌شود كه نبايد به آنها چندان اعتنا كرد.

  پيشكسوتان پزشكي، سرمايه‌هاي جامعه
همچنين دكتر هاشمي در آستانه روز پزشك با هدف قدرداني و پاسداشت چندين دهه خدمت پزشكي استاد دكتر محمدصادق پيروز 92 ساله پيشكسوت چشم‌پزشكي به مطب قديمي و 50 ساله وي رفت و چشمانش را نيز براي معاينه به استاد سپرد.  وزير در خصوص پيشكسوتان حرفه‌ پزشكي گفت: آقاي دكتر پيروز و امثال ايشان براي جامعه پزشكي غنيمت هستند. ايشان همواره ما را به راه خير و نيكي هدايت كرده‌اند. حضور ايشان براي جوانان مي‌تواند الگوي مناسبي باشد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن