تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821225442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه گزارش تحقیق و تفحص از فوتبال، هفته آینده


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: - سرویس سیاسی

به گزارش تراز ، محمدعلی پورمختار در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما درباره نتایج  گزارش تحقیق  و تفحص از فوتبال گفت : حدود  سه هفته پیش در صحن عمومی کمیسیون  این گزارش را  قرائت کردیم اما چون حجم آن  زیاد بود  تصویب شد خلاصه شود  و این خلاصه کردن  زمان برد .

وی ادامه داد : این گزارش تقریباً نهایی شده است و برای هیئت رئیسه  مجلس ارسال می شود .

پورمختار گفت : هفته آینده  این گزارش را می فرستیم  و انشاء الله در نخستین دستور کار مجلس قرار گیرد .

وی با بیان اینکه آقای کفاشیان در پیش ما به برخی از فسادها  اشاره کرد افزود: فساد را مساوی جرم نمی دانیم زیرا تخلفات اداری هم  جزو فساد محسوب می شود  و این گونه  نیست که هر فسادی جرم باشد.

پورمختار اضافه کرد: گزارش های مستند و زیادی مبنی بر تبانی مدیران  و بازیکنان فوتبال و مدیران  و داوران داریم .

رئیس فدراسیون فوتبال هم با حضور در این برنامه با بیان اینکه فسادی در فوتبال نداریم گفت : ممکن است  خطاهایی باشد اما نباید این خطاها را فساد تلقی کرد .

رشوه ها باید مستند باشد

علی کفاشیان با اشاره به اینکه تبانی ها و رشوه ها باید مستند باشد، افزود: اگر فسادی وجود داشته باشد قوه قضائیه می تواند رسیدگی کند .

وی ادامه داد: اطلاعیه دادیم هر کسی که از فسادی در فوتبال آگاه است اطلاع دهد تا پیگیری و رسیدگی شود .

کفاشیان گفت : اگر گفتیم فساد وجود دارد اما نتوانستیم ثابت کنیم خودش فساد است .

در ادامه  رئیس اسبق فدراسیون فوتبال هم با حضور در این برنامه گفت : نباید فکر کنیم برخی از مسئولان در فساد، چه ورزشی و چه غیر ورزشی نقشی ندارند.

محمد دادکان افزود: فسادی را  در فوتبال نمی بینیم،  فساد در آدم هایی که در فوتبال هستند وجود دارد .

وی اضافه کرد : فساد در فوتبال فقط در زمینه های مالی و پولی نیست بلکه دروغ گفتن ، ریا کردن  و آوردن آدم هایی که از فوتبال هیچ چیز نمی دانند هم فساد است .

در ادامه کفاشیان گفت : فوتبال در اتاق شیشه ای و کانون توجه همگان است و اگر در بخشی از فوتبال تخلف می شود  نشانه فساد در همه فوتبال نیست.

مدیرانی که از ورزش چیزی نمی دانند وزیر یا مدیر می شوند

در ادامه دادکان گفت : مدیرانی که از فوتبال و ورزش چیزی نمی دانند وزیر یا مدیر ورزشی می شوند  و آن مدیر برای بقای خود هزینه  می کند و مجبور می شود ایجاد فساد کند .

وی افزود : باشگاه های پرطرفداری مانند پرسپولیس و تراکتورسازی اکنون تماشاگران  زیادی ندارند  زیرا تماشاگران به مدیریت این باشگاه ها  و همچنین فدراسیون  اعتراض دارند .

کفاشیان در ادامه گفت : باشگاه های ما خصوصی و مستقل هستند و فدراسیون نمی تواند در باشگاه ها  اعمال نفوذ و تغییرات کند و آنها مدیران  خود را خودشان انتخاب می کنند .

در ادامه پورمختار رئیس کمیسیون  اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت : حجم زیادی از گزارش های مستند توسط اهالی فوتبال به دست ما رسیده است و فدراسیون هم از نظر اینکه  نقش راهبردی دارد در جاهایی بنا به عللی ورود و نقش مستقیمی در سقوط یا صعود تیم داشته است .

کفاشیان گفت : برای رد صلاحیت مربیان نیاز به مدرک است و ما از مراجع قانونی استعلام می کنیم .

پورمختار در ادامه گفت : از سال 85 تا 93 ، کفاشیان ، صدو هشتاد و هشت سفر  و دبیر فدراسیون  218 سفر داشتند و این مستند به گزارش های رسمی است .

وی تاکید کرد : همه گزارش های کمیسیون  اصل 90 ، مستند وصحیح است .

پورمختار گفت : پس از اینکه  گزارش  در صحن مجلس شورای اسلامی  قرائت شد، بیشتر سوء استفاده های مالی را به قوه قضائیه گزارش خواهیم کرد .

کفاشیان در ادامه گفت : اینکه داوری اشتباه کند نباید آن را به حساب تبانی داور گذاشت .

در ادامه دادکان  گفت: یک داوری که اکنون  محروم شده  به من گفت  فدراسیون از من خواست تا نتیجه یک بازی را در بیاورم .

کفاشیان گفت : این مورد را پیگیری می کنم اما من چنین چیزی نشنیدم.

در ادامه پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره سرفصل های گزارش مفاسد فوتبال گفت : بیشترین گزارش ها مالی است از جمله منابع درآمدی ، منابع ارزی ، نحوه هزینه ها و قراردادهای منعقد در باشگاه ها  ، گزارش هایی درباره نحوه قراردادها و میزان آنها و افراد خاص و پرداخت وجه به برخی از رسانه ها و پرداخت به تیم مقابل وجوددارد.

وی افزود : رسانه ها هم اقدامات  مختلفی را انجام دادند از جمله اینکه با گرفتن  مبالغی بازیکنی را بزرگ و مطرح و در نتیجه با همکاری  مربیان آن بازیکن را به باشگاه های مطرح منتقل کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برخی از رسانه ها در برخی مسائل دقت و امانتداری نمی کنند و یا تهمت هایی می زنند اما این مسایل قابل اثبات نیست.

کفاشیان افزود : مردم نباید گول دلالان  را بخورند .

در ادامه دادکان گفت : مدیرانی که از فوتبال چیزی نمی دانند ایجاد فساد هم می کنند بنابراین مدیرانی که ورزشی نیستند و از برخی نهادهای نظامی آنها را می آورند اگر کاربلد هستند همان جا باشند .

دادکان اضافه کرد : در فهرست برخی از باشگاه ها نفر بیست و دوم و بیست سومی آن وجود خارجی ندارد  و این ایجاد فساد می کند در حالی که پول آن بازیکنان را هم می گیرند .

پورمختار در ادامه گفت : فوتبال مدیران توانمندی هم دارد اما برخی مدیران هم وجود دارند  که توانمند نیستند  اما  مهم این است که باید مدیرانی انتخاب کنیم که هم سالم  و هم فوتبالی باشند .

پورمختار افزود : برخی اوقات نگاه سیاسی به  برخی باشگاه ها و تیم ها موجب شد برخی افراد سیاسی را از طرف دولت به عنوان مدیران باشگاه منصوب کنیم مانند خودروسازی .


منبع: خبرگزاری صدا و سیما



زمانبندی انتشار: 30 مرد 1394 - 10:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن