تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821128671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضريب اشغال مسيرهاي حومه‌اي ۴۰ درصد است/جداسازي خطوط حومه‌اي و خطوط اصلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۵۴ب.ظ)
ضريب اشغال مسيرهاي حومه‌اي ۴۰ درصد است/جداسازي خطوط حومه‌اي و خطوط اصلي موج - معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل راه‌آهن از جداسازي خطوط ريلي حومه‌اي و اصلي خبر داد و گفت: طبق آخرين برآوردها در مسيرهاي حومه‌اي ضريب اشغال حدود ۴۰ درصد گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پور سيد آقايي، معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل راه‌آهن، ظهر امروز، چهارشنبه، ۲۸ مرداد، در حاشيه مراسم آغاز به کار خط توليد مجدد ريل بأس شرکت ايريکو با بيان اين که در راستاي سياست وزارت راه و شهرسازي براي توسعه حمل‌ونقل حومه‌اي خط توليد ريل بأس شرکت ايريکو راه‌اندازي مجدد شد، اظهار کرد: نخستين قطار ريل بأس اين شرکت امروز بهره‌برداري شد و مشابه اين کارخانه نيز شرکت‌هاي واگن پارس و ديگر شرکت‌ها قرارداد منعقد کردند.
وي ادامه داد: هنوز ظرفيت زيادي براي ناوگان قطارهاي حومه‌اي وجود دارد و اميدواريم شرکت‌هاي خصوصي براي خريد بيشتر ورود پيدا کنند و همه کارخانه‌ها بتوانند از توانايي‌هاي ساخت داخل استفاده کنند.
مدير عامل شرکت راه‌آهن افزود: در حال حاضر راه‌آهن به دنبال جداسازي خطوط حومه‌اي و خطوط اصلي است و در مسيرهايي که خطوط حومه‌اي تقاضاي بالايي دارد دو خط جداگانه در کنار خطوط موجود مختص قطارهاي حومه‌اي با ناوگاني که از همين کارخانه و ساير شرکت‌هاي مشابه تأمين مي‌شود مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
وي با تأکيد بر ارائه سرويس منظم در حمل‌ونقل ريلي حومه‌اي يادآور شد: براي مسيرهاي حومه‌اي بايد هر ۱۰ دقيقه يکبار قطاري به مرکز شهر سير کند، بنابراين نياز به خطوط جداگانه حومه‌اي که قطارهاي اصلي در آن تردد ندارند، احساس مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين که عمليات احداث خطوط جداي حومه‌اي ورامين و کرج آغاز شده است، گفت: در مسير اسلامشهر نيز در سفر دو هفته گذشته رئيس‌جمهور مصوبه‌اي براي احداث خطوط جداگانه براي قطارهاي حومه‌اي به تصويب رسيد و در ساير شهرها نيز براي احداث خطوط جداگانه برنامه‌ريزي شده است.
پور سيد آقايي درباره زمان بهره‌برداري از خطوط حومه‌اي گفت: عمليات احداث خط حومه‌اي اسلامشهر به‌تازگي آغاز شده، اما؛ در مسير ورامين سعي داريم تا قبل از تابستان سال آينده بهره‌برداري از مسير صورت گيرد. همچنين در مسير هشتگرد و کرج عمليات آغاز شده و در حال حاضر نيز بيش از ۶ رام قطار در مسير هشتگرد و تهران سير و تردد مي‌کنند، اما؛ خط حومه‌اي مستقل در اين مسير تا سال آينده راه‌اندازي مي‌شود.
وي درباره ميزان استقبال از قطارهاي حومه‌اي گفت: طبق آخرين برآوردها در مسيرهاي حومه‌اي ضريب اشغال حدود ۴۰ درصد گزارش شده است که اين عدد براي قطارهاي حومه‌اي رقم مناسبي است البته هنوز نتوانسته‌ايم خدمات مناسبي براي قطارهاي حومه‌اي ارائه دهيم. زماني مردم از قطارهاي حومه‌اي استقبال مي‌کنند که بتوانيم در فواصل زماني ۱۰ دقيقه‌اي قطار آماده سير داشته باشيم. متأسفانه هنوز فواصل زماني حرکت قطارهاي حومه‌اي حدود نيم ساعت است که اميدواريم با خطوط مستقل اين زمان به ۱۰ دقيقه کاهش يابد تا حمل‌ونقل حومه‌اي مورد استقبال بيشتري قرار گيرد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن افزود: در زمينه تعمير ناوگان نيز دچار مشکل هستيم که با قرارداد امروز سعي شد ۲۳ رام قطار تا دو سال آينده وارد شبکه حومه‌اي شود تا اين مشکل برطرف شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن