تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819131600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح جزئيات توسعه مسيرهاي ريلي جديد حومه‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰ب.ظ)
تشريح جزئيات توسعه مسيرهاي ريلي جديد حومه‌اي موج - مدير عامل شرکت راه‌آهن با تشريح جزئيات توسعه مسيرهاي ريلي جديد حومه‌اي گفت: با ادغام بخش مسکن و حمل و نقل اين ديدگاه در وزارت راه و شهرسازي شکل گرفت که شهرسازي مدرن و آسودگي زندگي را براي مردم با ايجاد حمل‌ونقل حومه‌اي فراهم کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پورسيدآقايي، مدير عامل شرکت راه‌آهن، در مراسم آغاز به کار مجدد خط توليد ريل‌باس شرکت ايريکو گفت: از زمان روي کار آمدن دولت يازدهم مهم‌ترين دغدغه ارکان مختلف دولت از جمله راه‌آهن راه‌اندازي توليد داخل بود؛ چراکه ما امکانات بسيار خوبي هم از لحاظ تجهيزات و هم از لحاظ پرسنل و مديران لايق داريم.
مدير عامل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اين که بخش عمده عدم فعاليت صنايع ريلي به دليل قصور مديران بوده است، افزود: اولويت ما راه‌اندازي صنايعي بود که در مدت چند سال گذشته متوقف بودند. در واقع بخش مهمي از اين مسائل ارتباط مستقيمي با تحريم‌ها نداشتند.
پورسيدآقايي با يادآوري اين که زمان روي کار آمدن ما تصوير تلخي از ايريکو وجود داشت ولي سياست توسعه قطارهاي حومه‌اي مي‌خواهد اين تصوير را به فراموش بسپارد، افزود: ما کمبودهايي در بخش ناوگان قطارهاي حومه‌اي داشتيم و کارخانه‌هاي نيز در آستانه تعطيلي و از بين رفتن قرار داشتند. در اين ميان اين سوال وجود داشت که چه بروکراسي و منطقي اجازه نمي‌دهد اين زنجيره به هم متصل شود.
معاون وزير راه و شهرسازي تنها مشکل و گير موجود عدم فعاليت صنايع ريلي را گير مديريتي و اداري خواند و اظهار کرد: با پيگيري‌هاي مديران کارخانه و نظر مثبت مسوولان دولت از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، گمرک جمهوري اسلامي ايران و وزارت صنعت معدن و تجارت اين مشکل حل شد. اين خط‌مشي ادامه پيدا خواهد کرد و من قول مي‌دهم تا زماني که سرکار هستم اين کارخانه تقاضا داشته باشد و چرخ آن بچرخد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: در کنار ايريکو همه کارخانه‌هاي ريلي به کار افتاده‌اند و خط توليد خود را راه‌اندازي کرده‌اند. در حال حاضر شرکت واگن پارس در حال توليد واگن باري و مسافري بوده و همچنين شرکت پلور سبز دو قرارداد مسافري با شرکت‌هاي حمل و نقل ريلي بنياد و رجا بسته است.
وي ظرفيت موجود راه‌آهن را بسيار بيشتر از وضعيت ناوگان فعلي برشمرد و گفت: راه‌آهن سياستي را دنبال مي‌کند که به خريداران واگن تسهيلات تشويقي پرداخت کرده و با بسته‌هاي تشويقي سرمايه‌گذاران را تحريک به ورود به اين بخش کند.
پورسيدآقايي با بيان اين که پيش از اين سياست توسعه حمل و نقل حومه‌اي در کشور دنبال نمي‌شد، اظهار کرد: با ادغام بخش مسکن و حمل و نقل اين ديدگاه در وزارت راه و شهرسازي شکل گرفت که شهرسازي مدرن و آسودگي زندگي را براي مردم با ايجاد حمل و نقل حومه‌اي فراهم کند.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اين که حمل و نقل حومه‌اي بايد در شهرهاي بزرگ مانند؛ مشهد، شيراز، تبريز و اصفهان توسعه يابد، گفت: با ايجاد سکونتگاه‌هاي مناسب در حومه شهرها اين امکان بايد فراهم باشد مردم بتوانند به راحتي از حومه به داخل شهر تردد کنند و تنها راه حل اين حمل و نقل مناسب، حمل و نقل سريع، راحت و ارزان حومه‌اي است.
وي توسعه حمل و نقل حومه‌اي را ملاک و اولويت وزارت راه و شهرسازي و راه‌آهن دانست و بيان کرد: در گذشته راه‌آهن فقط براي مسيرهاي بلند برد و مترو فقط براي داخل شهر استفاده مي‌شد و اتصالي بين اين دو وجود نداشت. امروز وزارت راه و شهرسازي براي اتصال حمل و نقل درون‌شهري و برون‌شهري سياست‌گذاري کرده و متولي حمل و نقل حومه‌اي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اين که طرح‌هاي زيادي در وزارت راه و شهرسازي در حال پيگيري است، ادامه داد: چهار خطه کردن مسير تهران مشهد دوخطه کردن مسير قديم هشتگرد و چهار خطه کردن قطار حومه‌اي سريع‌السير اسلامشهر و در ادامه دو خطه کردن مسير پرند و همچنين چهار خطه کردن مسير ورامين به گرمسار در دستور کار قرار دارد.
مدير عامل شرکت راه‌آهن به ۲۳ قطار توليدي از سوي شرکت ايريکو اشاره و اظهار کرد: اميدواريم اين قطارها زودتر از قرارداد تا دو سال آينده آماده بهره‌برداري و به سرويس حمل و نقل حومه‌اي کشور افزوده شود.
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد:‌ ما نيازهاي بيشتري به قطارهاي ريل‌باس و حومه‌اي داريم که اين نيازها در حال مطالعه و برآورد است تا چنين قراردادهايي ادامه پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن