تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805840722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه‌هاي اجتماعي جبهه‌اي رسانه‌اي مقابل استکبار جهاني به وجود آورند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۵ب.ظ)
شبکه‌هاي اجتماعي جبهه‌اي رسانه‌اي مقابل استکبار جهاني به وجود آورند موج-رئيس رسانه ملي گفت: استفاده از ابزار هاي نوين رسانه‌اي در ابعاد نرم افزاري و سخت افزاري و اتکا به دانش روز در استفاده از شبکه‌هاي مجازي جزو رسالت‌هاي سنگين همه مسلمانان است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سرافراز در مراسم اختتاميه هشتمين اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي گفت:در تحولات منطقه ما با جنگي که هدفش اشغال نظامي بود به منطقه به جنگي نيابتي مي‌رسيم که از حمله آمريکا به عراق و افغانستان تا ظهور گروه‌هاي تکفيري ادامه يافته است. اتفاقي که از نظر رسانه‌اي رخ داده است کمي با اقدامات نظامي تفاوت دارد و آن هم اين است که در جنگ‌هاي اشغال گرانه که هيچ‌کدام نيز به هدف نرسيده‌اند، با رسانه‌هاي پر قدرت منطقه‌اي و بين‌المللي مواجه بوديم که با ظاهري متفاوت و مانند دو روي يک سکه عمل مي‌کردند.
وي ادامه داد: در اين جنگ‌هاي اشغالگرانه با رسانه‌هاي پرقدرت منطقه‌اي و بين المللي مواجه بوديم که ظاهري متفاوت داشتند اما هر دو باطل بودند.
سرافراز افزود: بعد از شکست آمريکا در حمله مستقيم نظامي و نيز ايجاد پايگاه‌هاي نظامي در منطقه،غرب متوجه ايران شد و دريافت که يکي از عوامل مهم شکستش، جمهوري اسلامي ايران است بنابراين بايد ايران را از درون دچار مشکل مي کرد.
وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ و اتفاقات بعد از آن بيان کرد: غربي‌ها و آمريکايي‌ها نتيجه انتخابات را با اين که واضح بود، اعلام کردند که قبول ندايم و تلاش کردند کشور را تا آرام کنند.در اين زمينه هم دشمنان به موفقيت دست نيافتند؛ زيرا نظام ديني استقامت کرد و اجازه نداد دشمان به اهدافشان برسند و نتيجه درست عکس خواسته غربي‌ها شد.
سرافراز با بيان اينکه مردم کشورهاي اسلامي عليه استبدادهاي ديني قيام کردند و ديکتاتورهايي با سابقه ۳۰ ساله را به زير کشيدند، گفت: البته در ميانه راه، استعمار و استکبار جهاني طراحي جديدي انجام داد تا بيداري اسلامي به نتيجه نرسد و اين بيداري به جنگ‌هاي قومي و مذهبي تبديل شود و نقطه آغاز آن از کشور سوريه کليد خورد و امروز در جوامع مختلف مانند عراق و يمن ادامه يافته است.
وي بيان کرد:اين حرکت به تدريج به جنگي نيابتي تبديل شد، نبردي که گروه‌هاي افراطي و تکفيري به نمايندگي از قدرت‌هاي بين‌المللي در آن نقش مهمي داشته و دارند. وي افزود:حرکت رسانه‌اي ما در امتداد چنين جنگي قرار گرفته است،يعني اگر در زمان اشغال عراق و افغانستان، رسانه‌هاي ما به عنوان يک جريان سوم وارد عمل شدند تا باطل بودن دو طرف درگير را نشان دهند، امروز مرزبندي مشخصي در جبهه جنگ رسانه‌ها قابل مشاهده است
رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به اينکه ماهيت جنگ رسانه‌اي به دليل اينکه دشمنان به اهداف خود نرسيده‌اند،تغييراتي مي‌يابد گفت: رويکردها و ابعاد اين جبهه رسانه‌اي نيز دائماً تغيير مي‌کند.
وي با بيان اين که در حال حاضر در مرحله جنگ نوين و نرم رسانه‌اي قرار داريم بيان کرد: در اين مرحله خاستگاه دشمنان، مديريت ادراک طرف مقابل است يعني آن ها به دنبال از بين بردن انگيزه ما هستند و از راهکارهاي مختلفي هم استفاده مي‌کنند که يکي از آن ها حرکت بخشي از نيروهاي خودي در جهت اهداف و نقشه دشمن است.
سرافراز در ادامه افزود: الگوسازي رفتاري با استفاده از رسانه‌هاي نوين و شبکه هاي اجتماعي از ديگر ويژگي هاي جنگ نوين رسانه اي است و بعد از آن نيز الگوسازي غربي- آمريکايي به جايگزيني الگوهاي بومي و ملي در کشورهاي منطقه جهاني‌سازي توزيع پيام که اهميت آن حتي به مراتب بيشتر از توليد پيام است از ديگر ويژگي‌هاي اين جنگ رسانه‌اي به شمار مي‌رود.
رئيس رسانه ملي با اشاره به نقش شبکه هاي پر قدرت اجتماعي و اينترنتي بيان کرد: آن ها در اين جنگ ايجاد جامعه شبکه اي را به منظور تشکيل يک شبکه جهاني مورد توجه قرار داده اند تا از اين طريق نيروهاي خودي را بي انگيزه کنند؛ نکته اي که بايد به آن توجه شود،زيرا کاربران اين‌گونه شبکه ها مي توانند به مُبَلغ دشمنان تبديل شوند تا جنگ رواني آن ها را ادامه دهند. دشمنان به دنبال اين هستند که در بستر اينترنت و شبکه هاي اجتماعي به شکل دهي جنبش هاي اجتماعي برسند.
وي با اشاره به نقش رسانه‌هاي غربي در تبليغ داعش گفت: امروز داعش را مي‌بينيم که مخلوق توليدات رسانه اي غربي به ويژه انگليسي است زيرا اگر رسانه هاي بين المللي اين غول پوشالي را تبليغ نمي‌کردند امروز چيزي به نام داعش شکل نمي گرفت.
سرافراز با اشاره به وظايف رسانه هاي مسلمان در اين شرايط بيان کرد:پيگيري و تقويت گفتمان مقاومت نخستين وظيفه ما محسوب مي شود ،بايد گفتمان مقاومت را تبيين و ابعاد آن را از نظر کمي و کيفي روشن کرد تا در مقابل گفتمان سازش و ذلت، چيزي براي ارائه داشته باشيم
رئيس رسانه ملي با تاکيد بر ضرورت شکست انحصار خبري در توليد و توزيع پيام از سوي رسانه هاي اسلامي افزود: امروزه شاهد توليد پيام در انحصار چند رسانه محدود غربي هستيم. اين در حالي که اين انحصار بايد شکسته شود و ابعاد کامل تري پيدا کند.
وي ادامه داد: مقابله با اسلام هراسي و ترسيم چهره اخلاقي پيامبر اسلام (ص) و تبليغ وحدت اسلامي در مقابله با هجمه گسترده اي که به واسطه گروه هاي تکفيري مانند داعش به وجود آمده، ديگر وظيفه اي است که بر عهده رسانه هاي مسلمان گذاشته شده است .
سرافراز در پايان گفت: شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توانند با اتحاد در کنار يکديگر، جبهه‌اي رسانه‌اي را در مقابل استکبار جهاني به وجود آورند، ضمن اين که استفاده از ابزار هاي نوين رسانه‌اي در ابعاد نرم افزاري و سخت افزاري و اتکا به دانش روز در استفاده از شبکه‌هاي مجازي جزو رسالت‌هاي سنگين همه مسلمانان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن