تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کار زیاد با رایانه موجب ترک خوردن پوست می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کار زیاد با رایانه موجب ترک خوردن پوست می‌شود
کار زیاد و بیش از اندازه با رایانه، مشکلات فراوانی برای پوست به ویژه در ناحیه دست و صورت به وجود می‌آورد و در بسیاری از موارد می‌تواند موجب ترک خوردن پوست شود.


فرزادی نوری مقدم استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: متاسفانه اغلب افرادی که از رایانه‌ یا همان کامپیوتر استفاده می‌کنند به مضرات استفاده از این وسیله توجه ندارند و در صورتی که شرایط ایجاب کند، ساعت‌ها پشت میز رایانه می‌نشینند بدون این که حتی برای یک لحظه به بدن خود استراحت دهند. 
 
نوری مقدم گفت: به ازای هر نیم ساعت یا چهل دقیقه استفاده از رایانه، باید از مقابل آن بلند شده و چند دقیقه‌ای قدم زد و در واقع به بدن خود به ویژه به چشم‌ها، عضلات و مفاصل استراحت داد.
 
وی با بیان این که یکی از عوارض مهم کار بیش از اندازه با رایانه عوارض پوستی آن است، تصریح کرد: کار زیاد و بیش از اندازه با رایانه، مشکلات فراوانی برای پوست به ویژه در ناحیه دست و صورت به وجود می‌آورد و در بسیاری از موارد می‌تواند موجب ترک خوردن پوست شود. 
 
نوری مقدم اظهار داشت: البته مشکل ترک خوردن پوست دست و سایر عوارض پوستی بیشتر مربوط به انوع نمایشگر‌های قدیمی است چرا که این نمایشگرها موجب تولید میدان الکترواستاتیک و بارهای الکترویکی مثبت در سطح خارجی صفحه نمایش می‌شوند و افرادی که حساسیت پوستی دارند در نتیجه جریان بارهای مثبت حاصل در این میدان دچار مشکلاتی نظیر ترک خوردگی پوست می‌شوند. 
 
وی با اشاره به این که خطرات و عوارض چشمی از دیگر مضرات استفاده زیاد از رایانه‌ها است، تاکید کرد: درد، سرخی و سوزش چشم، آب ریزش چشم، دو بینی، احساس تاری دید که به کاهش قدرت بینایی، خستگی و درد چشم و سردرد منجر می‌شود، از مهمترین عوارض و مشکلات بینایی ناشی از کار مداوم و بیش از اندازه از رایانه است. 
 
نوری مقدم خاطر نشان کرد: درصد بالایی از کاربران رایانه که در طی روز چند ساعت پشت میز می‌نشینند نیز دچار عوارضی نظیر درد و گرفتگی عضلات و مشکلات مفصلی به ویژه در ناحیه گردن، پشت، ساعدها، دست‌ها، بازوها و شانه هستند. 
 
انتهای پیام/ 





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

دردسرهای عظیم پشت‌ میزنشین‌ها
کار با کامپیوتر خطر عوارض مفصلی و عضلانی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد
کار زیاد با کامپیوتر برای این افراد خطرناک‌تر است
نزدیک‌بینی شایع‌ترین ناهنجاری بینایی
دو سوم کاربران دچار درد‌های ناشی از کار با کامپیوتر می‌شوند
دردهای ناشی از کار با کامپیوتر در نوجوانان شایع است
خیره شدن به نمایشگر باعث تضعیف چشم می‌شود
چگونه از چشم‌هایمان در برابر رایانه مراقبت کنیم؟





۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن