تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف فيلم «محمد(ص)‌» وفاق جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هدف فيلم «محمد(ص)‌» وفاق جهان اسلام است
مجيد مجيدي در نشست خبري فيلم «محمد رسول الله(ص)» با تأكيد بر اينكه اين فيلم را براي ايجاد وفاق و همدلي در جهان اسلام ساخته و چهره پيامبر اسلام به نمايش درنيامده است، اقدامات الازهر و رسانه‌هاي عربي را نوعي حاشيه‌سازي و تهييج ديگران اعلام كرد.
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 


مجيد مجيدي در نشست خبري فيلم «محمد رسول الله(ص)» با تأكيد بر اينكه اين فيلم را براي ايجاد وفاق و همدلي در جهان اسلام ساخته و چهره پيامبر اسلام به نمايش درنيامده است، اقدامات الازهر و رسانه‌هاي عربي را نوعي حاشيه‌سازي و تهييج ديگران اعلام كرد.
لقب اولين و تنهاترين نشست خبري يك اثر سينمايي كه به صورت آنلاين و زنده از تلويزيون(شبكه خبر) برگزار شده، مربوط به فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي است. مجيدي در كنار تعداد معدودي از بازيگران و عوامل فيلمش كه عظيم‌ترين پروداكشن و چندين «ترين» ديگر را به خودش اختصاص داده، در اين نشست خبري كه تقريباً با تأخيري سه ساعته شروع شد، گفت: خيلي دوست داشتم كه مراسم افتتاحيه فيلم پيامبر(ص) كه حاصل هفت سال تلاش من و عوامل اين فيلم سينمايي است در شب ميلاد امام رضا(ع) و در حرم ايشان برگزار مي‌شد ولي متأسفانه با توجه به تلاش فراواني كه براي برگزاري اين مراسم در حرم امام رضا(ع) انجام داديم، مسئولان آستانه قدس رضوي درخواست ما را لبيك نگفتند.
كارگردان «آواز گنجشك‌ها» در ادامه اين نشست در خصوص ايده شكل‌گيري ساخت فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» اظهار داشت: هشت سال قبل جشنواره فيلم دانمارك قصد داشت تا بزرگداشتي براي من برگزار كند كه برگزاري اين تجليل با توهين‌هاي يك كاريكاتوريست دانماركي به پيامبر اسلام مصادف شد. بر همين اساس زماني كه اين توهين‌ها را ديدم به خودم گفتم چگونه مي‌توانم در كشوري حاضر شوم كه به پيامبر من توهين كرده است بنابراين در نامه‌اي به مدير جشنواره اعلام كردم كه در اين مراسم حضور پيدا نخواهم كرد.
 
 اكران سراسري در روز ميلاد امام رضا(ع)
مجيدي همچنين با اشاره به اينكه فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله(ص)» روز چهارشنبه هفته آينده چهارم شهريورماه و مصادف با ميلاد امام رضا(ع) در تمامي سينماهاي سراسر كشور و به صورت همزمان در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم مونترال در كشور كانادا اكران خواهد شد، خاطرنشان كرد: دنياي غرب قرائتي زشت از اسلام ارائه كرده و اين در حالي است كه كشتارهاي سوريه، يمن، عراق، افغانستان و... متأسفانه با دلارهاي برخي كشورهاي اسلامي رخ مي‌دهد. بخشي از اين اتفاقات تبعات اين است كه ما در حوزه فرهنگي ضعيف عمل كرده و اسلام واقعي را با زبان هنر و فرهنگ به جهان نشان نداده‌ايم. در حوزه سينما فيلم‌هاي زيادي درباره پيامبران اديان مختلف داريم ولي درباره پيامبر اسلام فقط دو فيلم در جهان داريم كه يكي از آنها «الرساله» مصطفي عقاد و ديگري اثري از سينماي ايران و همين فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» است.
 
  چهره پيامبر را نمايش نداده‌ايم
اين كارگردان سينما در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» مبني بر راهبردهاي پيش‌بيني شده براي مقابله با پروپاگانداي منفي برخي رسانه‌هاي عربي، منطقه‌اي و همچنين واكنش‌هاي متحجرانه نسبت به اين فيلم اظهار داشت: اساساً فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» با نگاه و هدف ايجاد وفاق در جهان اسلام ساخته شده و به همين دليل هم مقطعي از سن پيامبر اسلام انتخاب شد كه اختلافي در جهان اسلام ايجاد نشود. فضاسازي‌هايي توسط برخي كشورهاي عربي و به ويژه بعضي اظهارات و صحبت‌هاي افرادي در دانشگاه الأزهر مصر به وجود آمد، كه بيشتر ناشي از قضاوت زودهنگام بود چون اصلاً فيلم را نديده بودند. ما بارها به آنها اعلام كرديم كه چهره پيامبر اسلام به نمايش درنيامده، اما آنها به دنبال حاشيه‌سازي و تهييج بودند و اين ماجرا را ادامه دادند. من فكر مي‌كنم قرائتي كه ما در اين فيلم ارائه داده‌ايم، براي مردم جهان هم جالب توجه خواهد بود. مجيدي در رابطه با تبليغات محيطي فيلم كه به شكلي خاص و ويژه و نيز توسط يك تيم حرفه‌اي صورت گرفته و همچنين علت حذف نام عوامل از روي عكس‌هاي تبليغي فيلم گفت: ‌اين تبليغات از امروز(دوشنبه) شروع شده است و من از شهردار تهران و سازمان زيباسازي شهرداري بسيار تشكر مي‌كنم. خود من فكر مي‌كردم كه تصاويري در فيلم هست كه مانند تابلوهاي نقاشي است. با زحمت زياد آقاي فوقاني، عكاس فيلم واقعاً عكس‌هاي فوق‌العاده‌اي گرفته شده و حيف است كه اين تابلوها با نوشته‌هايي كه روي آن مي‌آيد، خراب ‌شود. فكر كردم اين هم يك نوع تبليغ است و بهتر است هيچ اسمي روي اين تبليغات نباشد و شايد خود همين يك عامل جذابيت باشد. واقعيت خود من هم زياد دوست نداشتم كه به دليل نوع ظرفيت‌هايي كه اين فيلم دارد، مثل بقيه فيلم‌ها تبليغات داشته باشد.
 آخرين سؤالي كه در اين نشست خبري مجيدي به آن پاسخ داد مربوط به پيش‌بيني واكنش‌هاي احتمالي جشنواره مونترال كانادا نسبت به فيلم «محمد(ص)» بود كه مجيدي در پاسخ به آن گفت: دين يك امر فطري است و در وجود همه گذاشته شده و وقتي ما با اين زبان فطري صحبت مي‌كنيم، همه اين را دريافت خواهند كرد. اما شايد به دليل قرائت‌هاي مختلفي كه نسبت به اسلام در غرب وجود دارد، براي ديدن اين فيلم كنجكاوي زيادي وجود داشته باشد. علاوه بر آن لازم به ذكر است كه بگويم من در مراحل پساتوليد فيلم كه در مونيخ آلمان بود، از خيلي از شهروندان آلماني درخواست كردم اين فيلم را ببينند و واكنش‌ها بسيار خوب بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن